Excel Sheets aan elkaar koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-08 20:37
Ik ben bezig met het maken van een factuur layout in EXCEL. nu heb ik ruim 3000 artikelen in een aparte sheet geimporteerd. nu wil ik het volgende eigelijk berijken.

Artikel nummer invoeren. na het invoeren van het artikel nummer moet er uit de sheet artikelen de omschrijving en het stuks prijs worden gehaald. nu lukt mij deze koppeling niet.

iemand een idee hoe deze koppeling te maken??
ART_CODE | ART_DESC1 | DLR_PACK | OFFER_EURO | DLR_EURO | RET_EURO | RETAILS_PE | PAGE_NR

Dit zijn de tabellen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:19

Reptile209

- gers -

Je google-hint van de dag is de functie "vert.zoeken" of "vlookup" voor de engelse Excel. Hier zou het verder handig zijn om te weten wat je zelf al hebt geprobeerd en welke versie van Office / Excel je gebruikt :).

Zo scherp als een voetbal!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-08 20:37
Excel 2003 UK.

Ik heb gestoed met Vlookup maar deze functie wilt al graag een nummertje ingevult hebben

dus wat ik moet doen is het celnummer voor het art nummer in te vullen. deze moet dat in Vlookup komen in de cellen voor stuksprijs en artikel omschrijving.

=VLookup(251, A1:B21, 2, FALSE)

251 staat voor het artikel nummer.. hoe krijg ik deze vervolgens ingevult?? van af A1 in cel B1??

[ Voor 18% gewijzigd door To_Tall op 22-01-2006 18:16 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 18:00
Als je bvb jouw artikel wilt ingeven in cel A1 en de gegevens staan vanaf Cel A2 tot C500
Dan moet je ingeven: =vlookup(A1;A1:C500;2;0)

A1:C500 is je database, waar in A de artikelnummers staan, in B de omschrijving en in C weet ik veel wat nog :)

De 2 is de kolom welke waarde moet worden weergegeven bij het opzoeken (de 0 is geen benadering toelaten)

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet