Toon posts:

Ati Radeon 9800

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen, ik heb een ernstig probleem en weet niet wat ik moet doen.
Ik heb een kruidvat cybermax pc - 2800 AMD
Er zat een oude videokaart in de standaard, was wel een goede maar niet top.
Ik wilde er dus een sapphire ati radeon 9800 pro inzetten,

Toen ik de nieuwe videokaart erin had gezet en de pc wilde starten,
starte hij wel maar op het beeldscherm kwam niks (bleef zwart)
en hij connecte niet met het beeldscherm.

Ik dacht zet mijn oude videokaart er terug in
maar toen ik dat had gedaan bleef het probleem er (zwart beeldscherm)(pc blijft maar blazen)

Is mijn moederbord kapot of mijn voeding of ik weet het niet.

Help me alsjeblieft :'(

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat voor voeding heb je? Misschien is je voeding te zwak. Heb je de VGA kabel goed erin zitten?
Overigens lijk Radeon 9800 PRO 256Mb Problemen wel een beetje op jou probleem, misschien kun je er nog wat nuttige informatie uithalen.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 20:19
De 9800 pro heeft toch 2 uitgangen? (vga en Dvi), heb je hem wel met de converter op de dvi uitgang zitten? Anders zie je namelijk geen beeld nee, de vga aansluiting is de secundaire aansluiting...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:30

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mishmash schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:57:
De 9800 pro heeft toch 2 uitgangen? (vga en Dvi), heb je hem wel met de converter op de dvi uitgang zitten? Anders zie je namelijk geen beeld nee, de vga aansluiting is de secundaire aansluiting...
Een secundaire uitgang geeft gewoon beeld tijdens et booten afaik :?

Misschien heb je de kaart niet diep genoeg in het AGP slot geduwt?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een soort ander probleem denk dan die doorstuur link die je me hebt gegeven.
Als ik dus mijn oude erin doe, die het altijd heeft gedaan in de vga uitgang.
Blijft de fout, maar ik kan dus ook neit iets zien op mijn monitor.
Dus kan ook neits van de bios zien of ergens inkomen.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mishmash schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:57:
Sorry dat ik het zeg maar dat staat hier compleet los van. Pas als je gaat werken met 2 monitoren zul je even moeten gaan kijken hoe je het in moet stellen, al pak je een van de twee gaat dat altijd goed.

Voor de TS:

Heb je niet toevallig iets losgemaakt bij het aansluiten van de 9800Pro? Heb je de voedingskabel van de 9800Pro er wel in gedaan toen je deze aansloot zoals dat hoort? Hoor je de harddisk opspinnen, POST je pc en start hij gewoon op verder?

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Het lijkt idd op een moederbord probleem, als je oude videokaart ook niet meer werkt, aangezien ze beiden niet werken. Misschien dat je je 9800 er niet zorgvuldig genoeg in had geduwd (zoals eerder gesuggereerd) en dat er iets mis is gegaan met je moederbord, je kunt even bios reset proberen, maar ik persoonlijk denk dat het aan je moederbord ligt (brakke voeding = meestal wel beeld).

mits alles goed is aangesloten dus

[ Voor 7% gewijzigd door finsdefis op 22-01-2006 19:17 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Mits er geen garantiestickers op het deksel zitten die gescheurd zijn, kun je de oude videokaart weer terugzetten en garantie claimen die drogisterij.

Als er nog überhaupt garantie op zit, natuurlijk...

[ Voor 16% gewijzigd door PD2JK op 22-01-2006 19:23 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal al erg bedankt,

Ik heb nog garantie maar wil het proberen op te lossen want er komen dan allerlei zaken bijkijken

Het gaat trouwens om de oude videokaart niet de 9800
Die heb ik al weer weg gebracht, naar een vriend

Dus met de oude videokaart doet hij het niet en eerder op de dag nog wel.
Zou het moederbord zijn doorgebrand omdat de 9800 kaart te snel is ofzo voor het moederbord
want het moederbord heeft 333 mhz frontside bus
en de kaart volgens mij sneller.

Of ligt het aan de voeding? weet iemand een oplossing die ik kan uitvoeren.

Voeding verwisselen of heel het moederbord of wat dan ook??

• J0YR1D3R
  • Niet online
Wat doet de pc als je er geen videokaart in stopt? Start hij dan wel op? Geeft ie piepjes? Als je de kaart er goed instopt en aansluit, krijg je dan alsnog geen beeld? Heb je eventueel de mogelijkheid om een andere pc te pakken en daar de videokaart in te testen?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een moederbord fikt niet door omdat de videokaart te snel is, dat is natuurlijk onzin. En de Front Side Bus van de chipset heeft er al helemaal niets mee te maken. :P

Als je de Radeon 9800 half in het AGP slot heeft gezeten, dan kan er wel iets doorbranden. Is goed mogelijk.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Dat opstarten zal ik eens proberen maar ja je ziet dan geen beeld.

En bedankt dat de frontside bus er niets mee te maken heeft.
Maar kan het neit zo zijn dat de videokaart te hoog was voor eht moederbord.

En weet er al iemand een andere oplossing??

