A8N-SLI Dlx start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
Hallo,

Na wat overclocken met asus aibooster komt mijn pc bij het opstarten niet verder dan het asus logo en kan ik niet meer in de bios komen. (onder het logo staat: "press del to enter setup")

Er zit ook geen jumper op het mobo om de bios te resetten , in de handleiding zeggen dit erover:
"For system failure due to overclocking, use the C.P.R. (CPU Paramater Recall) feature. Shut down and reboot the system so the BIOS can automatically reset parameter settings to default values."

dat zou dus automatisch moeten gaan, maar dat werkt dus niet, heeft iemand anders dit welleens gehad? of kan iemand me een tip geven wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Er zit ook geen jumper op het mobo om de bios te resetten
Bij mij wel.

Maar goed, haal anders het batterijtje er eens uit, nadat je het moederbord spanningsloos hebt gemaakt.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Haal het batterijtje eruit en laat hem een nachtje zo zonder stroom staan (dus ook voedingskabel uit de muur!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:40
Inderdaad, batterij eruit halen gedurende een tijdje. Wees blij, hij geeft nog beeld en dat is op zich een goed teken, dan komt het meestal nog in orde... :)

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
owwke, ik heb net het batterijtje eruit gehaald en daarna weer terug gedaan, hij geeft nu geen beeld meer, maar dat kan ook komen door de sli
ik laat hem nu een nachtje eruit, en dan kijken wat het morgenochtend doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 20:35
Waarom nu weer een hele nacht? Als je de batterij er 1 minuut uithaalt dan is de bios gereset. Een hele nacht is onzin. Je moet gewoon even een paar keer aan/uit drukken en dan is het goed.

Naast het batterijtje zit overigens gewoon een jumper om de bios te resetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
ik heb het batterijtje er weer in gedaan, hij geeft nu helemaal geen beeld meer.
naast het batterijtje zit een "Clear RTC RAM" jumper, het is om je real time clock te erasen, ik zie geen bios jumper, kan iemand meer tips geven?

[ Voor 11% gewijzigd door Alsem op 22-01-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:45
Dat is dus de 'BIOS-jumper', maar de batterij eruit halen geeft hetzelfde effect. Probeer eens minimaal op te starten: 1 vidkaart, 1 reepje geheugen, geen HDD's enz. en kijk of hij het dan wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
ik ga nu eff proberen op te starten met 1 videokaart enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
1 videokaart,reepje ram, hd
hij geeft nogsteeds geen beeld, en doet ook geen bios piepje meer, is er nu niet iets kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
Ok steek er eens een pci vid kaart in en kijk of hij beeld geeft. Anders zal je moeten rma-en.
Je moet natuurlijk wel met zekerheid weten of het aan de cpu of het mobo ligt. Test alle componenten eens bij een medetweaker.

[ Voor 41% gewijzigd door FragileM64 op 22-01-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-10 19:20
Ik denk niet dat hij er nog garantie op heeft nadat hij 'm overgeclocked heeft.

Heb je alle onderdelen al eens afzonderlijk getest in een andere pc?

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
ik heb geen pci kaart, ik steek de andere kaart er wel een keer in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30
Alsem1 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:03:
Na wat overclocken met asus aibooster komt mijn pc bij het opstarten niet verder dan het asus logo en kan ik niet meer in de bios komen. (onder het logo staat: "press del to enter setup")
Hoe ver, en wat heb je overgeclocked, want je blijft daar een beetje vaag over maar is misschien wel essentieel voor het oplossen van dit probleem ...

En misschien stomme vraag, maar gaan er wel fans draaien enzo als je de pc op probeert te starten, hoor je je HDD ook draaien?

Verder nog, zijn al je kabels wel goed aangesloten, voedingskabel er wel in? voeding wel aan? etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
EyeWitness schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:52:
[...]

