Toon posts:

XP start niet, reinstall werkt ook niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een reusachtigh probleem, ik betwijfel of er een oplssong voor bestaat, maar allez doe jullie best :)
Onlangs deed ik pc upgrade, na de nodige problemen was win xp pro geinstalleerd, ik had drivers van mn grafische kaart geinstalleerd, alles leek goed te gaan. Vervolgens start ik een spel op (aan spel ligt niet want heb met verscheidene spellen geprobeert, en allen hadden ze het probleem). Het spel laadt helemaal, ik zie de map, alles ziet er goed uit, en dan bleef hij ff hangen, zwart scherm, terug beeld, blijven hangen en hij valt uit, terug in windows. NA lang zoekn blijkt probleem aan de snelheid te liggen, ik schroef AGP in bios terug naar 4x i.p.v. 8x. Ik start op, spel lukt, maar op dat moment had ik drivers gedeinstalleerd. Het leek nochthans dat de drivers goed geinstalleerd waren, alsof de pc dacht dat ze geinstalleerd waren (als je me snapt :) ). Ik installeer dus nu de drivers, ik reboot systeem: hij geraakt bij windows en dan reboot, dit verschillende keren achter mekaar, vervolgens moet ik kiezen hoe ik windows wil opstarten, ik kies: met laatste recente settings die werken, ik geraak in windows, voor 5 sec :). En dan reboot. Oke ik denk ik start op via Floppy of WIN cd en ik heb nog een abckkup gemaakt met snapshot, dan kan ikl die terugplaatsen (snapshot is een zoort ghost prog voor winxp,http://www.drivesnapshot.de/en/ ). Ik zet primary boot device cd: hij start op, ik hoor cd ff starten, ik zie harware testen van de cp cd voor 2 sec en dan wordt scherm zwart :s, iets gelijkaardigs gebeurt met de floppy. HJet komt er dus op neer dat ik niet in WIN XP kan, en ook niet kan booten met cd of floppy, Heeft dit een oplossing?

mn specs:
AMD 64 bit 3500+ socket 939 venice edition
Asrock Dual939-SATA2 ULi M1695 chipset
512 mb ram
ATI Radeon 9550 Series SE AGP 4x/8x

Ik heb al geprobeerd om het RAM te vervangen, zonder resultaat, ook de grafische kaart heb ik vervangen door een PCI kaart, eveneens zonder resultaat

Please help

Jeroen

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 16:02
wat een verhaal :X

test je geheugen eens met memtest
kijk eens naar je temperaturen en je voltages met bv speedfan

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
wel een heel vaag verhaal, maar het lijkt erop dat je moederbord kapot is.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

offtopic:
Ik ga eerst je titel even aanpassen, CAPS staan namelijk vrij irritant. ;) Daarbij verplaats ik je topic naar Processors, Mobo's & Geheugen, waar het volgens mij beter tot z'n recht komt.

Lees Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, hier staan ook een aantal handige tips in.

Signature

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 23:29
Zeer vaag verhaal, mss is je voeding te licht? Je zegt dat je een upgrade gedaan hebt? Wat voor voeding heb je?

-Je kan eens proberen met een andere voeding
-Je kan XP eens proberen erover te installeren.
-Is je proc koeler goed gemonteerd, is de temp van de proc in orde?

Als het aan het geheugen en grafische kaart al niet ligt blijft het mobo en de processor,hdd over. De processor is zéér onwaarschijnlijk, anders zou je zeker niet zo ver geraken. Hdd is ook zeer twijfelachtig dus ik verdenk of je voeding of je mobo...

[ Voor 51% gewijzigd door FragileM64 op 22-01-2006 17:30 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Topicstarter
je idee van xp te installeren is niet gepast want hoe boot ik van de cd :)
mn voeding is probleme niet, want voor ghet gepruts met de drivers ging alles vlot :s

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

na de nodige problemen was win xp pro geinstalleerd
Kan je hier nog wat meer toelichting geven?

Als je niet gewoon zonder fouten en problemen een xp installatie procedure kan doen zit der altijd ergens een probleem in de hardware.

Maargoed iets toelichten ?

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik had eerst gwon moederbord, processor en ram in oude kast gestoken, en toen vond hij de boot op de HD niet, dus moest ik eerst backuppen, en vervolgens C formatteren en opnieuw installeren.

De oplossingen ivm met voeding zijn niet van toepassing want het systeem heeft wel degelijk even gewerkt, dus dat is het probleem niet

De oplossingen ivm met oververhitting zijn ook niet van toepassing, want zelfs als ik pc openzet, en tijd tussen de reboot laat (zodat alles kan afkoelen) blijft probleem

Ik twijfel aan het moederbord, want ik geraak wel in het bios :s

Verwijderd

Topicstarter
Even tussenstatus:
opeens krijg ik CMOS checksom bad, maar dit is een keer maar, kon kon f1 drukken om defaults te laden, wat ik deed, ik kwam op scherm om te kiezen hoe ik win wou starten (gewoon, save mode,...) Ik herstart weer, maar nu kwam CMOS er niet :s

Maar na deze hestart koos ik veilige modus (dit is modus zonder drivers), en hier is er nu geen probleem, dus ik reinstall de drivers ff

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 18:32 ]

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 22:02
Lijkt er op dat je op een of andere onmogelijke manier je BIOS geflashed hebt. Als het mogelijk is moet je zo snel mogelijk een BIOS flash floppy maken (gewoon een BIOS update van je moederbord) en die opstarten, als dat nog werkt. Anders vrees ik dat je je BIOS-chip moet laten flashen bij een bedrijfje (weet niet meer hoe die heet), een nieuwe BIOS-chip moet kopen of gewoon een heel nieuw moederbord moet kopen.

Veel suc6 er mee....

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 13:21

Vizorium-5

Framerate = Life

Het zou wel degelijk je voeding kunnen zijn. Op het moment dat je videokaart flink moet presteren, heeft deze meer stroom nodig. Windows kan dan als een zonnetje lopen, maar elk spel werkt dan niet fatsoenlijk.

Wat versta je onder een "oude kast"? Dan zal er ook een "oude voeding" in zitten.

Wat zat er voor de upgrade in de kast?

Als er eerste iets van een P3 in zat, heb je grote kans dat er een te krappe voeding in zit.

• FragileM64
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:26:
Nee ik had eerst gwon moederbord, processor en ram in oude kast gestoken, en toen vond hij de boot op de HD niet, dus moest ik eerst backuppen, en vervolgens C formatteren en opnieuw installeren.

De oplossingen ivm met voeding zijn niet van toepassing want het systeem heeft wel degelijk even gewerkt, dus dat is het probleem niet

De oplossingen ivm met oververhitting zijn ook niet van toepassing, want zelfs als ik pc openzet, en tijd tussen de reboot laat (zodat alles kan afkoelen) blijft probleem

Ok, zoals reeds gezegd kan bij zware belasting de voeding niet genoeg stroom leveren waardoor je pc kan rebooten. Hoeveel watt is je voeding?

Als je processorkoeler slecht gemonteerd is (geen koelpasta of iets dergelijks) kan het wel degelijk zijn dat bij zware belasting de pc crashed na een tijdje. Mijn experiment van een P3 600 Mhz die ik pasief wou koelen door zelf wat koelelementen aan elkaar te bevestigen loopt pas na even vast wanneer ik een divx of een game start... Als ik hem dan reboot dan vijf min geraakt hij ook nog wel in windows.

Als je hem al eens geïnstalleerd en geformateerd hebt sinds de nieuwe hardware aangesloten is en je gaat nu dezelfde drivers over installeren gaat dit geen verschil geven.

Verwijderd

Topicstarter
met mn oude bak bedoel ik: kast, voeding, hd's, dvd writer, floppy, vga
Ervoor had ik AMD 2400+ Athlon 64 bit, dus ook p4
Ik heb deze niet verandert omdat er iets mis mee was, dus probleem komt niet van daar. Ik ben na veel gepruts in mn echte windows geraakt heb al mn drivers van videokaart geuninstalled, en installeer ze nu weer, maar dit gaat heel traag :s

Jeroen

• FragileM64
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:57:
Ervoor had ik AMD 2400+ Athlon 64 bit, dus ook p4
Ik wil niet lastig doen, maar je hebt nog steeds niet geantwoord wat voor voeding je hebt terwijl dit mogelijk een probleem is, t'is maar om uitsluitsel te geven voor jou dat dit de fout niet is...

En een AMD 2400+ 64 bits bestaat niet :? , de traagste 64bit athlon proc van AMD is een 2800+ naar ik meen en p4 is van de concurentie (Intel) ...

[ Voor 4% gewijzigd door FragileM64 op 22-01-2006 19:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal meteen ff kijken naar mn voeding maar ff tussenstatus, ik heb drivers dus installed (eindelijk), en nu lijkt alles goed te gana, met 1 uitzondering: CPU gebruik 100 procent, en het lijkt alsof hij niet genoeg resources heeft, dit is te zien aan het feit dat niet alle icoontjes op het bureaublad getoond worden, en ook nit alle prentjes, de tekst wel, alles lijkt traag te gaan :s

Jeroen

Verwijderd

Topicstarter
ATX 300 GTF is mn voeding voor de geïnteresseerden hier :)

• wouter37
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:40:
ATX 300 GTF is mn voeding voor de geïnteresseerden hier :)
bekijk je voltages eens!!

