[Outlook Express] Mailadressen terugvinden op externe schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste Medetweakers :) ,

Het verhaal is als volgt -->

Ik heb een harde schijf (was mijn bootschijf) en deze ging hals over kop kaduuk. Helaas had ik te weinig backups gemaakt en stond er nog waardevolle data op. Maar waar ik vooral aan wil komen zijn mijn adressen.

Ik kan in mijn huidige PC natuurlijk in mn wab komen (run --> wab.exe) maar daar staan bijna geen adressen. Ik heb mijn kapotte schijf gereanimeerd op het werk (een klapje en overvolt doet wonderen) maar kan die adressen niet vinden.

Ik ben al naar http://www.insideoutlookexpress.com/files/wab.htm geweest, maar die behandelen alleen de huidige pc. Ik weet niet hoe ik in het register van die andere harde schijf kan (regedit werkt niet en mn windows boot is corrupt) om die data te bemachtigen.

Is er een goede en begrijpbare manier die zonder al teveel risico's mij toegang geeft tot mijn adressen op die schijf (het is een 80GB maxtor in een externe acomdata behuizing)? Ik wil het doen met zo min mogelijk gedoe met mijn huidige pc om die buiten schot te houden.

Met hoop op antwoorden :) !

De meeste mensen deugen!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan dus via Outlook (Express) bij je contactpersonen... Dan laat je je adresboek toch exporteren? Dan kan je deze later weer importeren naar je (nieuwe) Outlook (Express)

Volgens mij is dat wab.exe niet verbonden met Outlook (Express) dus kan aan mij liggen... :)

Of denk ik nu te simpel? :?

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 22-01-2006 19:19 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Weet je zeker dat je de juiste wab file te pakken had? Wat was het precieze pad daar naartoe? Verder; stonden je adressen wel in je adresboek?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Cassius
  • Niet online
GJ --> Ik kan Outlook niet booten vanaf die schijf he? Die zit op de USB en draait niet als OS-schijf. Outlook Express kan ik dan ook niet booten.

Spider.007 --> die wab file in "uitvoeren" is dus van mijn huidige harde schijf (een WD 160GB 8MB RE) en daar heb ik dus nog erg weinig mail adressen instaan. Op die andere schijf weet ik zeker dat ik ze in een adresboek had opgeslagen yah. Maar de vraag is hoe ik daar kom!

En ik hoef geen .pst of .wab te exporteren (als dat wel kan, prima!) maar alleen die adressen te zien! Dan kan ik ze iig handmatig overschrijven en weer invoeren in mijn huidige werken Outlook Express configuratie :) . Hopelijk weten jullie nog raad!

De meeste mensen deugen!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic nog even naar het juiste subforum met een kleine titeledit :)

Adressen van Outlook Express van Externe Schijf vergaren > [Outlook Express] Mailadressen terugvinden op externe schijf *
SA > OFF

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Cassius
  • Niet online
Dank :) .

De meeste mensen deugen!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

marzzman schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:45:
GJ --> Ik kan Outlook niet booten vanaf die schijf he? Die zit op de USB en draait niet als OS-schijf. Outlook Express kan ik dan ook niet booten.
Moet je perse van dat ding kunnen booten, om een programma op te starten? Lijkt me niet dacht ik zo... :) Ik heb mijn (scheve vergelijking misschien, maar toch) games gewoon op mijn D schijf staan... En die kunnen ook opstarten, zonder dat de D schijf een bootable drive is... ;) Het gaat er dus om, dat je Outlook (Express) kan starten, niet dat je er ook nog is van af moet (kunnen) booten... :)
Spider.007 --> die wab file in "uitvoeren" is dus van mijn huidige harde schijf (een WD 160GB 8MB RE) en daar heb ik dus nog erg weinig mail adressen instaan. Op die andere schijf weet ik zeker dat ik ze in een adresboek had opgeslagen yah. Maar de vraag is hoe ik daar kom!
Neem aan dat die in een apart bestand staan, denk in de Outlook (Express) map of iets dergelijks, kan het vanaf hier niet zien of testen, heb Outlook (Express) niet in gebruik op mijn laptop... :)
En ik hoef geen .pst of .wab te exporteren (als dat wel kan, prima!) maar alleen die adressen te zien! Dan kan ik ze iig handmatig overschrijven en weer invoeren in mijn huidige werken Outlook Express configuratie :) . Hopelijk weten jullie nog raad!
Kan je dan niet naar .pst of .wab bestanden zoeken op je PC / USB schijf? Dan kan je die (lijkt mij) heel gemakkelijk importeren in Outlook (Express) op de nieuwe schijf... :)

• Cassius
  • Niet online
Neem dan maar van mij aan dat ik Outlook niet kan booten (helaas :) ). En met spellen is hetzelfde hoor. Installeer jij maar een spel op je D schijf en verplaats hem naar een externe behuizing, zul je zien dat je spel dat niet leuk vind met de verkeerde register verwijzingen :) . Zelfde geld voor geinstalleerde programma's. Overigens no flame intended.