Hoe ver, en wat heb je overgeclocked, want je blijft daar een beetje vaag over maar is misschien wel essentieel voor het oplossen van dit probleem ...
mijn videokaarten stonden op 410/1100 mhz op 40graden iddle en 50 graden load
cpu op water 3500+ op 11*233, rond 30 graden
cpu met aibooster gedaan, die zat bij het mobo op de cd

het lijkt er volgensmij niet op dat er iets is doorgebrand, goede ventilatie en koude ruimte.
En misschien stomme vraag, maar gaan er wel fans draaien enzo als je de pc op probeert te starten, hoor je je HDD ook draaien?
ja, alle fans gaan draaien, de hd's gaan aan...
Verder nog, zijn al je kabels wel goed aangesloten, voedingskabel er wel in? voeding wel aan? etc. etc.
ja, voeding doet het en alle kabels zitten er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
Asus A8N-SLI boot niet
ik ben niet de enige met dat probleem :P

ik heb verschillende geheugenbankjes erin gedaan, zonder hd's, clear cmos volgens de handleiding gedaan, 1 kaart, (beide kaarten en appart geven geen beeld) de fans gaan draaien, hd ook, lampjes van dvdspeler gaan branden..
heeft iemand nog een tip?

[ Voor 8% gewijzigd door Alsem op 22-01-2006 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
RMA-en?

Om de één of andere reden zijn er zoveel topics lopende met mensen met een A8N-*** bord. Heb zelf een tijdje terug nog een pc gemonteerd die ineens niets meer deed, bord was een A8N-premium. We hebben meteen een nieuwe gekregen. Tijdens het RMA-en stond er nog iemand in de winkel met problemen met die mobo.

En dit dan nog buiten beschouwing gelaten van de maxtor bug wat uiteindelijk eerder nvidia hun fout is en niet die van maxtor...

[ Voor 5% gewijzigd door FragileM64 op 26-01-2006 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
ik heb het bord bij maxpert gekocht, als ze hem terugnemen haal ik gelijk de a8n32-sli deluxe met bijbetaling :P
ik zal ze vanmiddag een mailtje sturen of bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
ik kan alleen het bord dat ik inruil terug krijgen, dat doe ik dus, ik heb al een koper voor dat nieuwe bord dat ik krijg, dan leg ik wat geld bij en haal ik een a8n32 sli deluxe.

update: mijn mobo ligt nu bij maxpert om naar asus gestuurd te worden voor RMA, ze bellen mij als ze hem terug hebben..

[ Voor 25% gewijzigd door Alsem op 23-01-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
weet iemand of je je hd moet formateren bij een nieuw mobo van de zelfde fabrikant met het zelfde chipset, maar met andere features?
ik had eerst de a8n-sli deluxe, nu ga ik de a8n32-sli deluxe halen.
is er anders geen manier om dat niet te hoeven doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragileM64 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:31:
En dit dan nog buiten beschouwing gelaten van de maxtor bug wat uiteindelijk eerder maxtor hun fout is en niet die van nvidia's nforce 4 chipset...
Hoewel dit msch half ot is, vind ik dat die fout echt wel aan de Nforce 4 ligt. Die diamondmax was eerder uit dan de nforce4, dus was al eerder ontwikkeld en kon men geen rekening mee houden dat er achteraf andere chipset ging uitkomen. Op alle andere chipsets werkt die wel perfect, dus dan zal het nu niet aan die schijf liggen dat die op 1 chipset niet wil draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:52:
[...]

Hoewel dit msch half ot is, vind ik dat die fout echt wel aan de Nforce 4 ligt. Die diamondmax was eerder uit dan de nforce4, dus was al eerder ontwikkeld en kon men geen rekening mee houden dat er achteraf andere chipset ging uitkomen. Op alle andere chipsets werkt die wel perfect, dus dan zal het nu niet aan die schijf liggen dat die op 1 chipset niet wil draaien...
Net zoals alle andere schijven perfect werken op een nforce 4 dus dat is dus geen argument.
ik baseerde die uitspraak op het volgende topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1025406///maxtor%2Cnforce4

Nu is dit topic echter pas aangepast(zie aanpasdatum 25-01-06), en nu wordt de schuld inderdaad wel op de makers van de chipsets geschoven. Dus je hebt gelijk, wegens deze nieuwe informatie zal ik mijn reactie aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
Wij zouden het zeer waarderen wanneer u uw ervaring met PC Megastore deelt met andere potentiële klanten in onze shopsurvey van bijvoorbeeld Tweakers.net of Kieskeurig.nl.
prima :P als ze erom vragen..

