WRT54 en WAP54G koppelen (bridge)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.879 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 18:22
Ik ben in het bezit van een Linksys WRT54G (router) en een WAP54G (accespoint).
Mijn doel is het bereik te vergroten hier in huis. Dus als ik voorin in het huis ben met mijn laptop dat hij connectie maakt met de router en als ik achterin in het huis ben, verbinding maakt met het accespoint.

Nu heb ik begrepen dat ik ik deze 2 kan bridgen. Zo gezegt zo gedaan, ssid en channel zijn gelijk. Accespoint op brigde gezet en het mac adres van de router ingevoerd in het accespoint. Deze heeft alleen 3 mac adressen. 1 als zijnde router, 1 als zijnde local network en 1 als zijnde wireless. Ik heb ze allemaal geprobeerd maar het lijkt me dat ik de laatste moet hebben (wireless macadres)

Het geheel lijkt te werken want mijn laptop ziet nu nog maar 1 draadloos netwerk. Maar hij maakt alleen verbinding met de router. Momenteel zit ik achterin in het huis naast het accespoint (0,5 m) en zo'n 30 meter vanaf de router. Toch maakt de laptop verbinding met de router. Dit zie ik aan het signaal en snelheid. (lees, signaal is te laag)

Nu is mijn vraag, hoe kan ik mijn laptop nu verbinding laten maken met het accespoint als ik achterin in het huis zit

hondennamen.info Openscheermes.nl

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
als je hem als bridge instelt is het geen accesspoint meer toch ?
Bridge is gewoon transparante verbinding tussen twee wireless devices.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-03 04:17
^^ Hierboven klopt,

Wat jij wil is een repeater maken ;)
Geen idee hoe dat moet maar het is inderdaad ook mogelijk.

Via standaard software van linksys kan dit niet trouwens.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-04 11:55

BHQ

Repeater maken idd, en zorgen dat de WRT54G de meest recente firmware heeft als het een V5 is.

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-03 14:44
de WAP54G is wel instelbaar als repeater, dus ipv wireless bridge wireless repeater instellen. zou gewoon moeten werken...

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb eenzelfde setup gedraaid voor een tijdje, wat je moet doen is SVEASOFT firmware op je WRT54 installeren zodat je een bepaalde functie (weet de naam niet meer) kunt gebruiken. Je kunt daarna je WAP54 instellen als repeater (zoals TRAXION ook al zei).

Verwijderd

Een Accespoint als Repeater instellen is het slechts wat je kunt doen.
Veel, lees de meeste chipsets kunnen het dubbelzijdig verkeer niet aan. Deze zijn immers gemaakt voor enkelzijdig verkeer." bridged" dus. Er zijn maar weinig accespoints die goed werken in de repeater functie. Senao werkt opzich goed.

Wat je in jouw situatie het best kunt doen is, een netwerkkabel vanuit je bridging accespoint naar je PC/Laptop aansluiten en kijken of je een ip adres krijgt van je router. Is dit het geval, dan werkt je Bridge goed. Je kan dan op je bridging accespoint een switch aansluiten voor meerdere pc's. Of zelfs weer een Accespoint om deze als accespoint te laten functioneren :)

Snap je het nog?

Als je net even wat vermogen tekort komt om die afstand te overbruggen kun je ook de 200mw Accespoint van Senao kopen, maar dan niet vertellen dat ik je dat hebt aangeraden. ;)

Succes

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 18:22
Nou, ik heb alles zo ingesteld zoals jullie zeiden, als repeater. Maar nu krijgt de laptop geen ip-adres, als het accespoint niet op een draad is aangesloten.

Is alletwee de apparaten zit de nieuwste firmware. (in het accespoint zit hyperwrt om zo de repeater functie te kunnen gebruiken)

In de WRT heb ik niets ingesteld of kunnen vinden om samen te kunnen werken met het accespoint.

Dus in princiepe lijkt het te werken maar zonder draad geeft het accespoint geen ipadress uit via de router

hondennamen.info Openscheermes.nl

Verwijderd

*kick*

Ik heb dus precies hetzelfde probleem. MIjn broertje aan de overkant van de straat zit daar met een WRT54g en om dit signaal lekker in mijn eigen huis te kunnen verspreiden dacht ik goed te doen met een WAP54g. Heel de avond geprobeerd, maar zonder enig succes.

Zijn er wel al succes verhalen bekend over de combinatie WRT + WAP?!!
Volgens de (beknopte handleiding en) interface zo de bridge een fluitje van een cent moeten zijn 8)7

Verwijderd

misschien is dit een oplossing., Ik ga er morgen direct mee aan de slag:

gateway 10.0.0.138
DHCP server aan
range: 10.0.0.X
subnet 255.255.255.0

WAP54G (standaar firmware 2.0.Cool vast ip
ip 10.0.0.245
subnet 255.255.255.0
gateway : 10.0.0.1
dns 10.0.0.138

de pc gekoppelt aan de lan poort van WAP
vast ip
10.0.0.130
255.255.255.0
gateway 10.0.0.245
dns : 10.0.0.138

via: http://forum.wirelessnede...hp?t=7010&highlight=wap54

Verwijderd

Zowel wap als wrt moeten identieke instellingen hebben, mocht dit niet werken probeer het eerst zonder security en daarna met een wep key of iets.

Ik had ook een keer een probleem met een wap54g, toen linksys gebeld en kreeg ik een mooie firmware update van hun en toen was alles opgelost.
Pagina: 1