Gezocht naar .wab en .pst is ook al gebeurd, maar de schijf is niet in goede conditie en hangt dan vaak. Een keer voltooid en niets gevonden. En voor zover ik kan zoeken kan ik die adressen niet in de map outlook zien, ik zal nog even kijken.

De meeste mensen deugen!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

marzzman schreef op zondag 22 januari 2006 @ 20:07:
Gezocht naar .wab en .pst is ook al gebeurd, maar de schijf is niet in goede conditie en hangt dan vaak.
Lijkt mij dat dit in een bepaalde map staat, welke weet ik (helaasch) ook niet, dan zou je het zoeken er naar kunnen aanpassen op die ene bepaalde map... :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan zit je nog steeds met read problemen omdat die schijf brakkig is.

Standaard lokaties voor .pst bestanden:
2000/XP: %userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Voor .wab bestanden (importeerbaar)
%userprofile%\Application Data\Microsoft\Address Book

Waarbij uiteraard %userprofile% staat voor \documents and settings\<username>.

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 22-01-2006 20:48 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Cassius
  • Niet online
Ik heb echt gezocht naar *.wab en *.wa? maar ik kon ze via zoeken niet vinden (schijf toch te brak). Nadat ik de .pst niet zag staan vond ik toch de .wab en heb hem via een losse usb stick en laptop kunnen importeren, dankjewel!

Nu de volgende (misschien moeilijkere?) vraag --> kan ik mijn mail nog terugvinden ergens? De huidige en verwijderde items als het niet teveel gevraagd is :) !

Hopelijk kunnen jullie (BackSlash32 _O_) me hier mee helpen, ik ga ook meteen op zoek! Gotta love this forum :) !

De meeste mensen deugen!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Lees de Officesuites en -software - FAQ eens. Daar staat exact in hoe en waar je adressen en mails terug vindt.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Cassius
  • Niet online
Op mijn huidige schijf heb ik via deze site --> http://email.about.com/cs/oetipstricks/qt/et101202.htm een aantal .dbx folders gevonden die volgens mij de mail in zich hebben (grootte 20MB enzo) :) !

Als ik deze kan bemachtigen op mijn oude schijf, kan ik die .dbx bestanden dan importeren / invoegen in mijn huidige outlook config? Ik hoor het graag!

Niesje, ook dankjewel! Dat heb ik doorgelezen en ik ga zo op zoek. Maar ik heb ook nog mijn huidige mail! Wordt het dan kiezen of delen :( ? Ik zou ze graag combineren en beide mijn mails behouden. Is er een optie om dit te bewerkstelligen?

[ Voor 27% gewijzigd door Cassius op 22-01-2006 23:04 ]

De meeste mensen deugen!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

marzzman schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:01:
Op mijn huidige schijf heb ik via deze site --> http://email.about.com/cs/oetipstricks/qt/et101202.htm een aantal .dbx folders gevonden die volgens mij de mail in zich hebben (grootte 20MB enzo) :) !

Als ik deze kan bemachtigen op mijn oude schijf, kan ik die .dbx bestanden dan importeren / invoegen in mijn huidige outlook config? Ik hoor het graag!
Jup.

Hoe je dat het beste kan doen ligt er een beetje aan of alles intact is of niet.
Als je alle *.dbx files hebt:
http://zooi.alt-92.net/filesettings/index.html *)

Als je niet alle *.dbx veilig kan stellen dan zul je eerst een lege map aan moeten maken met dezelfde naam, OE afsluiten, de te restoren map over de nieuw aangemaakte lege .dbx heen kopieren.
Dan zou je na OE weer opgestart te hebben die mails weer moeten zien.
Maar ik heb ook nog mijn huidige mail! Wordt het dan kiezen of delen :( ? Ik zou ze graag combineren en beide mijn mails behouden. Is er een optie om dit te bewerkstelligen?
Je kan dat ook in een aparte identity doen, zo hou je ook de boel gescheiden.

*) niet up to date maar in dit geval wel van toepassing.
Moet 'm nog steeds een keer bijwerken :P

[ Voor 29% gewijzigd door alt-92 op 23-01-2006 00:33 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Cassius
  • Niet online
Woei na heel veel gepruts (die schijf was echt enorm traag met lezen en hing veel) is het ons gelukt. Beetje mappen hernoemen in outlook en we hebben het meeste van de mail terug in hun originele folders (hetzij zonder sommige attachments, maar je kan niet alles hebben). Enorm bedankt allemaal :) !

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1