ik krijg hem dus vanmiddag of morgen binnen, ik ga niet wachten op de rma, daarvoor heb ik mijn pc iets te hard nodig.
Weet iemand of ik windows opnieuw moet instaleren bij de overstap tussen deze 2 moederborden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:45
Hetzelfde mobo of een ander? Hetzelfde is geen probleem, een ander kan wel een probleem zijn, maar zolang het een NForce4-bord is zal ie vast wel opstarten. Ik kon zelfs een installatie van een NForce4-pc in een Intel 875P Neo bord starten, dus ik denk dat dat wel goed zit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
hij is binnen, ik ga gelijk aan de slag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
Ik heb alles goed aangesloten, als ik de voeding aansluit gaat er een groen lichtje branden op het mobo.
maar als ik dan op de aan knop druk gebeurt er niks, weet iemand wat het zou kunnen zijn?

edit: ik heb het probleem al,ik leg het zo uit :P

[ Voor 13% gewijzigd door Alsem op 28-01-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsem1 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 16:10:
Ik heb alles goed aangesloten, als ik de voeding aansluit gaat er een groen lichtje branden op het mobo.
maar als ik dan op de aan knop druk gebeurt er niks, weet iemand wat het zou kunnen zijn?

edit: ik heb het probleem al,ik leg het zo uit :P
Knop vergeten aan te sluiten ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 16:27:
[...]

Knop vergeten aan te sluiten ? >:)
1 pinnetje teveel naar rechts |:(
ik ben nu drivers aan het updaten, ik zit nu weer op mijn eigen pc, ik heb nog wel foto's van het bouwen gemaakt, is hele verbetering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
mobo inbouwen:
Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/8336/img10716tk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img78.imageshack.us/img78/2369/img10752kf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/2093/img10802bt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img67.imageshack.us/img67/6448/img10979fm.jpg

hij doet het nu perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Ik heb zelf de A8N- SLI Deluxe en klok ook wel over alleen met de standaard opties in de BIOS.
Als ik te veel overklok en hij blijft hangen bij het opstart scherm reset de Bios automatisch als ik opnieuw opstart. Dus ik denk toch dat er wat anders aan de hand is?

SLI moet je ook aan of uitschakelen in de Bios dus als de Bios gereset is dan zal de Bios naar zijn standaard waarden teruggezet worden kan je zo ie zo geen SLI draaien volgensmij.

[ Voor 50% gewijzigd door Youri Carma op 31-01-2006 04:17 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
Youri Carma schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 04:08:
Ik heb zelf de A8N- SLI Deluxe en klok ook wel over alleen met de standaard opties in de BIOS.
Als ik te veel overklok en hij blijft hangen bij het opstart scherm reset de Bios automatisch als ik opnieuw opstart. Dus ik denk toch dat er wat anders aan de hand is?

SLI moet je ook aan of uitschakelen in de Bios dus als de Bios gereset is dan zal de Bios naar zijn standaard waarden teruggezet worden kan je zo ie zo geen SLI draaien volgensmij.
Dat had ik allemaal al geprobeert, als je het topic had gelezen wist je dat ook wel ;)

maar het lag blijkbaar wel aan het moederbord, ik weet niet precies wat, maar wel dat ik niet de enige was met dat probleem en dat ik nu een ander bord heb die wat beter is, en ik heb weer lekker aan mijn pc kunnen sleutelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
ik heb gister een nieuwe a8n sli dlx gekregen omdat de rma niet opschoot kreeg ik gewoon nieuwe, ik heb hem gelijk ingebouwd bij een maat, gelijk problemen met een ratelend fannetje, mobo eruit, nb fan los, afdekkapje eraf:
Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/1791/img11296yw.jpg
cpu:
Afbeeldingslocatie: http://img309.imageshack.us/img309/1547/img11186gl.jpg
gewonde tijdens pc bouwen, was eff vergeten dat er zo'n scherp aluminium randje achter de hd zat, bloedde flink :P
Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/1103/img11208cw.jpg

hij heeft er een nette kaart in zitten :P
Pagina: 1