Moderatie Beoordelingen Misbruik

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:20

Flexx

This side up

Topicstarter
Dit zie ik wel vaker dat iemand gewoon zomaar wat invult.
Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/s.dorrego/post.jpg

Ik geef een reply en iemand beoordeelt dat met First post terwijl het de 5e ofzo is (niet dat de punten mij iets boeien).
Nou zo dit een fout kunnen zijn maar ik zie dit de laatste tijd wel vaker dat er zomaar wat ingevult wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 18:55

Floor-is

5.2

Dit _stond_ in Stoute Usertjes, maar omdat de heren hier een goed idee hebben over modereren, is het misschien handig als jullie dit kunnen toelichten.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Damn, dit is een moeilijke. Zelfs al zou je First Posts misbruiken dan nog zie ik niet waarom deze is gegeven. Ik heb er een +1 van gemaakt (+1 gemodereerd om precies te zijn).
Wel grappig dat mijn modaccountje erbij staat :) (alleen te laat blijkbaar).

Betreffende de inhoud van de posting: het is an sich een mooie vraag, maar nogal onlogisch. Iets wat zwart is wordt niet vanzelf warmer. Alles wordt pas warmer als er warmte wordt toegevoegd. Dat het moederbord warmer wordt omdat het zwart is kan gewoon absoluut niet. Kleur heeft alleen invloed op opname en afgifte van warmte (en zwart absorbeert het beste (daarom is zwart ook zwart). Een zwart mobo koelt dus in principe iets sneller af (maar dat effect zal niet meetbaar zijn).

Betreffende de moderatie: De vraag is terecht maar overbodig (het woord dom gebruik ik bewust niet). Qua niveau zou het een 0 of 1 moeten zijn, dus stond íe wel goed, alleen was de tag verkeerd. Misschien een pulldown-syndroom fout dat vaker voorkomt. :?
(pulldownsyndroom = moderatie uitdelen en dan naar beneden willen scrollen met scrollmuis of zo en dan de moderatie-lijst naar beneden laten gaan ipv de pagina. Komt in de beste families voor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris als eerste bedankt voor de virtuele pluim...

Ik zou werkelijk geen enkele reden kunnen bedenken voor een First Post beoordeling, ik zou deze op max 1 willen hebben (hoewel...).

Kijk hij stel een vraag (een serieuze), die is IMHO altijd een positive score waard, de vraag is wel een beetje kort, maar best interessant te noemen.

Hij vraagt gewoon of de kleur zwart van invloed zou kunnen zijn op het warmte aspect, dus je zou hem gerust op 2 totaal mogen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, over de verschillende kleuren en invloeden op warmte absorbsie en warmte overdracht kan ik wel een uur doorlullen en is heel interessant om naar te kijken. Ik heb een stirling motor ontworpen en gemaakt op school. Levert 20 Watt en hij draait nog mooi ook :) was voor een leraar rede om een krat bier te doneren. En hoe kwam het dat ie draaiede?? Door me goed te verdiepen in warmtr overdracht. Bij een computer zouden ze er ook eens wat meer aandacht aan mogen besteden van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:22

knakworst

Get more sats!

ik vind hem 0 off-topic. Kleur is niet relevant, het is donker in een kast. Alleen het materiaal (kijk maar in je Binas) en luchtstromingen zijn relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een relevante vraag, niet iedereen weet of kleur er wel of niet toe doet. In dat geval stelt hij een vraag die door jou beantwoord kan worden, hij een +1 interessant en jij een +1 behulpzaam / inzichtvol.

Het gaat er niet altijd om of het waar is, ik blijf erbij dat de vraag goed is.
Ik zou hem ALTIJD een +1 geven, maar da's mijn mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[edit]
hoe haal je eigelijk een fout geposte post weg??

[edit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 17:17 schreef knakworst het volgende:
ik vind hem 0 off-topic. Kleur is niet relevant, het is donker in een kast. Alleen het materiaal (kijk maar in je Binas) en luchtstromingen zijn relevant.
Kleur niet relevant?? Laat me niet lachen. Ga eens een opleiding volgen waar ze je teminste wat nuttigs leren, want ik weet niet waar je deze onzin vandaan haalt, maar het is zo krom als dat 1+1 3 is. En je kan in je binas kijken, maar kijk dan ook gelijk eens bij stralingswarmte enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleur niet relevant??

Tja daar kun je over twisten.
Ik zie voorbeelden over jerycans de een wit de ander zwart en inderdaad de zwarte is warmer hoe komt dat.
De factor heet de Zon namelijk zonlicht hoe zwarter of hoe donkerder het opp. hoe meer warmte het accumuleerd, het opp. absorbeerd vrijwel al het licht.
En dan is mijn vraag waarom zit er in een donkere kast dan zo'n zwarte heatsink als de factor (zon)licht er niet is welke factor speeld er dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb wat opgezocht

Warmteoverdracht door straling
- 2 voorwerpen, twee vlakken van een verschillende temperatuur zenden beide warmtestraling uit, absorberen een deel.
Er zal warmte stromen van het warmste vlak naar het koudste vlak (proc-heatsink)
q~s = α~s X (T1-T2)

q~s = warmtetransport door straling in W/m2
α~ѕ = warmteovergangscoefficient voor straling in W/m2 x K
T1-T2 = Temp verschil

*note
De meeste energie van de zonnestraling zit in het zichtbare licht. Aan de anderekant wordt de warmteafgifte van bv een radiator niet verbeterd door die "zwart" of bruin te verven.
De Emissiecoefficient geld voor alle kleuren verf (witte verf is dus voor warmte stralingeven zwart als groene).. nu komt het..
Alleen voor metaalhoudende verven, zoals aluminiumlak, geldt een andere waarden.

Kortom erg ondoorzichtig
*bron Bouwfysica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:22

knakworst

Get more sats!

Kleur niet relevant?? Laat me niet lachen.
Lach vooral niet zou ik zeggen... laat ik het met een voorbeeld simpel uitleggen.

Op een zwarte auto kun je buiten in de felle zon een eitje bakken, op een witte auto lukt dat echt niet. Als beide auto's in een garage staan, wat is dan het effect denk je? Ik denk zo goed als 0,0...

Verschillen die dan ontstaan komen door het materiaal, asbest isoleert bijvoorbeeld goed (houdt dus warmte vast), terwijl metalen vrij snel afgeven. Of je daar nu zwarte verf of witte verf op smeert, is het afhankelijk van wat er in die verf zit, hoe snel de warmteafdracht plaatsvindt. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Haal ff het verschil tussen absorptie en emissie naar voren. Alle zwarte voorwerpen absorberen bij het leven (anders waren ze niet zwart) dus alles wat je in de zon zet wordt dan natuurlijk warmer.

De vraag hiero is dat een zwart voorwerp in een gesloten kast misschien meer zou kunnen stralen als een wit voorwerp in een gesloten kast.
Mijn idee is dat het een per ongeluk getselde intelligente vraag is en da's mooi maar een 1 vind ik al voldoende. De vraag waarom geen 2 is voor mij niet relevant aangezien ik een afwijking van +/- 1 totaal oninteresant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 23:10 schreef nitraat het volgende:
[edit]
hoe haal je eigelijk een fout geposte post weg??

[edit]
niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Kan wel, inhoud dumpen en dan een heel ander verhaal typen die dan wel in de juiste context staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

True, maar je kunt niet iets fysiek weghalen, dat was zijn letterlijke vraag, je kunt uiteraard wel iets wijzigen, oelewapper ;)
Pagina: 1