Toon posts:

Problemen met wireless internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort heb ik wireless internet. Het lukt mij niet om fatsoenlijk in internet te komen. Ik moet m 20x disablen en enablen voor ik op internet kom. En dan is de verbinding van korte duur (10 minuten..) en gooit ie me dr weer uit.

Ik heb een conceptronic ontvanger. Geen idee of dat er iets mee te maken heeft.

Zoals jullie misschien al begrepen: ik ben GEEN kenner, dus graag ook replies met duidelijke taal. Ik weet dat er al veel topics over dit onderwerp bestaan, maar met zo'n 'professionele' taal voor deze onprofessional, dat ik daar geen oplossing in vind.

Ik hoop dat iemand mij verder op weg kan helpen!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:18
Ik vraag me af hoe sterk je signaal is van je pc naar de ontvanger. als deze op laag staat dan kan ik het wel begrijpen dat deze soms uitvalt!!

wat ook mogelijk is om de ontvager tijdelijk zo dicht mogelijk bij de pc te plaatsen.. objecten rondom de computer en ontvanger kunnen het signaal ook storen

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
De ontvanger staat gemiddeld rond de 50%, dus dat lijkt mij sterk genoeg...?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-04 17:05

job

Welk os heb je?
Echt goede ondersteuning voor draadloos internet zit pas in windows xp servic pack 2.
En daarnaast is het merk van ontvanger/router ook wel van belang.
Genoeg gedonder gehad met goedkope ontvangertjes.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Hmm wat is je router... Als het een budget ding is kan ie miss het aantal connecties niet aan en is ie soort van overbelast. Dan kom je er niet meer tussen. Moet je hem is aan en uit doen en kijken of het dan wel in 1 keer lukt.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]job schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:11:
Welk os heb je?
quote]

Erhm.. (als echte kenner...) wat is 'os'

Verwijderd

Topicstarter
Router (verzender??) is van KPN, dus die moet okee zijn.
In de winkel gevraagd naar de kwaliteit van de ontvanger en deze zou prima moeten werken (verkoperstruukje of echt waar?)

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

operating system.
bijvoorbeeld windows 98, 95, me, xp (welke services packs)

Welk merk staat erop? Welk type?

[ Voor 19% gewijzigd door Muthas op 22-01-2006 18:15 ]

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:37
sanne , heb je wpa encyrptie aanstaan?

ik ben erg vaak tegen gekomen dat met goedkope routers , wpa nog vooral problemen zorgt.
test het eens zonder encryptie als dit goed werkt , verhoog dit dan naar wep 128 bit

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Verwijderd

Topicstarter
okee, windows 2000

Verwijderd

Topicstarter
Njay schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:15:
sanne , heb je wpa encyrptie aanstaan?

ik ben erg vaak tegen gekomen dat met goedkope routers , wpa nog vooral problemen zorgt.
test het eens zonder encryptie als dit goed werkt , verhoog dit dan naar wep 128 bit
Waar kan ik die wpa encryptie vinden?

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Moet je inloggen op je router, staan allerlei instellingen. Maar als je nou is verteld welk type en merk router je hebt. Om in te loggen moet je met een pc die op de eerste utp poort zit met je browser naar bijvoorbeeld 10.0.0.2 ofzo gaan maar dit verschilt dus per router.

Je zou trouwens ook zelf kunnen zoeken, dat doe je volgens mij niet...

Google op os en je weet wat het is.
Google op wpa en wep en je weet wat het is.

[ Voor 23% gewijzigd door Muthas op 22-01-2006 18:20 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:18
staat onder het kopje beveiliging in je router zelf!! meestal kan de router via Internet Explorer berijken met 192.168.1.1 of 192.168.0.1

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
Muthas schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:19:
Moet je inloggen op je router, staan allerlei instellingen. Maar als je nou is verteld welk type en merk router je hebt. Om in te loggen moet je met een pc die op de eerste utp poort zit met je browser naar bijvoorbeeld 10.0.0.2 ofzo gaan maar dit verschilt dus per router.
SpeedTouch 580

Verwijderd

Topicstarter
To_Tall schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:19:
staat onder het kopje beveiliging in je router zelf!! meestal kan de router via Internet Explorer berijken met 192.168.1.1 of 192.168.0.1
Ik zie op de site van de modem bij beveiliging het volgende:
Security Level 2 - WPA-PSK (WPA Personal)

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Die zou wel goed moeten werken. Miss is die wireless card/whatever it is niet compatible met windows 2000. Maar doe hem is aan en uit en kijk of je dan in een keer kan connecten.

Echt we hebben hier een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop. Meerdere dubbelposts hier...

[ Voor 60% gewijzigd door Muthas op 22-01-2006 18:25 ]

• Njay
Sanne,

Heb je de router wel geinstalleerd met cd van kpn?
wat gebeurt er als je pc via een ethernet kabel op je router aansluit?

• Njay
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:21:
[...]

Ik zie op de site van de modem bij beveiliging het volgende:
Security Level 2 - WPA-PSK (WPA Personal)
Ik blijf erbij ik het genoeg gezien dat dit voor aparte dingen zorgt wpa, kan zijn dat je wireless adapter hiermee problemen heeft of de drivers, probeer de beveiliging eens uit te zetten

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 00:13
Njay schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:23:
[...]

Ik blijf erbij ik het genoeg gezien dat dit voor aparte dingen zorgt wpa, kan zijn dat je wireless adapter hiermee problemen heeft of de drivers, probeer de beveiliging eens uit te zetten
Let er wel op dat je dat alleen doet om te zien waar het probleem zit. Nooit gebruik maken van Wireless zonder encryptie, tenzij je alles over een VPN-tunnel oid gooit.

Overigens, als je nu hardware koopt/krijgt waar WPA niet goed op werkt, gewoon terugbrengen. WPA / WPA2 is inmiddels lang genoeg standaard om het goed te ondersteunen en als een fabrikant dat niet doet of kan, dan kun je beter naar een andere kijken.
Router (verzender??) is van KPN, dus die moet okee zijn.
In de winkel gevraagd naar de kwaliteit van de ontvanger en deze zou prima moeten werken (verkoperstruukje of echt waar?)
De gemiddelde winkel/verkoper heeft barweinig verstand van wat ze verkopen. Ze weten wat je op de website van de fabrikant zelf ook kan vinden, maar buiten dat... (er zijn natuurlijk uitzonderingen) Een goede winkel zal niet snel echte rommel verkopen, maar prima werken van wireless? Meeste mensen die ik ken hebben er altijd wel wat problemen mee (zelf nergens last van)

[ Voor 29% gewijzigd door Klaus_1250 op 22-01-2006 18:35 ]

Pagina: 1