[JS] Horizontaal scrollen met normale scroll-muis?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.002 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166445

Topicstarter
Hallo,

Om het gebruiksgemak op mijn portfolio website te verbeteren ben ik op zoek naar een manier om makkelijk horizontaal te scrollen.

Ik zou kunnen gaan werken met knoppen die een fixed positie hebben en via de scrollby() functie een bepaalde kant op scrollen, maar het leek me leuker om hiervoor het muiswiel te gebruiken.

Kortom, is het mogelijk om in een hele pagina horizontaal te scrollen door middel van een normale scrollmuis (vertikaal scrollen is namelijk uitgesloten op mijn site).

Ik heb heel wat afgezocht, hopelijk niet goed genoeg, want ik kom er dus niet achter hoe ik een mousewheel action om kan zetten naar een beweging van een hele site in horizontale richting.

Ik ben benieuwd naar de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

ja, in IE, dan moet je het onmousewheel event hebben

overigens maak je het een stuk meer gebruikersvriendelijk door niet alles in plaatjes te stoppen en html te gebruiken

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 9542 op 22-01-2006 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daar heb je absoluut gelijk in. Is niet alleen gebruiksvriendelijker, maar ook makkelijker bij te werken. Ook is het geen moelijke stap om het in tekst te maken, omdat het ook maar om een paar blokken gaat.

Ik weet dat de functie onMouseWheel bestaat en ik heb ook dit topic gevonden dat er op in gaat, maar tot een resultaat komt het niet, omdat onMouseWheel niet compatible is buiten IE6 en hoger.

Ik ben nog steeds zoekende..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

Buiten IE6 gaat het afaik ook gewoon niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als ik op jou pagina mijn middlemousebutton indruk dan krijg ik gewoon een 4 richtingen scroll icoontje en kan ik scrollen door mijn muis te bewegen. Ik weet niet of dat bij alle muizen enzo werkt?

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 22-01-2006 17:55 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Orion84 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:54:
Als ik op jou pagina mijn middlemousebutton indruk dan krijg ik gewoon een 4 richtingen scroll icoontje en kan ik scrollen door mijn muis te bewegen. Ik weet niet of dat bij alle muizen enzo werkt?
Klopt, dat werkt.

Het nadeel van de middelste muisknop indrukken en met je muis bewegen is dat de beweging wat ongecontrolleerder is dan de scroll beweging.

Ik heb dus ook nog geen idee of dat wat ik wil mogelijk is, maar het zou ideaal zijn als je gewoon in alle browsers bij het scrollen een horizontale beweging krijgt.

Bedankt voor de tip, ik kijk nog even verder naar de wellicht onmogelijke oplossing.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 166445 op 22-01-2006 18:17 ]

Pagina: 1