Toon posts:

Net niet genoeg bereik WRT54G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet overal waar ik wil zitten gebruik maken van m'n wireless Linksys WRT54G: Ik heb deze router na veel testwerk op de meest gunstige plek staan maar toch heb ik op sommige plekken nauwelijks of geen signaal. Ik heb een oude Access Point/router BEFW11S4 (802.11b) tijdelijk erbij ingezet en op deze manier heb ik overal uitstekend signaal. Helaas wel steeds die overgangproblemen van WEP -> WPA omdat die oude wireless router geen WPA aankan. Nu zit ik te twijfelen over het volgende:
- Zal ik een extra AP inzetten (dus geen router, puur access point) om het bereik te dekken? Ik zag bijvoorbeeld de WAP54G.
- Zal ik een extra WRT54G inzetten (ik heb echt geen routerfunctie meer nodig maar gek genoeg is een router/ap goedkoper dan een AP alleen)
- Een range - expander (zoals de WRE54G): zo rond de 90 euro en voor de functionaliteit lijkt me dat vrij prijzig
- Een High-gain-antenna, zoals HGA7S die ik op m'n huidige WRT54G kan schroeven om overal bereik te hebben.

Mijn voorkeur gaat uit naar de goedkoopste (en meest efficiente) oplossing, dat wil zeggen: waar voor m'n geld: ik dacht zelf eerst aan een eenvoudge Access Point maar aangezien die duurder is dan een wireless router... heeft die AP andere functionaliteiten dan de router?

De Range-expander vind ik wel stoer maar gezien het feit dat ie niet meer doet dan signalen doorgeven vind ik 'm voor 90 Euro te duur.

Antennes zijn zo rond de 30 tot 40 Euro, niet echt goedkoop: hebben ze echt een meerwaarde of kan ik beter gaan knippen en plakken met chipsblikken

Ik ben het spoor even bijster... Op een of andere manier heb ik toch het idee dat ik het beste nog een WRT54G kan gaan halen, is dat zo?

:

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
heb je hyperwrt firmware al geprobeerd? kun je het zendvermogen verdubbelen, mischien helpt dat.

Verwijderd

Is het een V5? Wat dan kan HyperWRT niet

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Een andere firmware kan best helpen, daarmee kan je bij de WRT54G het zendvermogen tot 251mW opschroeven (van een standaard van 43 als ik het me goed herinner)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Of gewoon alles op WEP zetten natuurlijk, tenzij je echt paranoia bent, of dat je een interessant doel bent voor hackers.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Firmware versie is 4.2, dus hyperwrt zou gschikt zijn? en firmware als mustdie oid?

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:58:
Firmware versie is 4.2, dus hyperwrt zou gschikt zijn? en firmware als mustdie oid?
Firmware versie is niet hetzelfde als het typenummer van je router!!

Kijk onderaan je router welke versie je hebt. (voordat je de verkeerde firmware flasht!)
kan van V1 tot V5 gaan. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ach, is ook zo: ik draai versie 3 met firmware 4.20.8

Ik ga 't eens proberen :-) is in iedergeval waarschijnlijk wel de goedkoopste oplossing ;-)

Verwijderd

Aan HyperWRT wordt tegenwoordig doorontwikkeld door o.a. Tofu, als je dus meteen helemaal "bij de tijd" wilt zijn kan je deze link even bekijken voor de laatste versie.
http://www.polarcloud.com/tofu/

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-04 22:07

r0b

Orion84 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:52:
Of gewoon alles op WEP zetten natuurlijk, tenzij je echt paranoia bent, of dat je een interessant doel bent voor hackers.
Ik ben niet paranoia, ik ben ook geen interessant doel voor hackers, maar er ik hang de beveiliging van mijn complete netwerk niet graag aan een techniek die in krap 10 minuten gekraakt kan worden.
Ook gebruikt mijn vader deze verbinding ook nog eens om vanaf thuis te kunnen werken (wel over een IPSec VPN tunnel, dat dan weer wel), dus een beetje beveiliging is nooit verkeerd.
Vandaar dat ik WPA-PSK icm een MAC-whitelist gebruik. Het is allemaal kraakbaar, maar hier zullen ze een stuk meer moeite voor doen dan het WEP-protected WiFi netwerkje van mijn buurman.

De DD-WRT firmware biedt ook een mogelijkheid tot het verhogen van je signaal. Gebruik ik zelf naar volle tevredenheid, aangezien het ook nog eens IPv6 en radvd support. :)
Pagina: 1