Toon posts:

extreem hoge ping tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 533 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds een week last van een extreem hoge ping tijdens het gamen (500+ en eerst 20/30). Ik heb al geprobeerd om al mijn andere programma's zoals firewall virusscanner enz uit te zetten en alle andere pc's in huis maar dit helpt allemaal niet. Ik maak gebruik van een draadloos internet netwerk maar hier moet het niet aan kunnen liggen omdat ik hier al een jaar gebruik van maak en mijn ping voorheen wel goed was. spyware of virussen kunnen het ook niet zijn want heb met diverse scanners zoals avg pro spybot ad-aware microsoft anti-spyware al gescanned. de internet snelheid klopt wel gewoon waneer ik deze test bij speedtest.nl. heb trouwens al wel gezocht naar soort gelijke problemen in de search maar hier werd ik ook niet veel wijzer van. ik weet echt niet meer wat het kan zijn en daarom dus aan jullie de vraag of jullie weten waar het aan kan liggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 19:28 ]

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Misschien zit je op een kutte server?

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:05
Start » Uitvoeren » 'cmd' » 'ping www.tweakers.net' en controleer wat voor een ping je daarbij krijgt, misschien ligt het wel aan je internetverbinding. (Welke internetprovider gaat het over trouwens?)

The devil is in the details.

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 22:54
Flapietoetoe schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:42:
Misschien zit je op een kutte server?
prachtige tip... en wat een taal keuze... sjapooo |:(

ping eens de website van je provider, die is het dichtst bij

[ Voor 39% gewijzigd door mo3lla op 22-01-2006 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle replies zal eens wat ping tests gaan doen het gaat trouwens over de provider @home en over die servers het is niet bij 1 server maar bij allemaal. de ping begint meestal hoog loopt dan terug en dan schiet hij na verloop van tijd weer hoog en op een gegeven moment zo hoog dat je niet of nauwelijks meer kunt lopen van de ping

Edit
net ff bij dat uitvoeren geprobeerd en daar kwam bij de home site een minimum ping van 9 uit en een maximum van 67. maar ik weet nogsteeds niet waarom die ping onder het gamen na verloop van tijd zo omhoog schiet :'(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 20:05 ]

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-04 20:53

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Kijk eens of je buren niet stiekem over je WLAN meebrowsen en downloaden. :'(

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02:10
zou je zelf niet eerst wat proberen voordat je een topic aanmaakt.

[ Voor 41% gewijzigd door densoN op 22-01-2006 22:30 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
kan je tijdens het gamen misschien een ping laten lopen (ping www.home.nl -t) en dan na een potje met dikke lag kijken of je ping naar de @home webserver ook zo hoog was?

[ Voor 3% gewijzigd door bigfoot1942 op 22-01-2006 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
densoN schreef op zondag 22 januari 2006 @ 22:29:
zou je zelf niet eerst wat proberen voordat je een topic aanmaakt.
heb je mischien mijn intro wel gelezen ?
bigfoot1942 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 22:31:
kan je tijdens het gamen misschien een ping laten lopen (ping www.home.nl -t) en dan na een potje met dikke lag kijken of je ping naar de @home webserver ook zo hoog was?
zal dit vanmiddag ff proberen

Verwijderd

Kabouterplop01 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 22:23:
Kijk eens of je buren niet stiekem over je WLAN meebrowsen en downloaden. :'(
Blijf eigenlijk wel bij deze tip. Of je verbinding (wireless) moet zo drastisch zijn verminderd. Check anders ook even voor andere computer rondom het netwerk, die mogelijk zitten te uploaden, als die in beslag ligt kan je zulke pings verwachten.

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:09
probeer eens een trace, daaruit kun je ook uithalen in welk gedeelte de problemen zitten.

Verwijderd

Topicstarter
heb vanmiddag ff die ping test aanlaten staan onder css en hij had ineens een constante fijne ping van 20 :S het lijkt er nu inderdaad op alsof iemand anders op sommige momenten stiekem ook gebruik maakt van mijn wlan. ga straks even scannen of er nog meer pc's in de buurt zijn of het moet zo zijn dat @home onderhoud heeft gepleegt waardoor het probleem ook is opgelost.
Pagina: 1