Toon posts:

Probleem met pc (reboot)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn pc nu ongeveer 2 weken een Asus A8N-E moederbord met een athlon 64bit 3500+ processor en MSI RX550 3d-kaart op pci-e. En mijn rams simple tech pc 3200 2 x 512mb DDR.
Nu heb ik het probleem dat mijn pc opeens een blauw scherm vertoond met de melding DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en onderaan bij info HTTP. sys qdress EC8AF6BE base at EC 89000, astestamp 4167274 Hierna heb ik mtest een tijdje laten lopen maar er was geen error gevonden. Toch dan maar nieuwe rams ingestoken en terug zelfde probleem. Weet er iemand nog iets?

Vriendelijke groeten

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Allereerst lees even deze:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Misschien kun je er wat relevante tips uithalen.

-Controleer je harde schijf eens op fouten met bijvoorbeeld PowerMax als je een Maxtor schijf hebt.
-Zijn de voltages en temperaturen goed in het BIOS? De +12, 5 en 3.3V lijnen mogen maximaal 5% afwijken.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 maxtor harde schijven 1 x 160 op sata 1 x 160 op p-ata en 1x 200giga ook op sata

Verwijderd

Topicstarter
fout STOP 0x000000D1

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

En de voltages en temperaturen?

Je kunt overigens die S-ATA schijven niet testen met PowerMax. Hoogst waarschijnlijk wordt er een S-ATA schijf gebruikt voor de Windows partitie, dus moet je die schijf via een andere PC testen.

Post ook even een lijst met onderdelen in je computer incl. voeding, merk/type/vermogen.

[ Voor 17% gewijzigd door PD2JK op 22-01-2006 20:03 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 12:55

edwardVdV

I shall say this only once!

Komt de fout steeds bij http.sys? Dan kan ik je http://www.google.nl/sear...ttp.sys&btnG=Zoeken&meta= (en dan met name het Techspot artikel) aanbevelen.

Knockwurst.

Verwijderd

Topicstarter
Kheb mijn hardware allemaal geupdate en heb gezien dat mijn drivers van mijn modem voor gewoone windows xp waren en gezocht op internet en er stoden al drivers voor windows xp op 64bit dus heb ik deze nu eens geprobeerd tot nu toch fout nog niet terug gehad wie weet duimen hé

Verwijderd

Topicstarter
Oké toch terug zelfde fout zelf na update drivers. Pc is geformat en enkel 1 hd ingestoken met windows er op en 3-d kaart nu enkele dagen zo laten draaien zonder andere hardware te installeren en dan 1 voor 1 installeren en kijken waar fouten beginnen optetreden

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij staat er z'on icoontje met hardware veilig verwijderen en als ik het open dan zie ik mijn harddisk staan en die zit intern gewoon aangesloten op sate is dit dan mogelijk?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

je kan je post editen
nee dit is niet mogelijk
je netwerkkaartdrivers moet je deinstallen, ALLES dus, en dan opnieuw installeren ZONDER nvidia firewall. dat zal 99% zeker je probleem zijn (was het hier ook, exact dezelfde bsod+driver)

edit: zoals edwardVdV al zei, je had natuurlijk even kunnen zoeken, dat artikel van techspot beschrijft precies jouw probleem + deze oplossing

[ Voor 24% gewijzigd door DataGhost op 23-01-2006 22:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan dt ook zijn omdat als ik windows installeer ik op F6 moet drukken om die sata te installeren?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 13:51
- dubbel - te laat :D

verder weet ik dat er sata heel veel problemen zijn geweest (van vrienden ed.) bij de a8n serie.
maar alle drivers updaten zal wel schelen

jaha, ik heb al veel plezier gehad van mijn mobo

[ Voor 43% gewijzigd door sjongenelen op 24-01-2006 17:38 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Pfff ja hopelijk lukt het dan. t'steekt een beetje tegen ze :r
Pagina: 1