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen, ik heb een ernstig probleem en weet niet wat ik moet doen.
Ik heb een kruidvat cybermax pc - 2800 AMD
Er zat een oude videokaart in de standaard, was wel een goede maar niet top.
Ik wilde er dus een sapphire ati radeon 9800 pro inzetten,

Toen ik de nieuwe videokaart erin had gezet en de pc wilde starten,
starte hij wel maar op het beeldscherm kwam niks (bleef zwart)
en hij connecte niet met het beeldscherm.

Ik dacht zet mijn oude videokaart er terug in
maar toen ik dat had gedaan bleef het probleem er (zwart beeldscherm)(pc blijft maar blazen).

Help me alsjeblieft met een oplossing

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 21:08
gozer, dit is gewoon een dikke hardware fout, nix aan te doen, gewoon teruggaan naar de winkel

• Nielson
  • Nu online
Misschien is dit inderdaad wel een dikke hardware fout, maar dan is deze wel veroorzaakt door de gebruiker, dus lijkt me niet echt eerlijk om dan garantie te gaan claimen.

Verwijderd

Topicstarter
als het dan een hardware fout is.
Hoe kan ik dan ervoor zorgen dat hij de oude gegevens weer op pakt dus de oude bios of iets dergelijks?

Verwijderd

Ik gok erop dat je moederbord verschoven is en nu contact maakt met de kast. Als dit al is gezegt sry maar dat heb ik niet gezien

Verwijderd

Topicstarter
kan dit echt gebeuren?/

en als ik hem nu weer goedzet is het dan gemaakt>??

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Of hij dan gemaakt is kan niemand je van tevoren zeggen. Ga ajb eerst even zelf dingen proberen voordat je steeds om een oplossing vraagt, want dat helpt niet :)

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry maar morgen middag ga ik het allemaal uit proberen want hij staat bij de buuurman

Verwijderd

Een tijdje terug heb ik een computer voor iemand proberen te bouwen maar het moederbord bleef doen wat de jouwe ook doet. Na 2 keer deze als doa te hebben teruggestuurd, ben ik uiteindelijk maar overgegaan op het door die zaak zelf te laten bouwen. Toen kreeg ik te horen dat het moederbord contact maakte en dat de oorzaak was van het probleem. Ik neem aan dat als je het moederbord er opnieuw goed inzet en dit het geval zou zijn, dat dan het probleem verholpen is.

Verwijderd

Topicstarter
Daarom vraag ik nu om meerdere antwoorden of mogelijkheden

Verwijderd

Topicstarter
Van dat moederbord zal ik morgen direct proberen.
Dus u heeft hetzelfde meegemaakt ook met videokaarten?

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kom op zeg, haal dat hele ding even uitelkaar en ga alles stuk voor stuk erin zetten. Dan kom je er wel achter :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop zit er ook niet voor niets.. meerdere berichten achter elkaar plaatsen is niet de bedoeling en nogal opdringerig...

Neem anders de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens even door, lijkt erop dat je bij je registratie even te snel doorgeklikt hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand of het probleem van dat het moederbord verschoven is.
Waar tegen?
Hoe moet ik dat maken

Verwijderd

Heb je de kaart wel _goed_ aangedrukt? Is mij namelijk ook wel eens overkomen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 12:18:
weet iemand of het probleem van dat het moederbord verschoven is.
Waar tegen?
Hoe moet ik dat maken
misschien moet je wat beter lezen 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd van dat moederbord maar het helpt niets,
Als ik de batterij op het moederbord er uit haal en dan de polletje aanraak met een pincet en dan er weer in stop.
Is dat misschien een oplossing of ben ik dan nog verder van huis

Verwijderd

Topicstarter
Dus niemand weet meer een verdere oplossing voor het oorspronkelijke probleem???

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Probeer eerst zoals al gezegd is, alles uit elkaar te halen en er opnieuw in te zetten.

Edit: heb je ook even geprobeerd om je kaart in een andere pc te zetten?

NB: post niet zo vaak achter elkaar of iemand nog oplossingen heeft, is zo vervelend :Z

[ Voor 17% gewijzigd door Sideshowbobbie op 23-01-2006 18:33 ]

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Jij moet echt die pc wegbrengen, want volgens mij weet je er niets vanaf. De lokale pcboer zal dit waarschijnlijk zo op kunnen lossen. Lijkt me geld waard ipv de boel slopen :)

Verwijderd

Ik heb van het weekeinde mijn koel prut van de CPU vervangen door arctic silver en daar na kreeg ik windows niet meer aan de praat. Steeds op de zelfde plaats een freez. Zelfs herinstalatie en systeems herstel werkte niet. Verder geen bios meldingen. echt naar alles had ik al 10 keer gekeken maar kon niets vinden. om wanhopig van te worden. :X

Uiteindelijk de hele kast leeg gehaald CPU,MEM,GK de PSU echt alles. Daarna alles schoongemaakt en nagekeken, kon niets vinden :( . Dus alles maar weer in elkaar gezet.

Maar daarna deed hij het wel weer. :+ .

Dus het kunnen hele kleine dingen zijn die dit probleem geven. FF leeg halen die kast en opnieuw opbouwen.

edit:/ Oh een tip. Als je de vid kaart er in doet maar de extra voeding ernaar los laat moet hij een melding geven dat hij niet kan starten zonder deze voeding, en weet jij dat de kaart er goed inzit ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 18:51 ]

Pagina: 1