Toon posts:

8 fax modems in server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heey allemaal,

ik ga gebruik maken van de faxserver in windows sbs 2003.

Het probleem is dat er 8 faxlijnen zijn. Nu zien we het niet zo zitten om 8 losse modems te gaan gebruiken.

Nu is mijn vraag zijn er bijvoorbeeld modemboards met 8 poorten erop o.i.d.

Ik heb al een beetje rondgekeke op internet en kom alleen terecht op de site van multi-tech. Die heeft een modemboard met 8 poorten , maar het lijkt mij dat er toch wel meer moet zijn dan alleen multi-tech.

Wie kan mij een beetje helpen

alvast bedankt,

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:10
Geen verstandig idee, 8 losse faxmodems nee ;). Ik denk dat je met een beetje zoekwerk meer hebt aan deze kaart: http://www.eicon.com/worl...ediaGateways/disv4bri.htm. Want het lijkt me dat deze 8 lijnen gewoon isdn zijn, met een conversie naar analoog toch?

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
MultiTech, DIGI, Brooktrout, Dialogic en Eicon zijn namen die mij zo te binnen schieten bij dit soort applicaties.

Bijvoorbeeld
http://www.digi.com/produ...s/acceleportrasfamily.jsp

Ik moet nog ergens een 4 poorts ISDN kaart hebben (met modems) maar dat is een ISA board, dat zul je vast niet meer willen gebruiken ;-)

Wat voor lijn heb je? Een stel ISDN-2's, een ISDN-30, of een berg analoge lijnen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
eicon kaartje kopen (isdn) daar kan het mee :)

probleem, dat faxgebeuren in win2003 kan alleen met 'echte' analoge modems werken en niet met ISDN faxmodems...

maarja dan koop je faxmaker, werkt als een shine :P

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
hartstikke bedankt jongens hier kan ik wat mee,

het gaat btw allemaal om analoge lijnen.

Verwijderd

Topicstarter
nog even een vraagje tussendoor

dit modem bijvoorbeeld:

http://www.digi.com/produ...eleportrasfamilyspecs.jsp

kan ik dit gewoon gebruiken onder windows 2003 voor de faxserver en wordt dit dan gezien als 8 verschillende poorten door windows 2003?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:07
Zoals ik het zie, ik denk van wel.

• Zwelgje
die ziet hij als 8 poortjes ja

btw: als je toch aan het uitgeven bent, neem dan gfi faxmaker op je server, kan je ook faxen via email laten binnenkomen :) en ook versturen via outlook

Verwijderd

Topicstarter
maar die mogelijkheid is er toch ook via de ingebouwde faxserver van sbs 2003

je kan hem ontvangen via een mail , naar een lokale map en direct uitprinten

en versturen kan via een dergelijk programma als outlook

of heb ik het mis

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-02 10:48

McMiGHtY

- burp -

In SBS2003 kun je idd gewoon faxxen ontvangen, deze naar verschillende email adressen laten sturen of uit laten printen.

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:03:
hartstikke bedankt jongens hier kan ik wat mee,

het gaat btw allemaal om analoge lijnen.
Tja da's kut :P

Ik heb op de zaak ook 8 faxlijnen, daarvoor heb ik dit http://www.eicon.com/worl...ediaGateways/disv4bri.htm soort controllers in de server zitten. Werkt als een tierelier.

Mijn advies is niet gaan investeren in domme faxmodempjes maar het probleem even bij de bron aanpakken, oftewel de lijnen om laten zetten in ISDN. Is zelf nog goedkoper ook, als je 2 lijnen neemt met 8 nummers, indien gewenst...

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Fairy schreef op zondag 22 januari 2006 @ 22:04:
[...]

Tja da's kut :P

Ik heb op de zaak ook 8 faxlijnen, daarvoor heb ik dit http://www.eicon.com/worl...ediaGateways/disv4bri.htm soort controllers in de server zitten. Werkt als een tierelier.

Mijn advies is niet gaan investeren in domme faxmodempjes maar het probleem even bij de bron aanpakken, oftewel de lijnen om laten zetten in ISDN. Is zelf nog goedkoper ook, als je 2 lijnen neemt met 8 nummers, indien gewenst...
/me agree's

ik heb dit zelfde ook bij div klanten draaien, perfecte kaartjes, weinig te configgen, rechtvooruit!

Verwijderd

Wij hadden vroeger ook meerdere analoge lijnen aan een hylafax server. Digi serial board ertussen en 16 goedkope modems werkte prima :).

Nadeel is wel dat je vast zit aan de beperkingen van een analoge lijn en dus lastig de fax kan routereren. ISDN biedt hier gewoon betere mogelijkheden toe. Dus als je kan switchen zou ik inderdaad naar een ISDN oplossing met Eicon of AVM (B of C, géén fritz zooi) kaarten gaan. Dan kun je tenminste alle lijnen aan meerdere verschillende faxnummers koppelen en verschillende afdelingen een apart faxnummer geven.

Ook ben ik niet zo heel geimponeerd over de mogelijkheden van de SBS 2003 faxsoftware. Zelf zou ik in ieder geval even naar de mogelijkheden van software als Faxmaker kijken. (Gratis trialversie) Zeker bij 8 lijnen denk ik dat je de extra features wel kunt gebruiken.

• Zwelgje
McMiGHtY schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:54:
In SBS2003 kun je idd gewoon faxxen ontvangen, deze naar verschillende email adressen laten sturen of uit laten printen.
je kan wel ontvangen, maar je sbs2003 zet hem maar in 1 mailbox, hij kan hem niet in verschillende mailboxen droppen :)

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Fairy schreef op zondag 22 januari 2006 @ 22:04:
2x ISDN != 8x Analoog ...

I.p.v. 8 kan je er dan nog "maar" 4 faxen tegelijk verzenden/ontvangen

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 23:08
Heeft iemand er ook aan gedacht dat die 8 lijnen misschien al van een centrale afkomen? in dat geval valt er weinig over te zetten naar ISDN, want dat hangt er al dan niet in groepslijnen (of ISDN30) al aan, echter ontgaat mij iets: als je 8 dedicated faxlijnen nodig hebt, is je org dan niet iets te groot voor SBS?

Join the club

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:44
Powermage schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 09:39:
Heeft iemand er ook aan gedacht dat die 8 lijnen misschien al van een centrale afkomen? in dat geval valt er weinig over te zetten naar ISDN, want dat hangt er al dan niet in groepslijnen (of ISDN30) al aan, echter ontgaat mij iets: als je 8 dedicated faxlijnen nodig hebt, is je org dan niet iets te groot voor SBS?
1 faxlijn per afdeling (bijna 10 personen) zou toch goed kunnen? Zeker als je veel contractjes verstuurd kan dit best weleens handig zijn. Net zoals mensen die natuurlijk te lui zijn om naar een centrale fax te lopen ;) Vooral bij hostingsbedrijven gaan er vaak nogal wat contracten doorheen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

TheRookie schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:21:
[...]

2x ISDN != 8x Analoog ...

I.p.v. 8 kan je er dan nog "maar" 4 faxen tegelijk verzenden/ontvangen
Dan druk je er 4x ISDN 2 op daar ging het niet om ;)
Pagina: 1