Toon posts:

[iPod mini] Slechte batterij

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een iPod mini van 8 maanden oud van een vriend overgekocht en het ding werkt op zich prima, alleen de batterij gaat volgens mij veel te kort mee. Op verschillende sites heb ik gelezen dat de iPod mini ongeveer 18 uur achter elkaar muziek af kan spelen, maar bij mij valt dat toch erg tegen. Laatst had ik hem al een hele nacht laten spelen (vanaf half 11). Toen ik de volgende ochtend om half 8 keek was hij al uit... batterij leeg na maximaal 9 uur dus. Nu heb ik vandaag nog een test uitgevoerd. De iPod was 100% opgeladen via de computer en ik heb hem vanmiddag om even over 12 aangezet. Alles overbodige functies zoals licht en EQ stonden uit en ik heb geen grote nummers gespeeld. De iPod heeft de hele dag het greatest hits album van Queen gespeeld. Ik had ingesteld dat de nummers herhaald moesten worden.

Nu keek ik net en tussen kwart voor 7 en 7 uur is de iPod uitgevallen. Hij heeft dus nog niet een 7 uur gespeeld en dit valt me erg tegen. Doe ik soms iets verkeerd? Of heb ik gewoon een slechte batterij? En kan ik dit dan via de garantie regelen?

bvd,

JanWillem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een iPod mini 1st of 2nd gneration. Ik dacht dat voor de eerste generatie iPod mini de baterijdur inderdaad rond de 8uur lag. Je kan dit gemakkelijk controleren door de achterkant te bekijken. Staat er 4GB of 6GB op dan is het 2nd, staat er niets op dan is het een 1st gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dan ben ik bang dat ik een 1st generation heb, want ik zie nergens 4GB staan op de achterkant... Das balen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:33
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:48:
Hmm dan ben ik bang dat ik een 1st generation heb, want ik zie nergens 4GB staan op de achterkant... Das balen :(
Anders koop je een nieuwe batterij voor 2 tientjes met een dubbele capaciteit en bouw je die in :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

dit is inderdaad jammer voor je maar helaas, de 1st gen heeft 'maar' zon 8uur speeltijd en de 2nd gen zon 18uren

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ballebek schreef op maandag 23 januari 2006 @ 09:26:
[...]

Anders koop je een nieuwe batterij voor 2 tientjes met een dubbele capaciteit en bouw je die in :)
Waar kun je die kopen dan? Zie ze nergens staan in de pricewatch... ik d8 dat het omzetten van een batterij bij iPods juist heel moeilijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:38

Tarin

Just plain weird.

In de 'normale ' iPods is het niet moelijk, maar de batterij van de mini is een stukje lastiger, er zijn onderdelen verlijmd.

Hier staat in ieder geval een howto; batterijen kan je bij verschillende websites bestellen, waaronder repod.nl en ipodbattery.com. Op eBay kan je ook van alles vinden, maar het is vaak wat lastiger de kwaliteit daarvan te achterhalen. Is wel goedkoop (voor rond de €10 (incl. verzending) kan je wel een batterij regelen).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tarin schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:29:
In de 'normale ' iPods is het niet moelijk, maar de batterij van de mini is een stukje lastiger, er zijn onderdelen verlijmd.

Hier staat in ieder geval een howto; batterijen kan je bij verschillende websites bestellen, waaronder repod.nl en ipodbattery.com. Op eBay kan je ook van alles vinden, maar het is vaak wat lastiger de kwaliteit daarvan te achterhalen. Is wel goedkoop (voor rond de €10 (incl. verzending) kan je wel een batterij regelen).
Ah, dat wist ik niet. Bedankt voor je tip. Misschien die ik dit inderdaad wel, want 7 uur is wel erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deKniP
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 20:04
Volgens mij heeft het geen zin om de batterij om te bouwen. Het is nl de PortalPlayer chipset binnenin de iPod mini 2G die er voor zorgt dat het dingetje het zo lang doet. Ook de harde schijf van de 2G is een stuk zuiniger.

Edit: De bron
http://forums.ilounge.com...4318f54d50&threadid=81163

[ Voor 22% gewijzigd door deKniP op 23-01-2006 20:08 ]

Pagina: 1