Verwijderd

Topicstarter
50 hz 300 W

• wouter37

Verwijderd

Topicstarter
300 Watt is toch voltage niet?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

300W is het vermogen. Je kan in je BIOS de voltages onder elkaar zien. +5V, +12V etc. Daar staan waarden achter en of je die wilt geven. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
sry 230 Volt :)
Mn pc is nu normala gestart, enkel heele traag (cpu=100proc) en ni alle icoontjes zijn zichtbaar, alsof er en enorme lag is, ik kan niet echt iets openen

Jeroen

Verwijderd

Topicstarter
Vcore: 1,435V
+3,30V 3,430V
+5,00V 5,100V
+12,00V 12,160 V

fine by me :s

Jeroen

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:58

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Bij 230V zouden er wel rookwolkjes uitkomen denk ik. En die 300W voeding kan wel eens te weinig zijn, zeker als het een no-name prul is. En lees a.u.b. je eigen posts even na voordat je op "verstuur bericht" drukt. Dit is echt niet te lezen zo.

[ Voor 4% gewijzigd door SayWhatAgain! op 22-01-2006 20:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
k sry voor mn haastig gekribbel, maar heb weer iets nieuw dat miss oplossing biedt.
Allereerst heb ik Cmos gereset (BIOS reset), gene resultaat, vervolgens haal ik de hd's eruit en start ik via diskette, dit gaat nu wel, wat wil dit zeggen?

Jeroen

Verwijderd

Ik heb het allemaal eens uitgerekend met deze site: http://www.jscustompcs.co...ly_Calculator.php?cmd=AMD

En voor zijn basisconfiguratie (2 hds, amd 3500, 1 stick geheugen, ati 9550 en dvd-rw) heeft hij minimum 255W nodig. Dus ook ik denk dat de voeding dit niet meer trekt. Dit verklaart misschien ook waarom hij wel wilt booten zonder al de harde schijven erin.

• wouter37
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 20:51:
k sry voor mn haastig gekribbel, maar heb weer iets nieuw dat miss oplossing biedt.
Allereerst heb ik Cmos gereset (BIOS reset), gene resultaat, vervolgens haal ik de hd's eruit en start ik via diskette, dit gaat nu wel, wat wil dit zeggen?

Jeroen
wat dacht je van een brakke hdd
test die eens in een andere pc of download een tooltje van de fabrikant
maar lees je posts toch even door voor je op verstuur klikt

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Of toch de voeding. Die HD's trekken misschien net teveel stroom. Mij lijkt 300W noname echt te weinig. Kun je niet ergens een goede merkvoeding van 400W lenen?

• FragileM64
In principe gaat het, heb hier een 300W en heb 3HD's , een AMD @ 2400MHz en een XT PE. Het moet dan wel een deftige zijn. Check het voor de zekerheid...

[ Voor 14% gewijzigd door FragileM64 op 23-01-2006 00:13 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

SayWhatAgain! schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:24:
Of toch de voeding. Die HD's trekken misschien net teveel stroom. Mij lijkt 300W noname echt te weinig. Kun je niet ergens een goede merkvoeding van 400W lenen?
Het is volgens mij gewoon een A-merkvoeding. Het gaat als het goed is om FSP 300GTF (ATX 1.3).
Maar goed, je kan een andere (zwaardere) voeding proberen en kijken hoe dat uitpakt.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 van mn 2 hd's eruit gehaald, diegene die mn Windows installatie bevat, en nu heb ik wel de mogenlijkheid om te booten via cd of floppy. Als ik mn andere hd eruit haal en mn Win HD erinsteek dan kan ik booten via floppy of cd, en het systeem loopt dan even slecht als ervoor.
Dit wil volgens mij zeggen dat het een HD probleem is en GEEN VOEDING probleem, want met de 2de HD (de niet WIN HD) werd tevens de DVD speler eruitgehaald (op zelfde kabel). Er is dus geen gebrek aan Watt. Volgens mij kan ik het oplossen door mn C te herformateren in een andere pc (want als ik mn C-HD aanzet kan ik niet booten van cd/floppy). Ik ehb wel een vraag, op die bewuste HD heb ik nog 2 andere partities, weet iemand toevallig of ik deze ook moet formateren, wnat dit wil ik eigenlijk niet, als ik dit zou moeten doen moet ik deze schijven eerst nog backuppen.

En denkt iemand dat mn theorie kan kloppen, en weet ook iemand hoe dit komt?

Jeroen

• henksnap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10-2021
potver, hele verhaal getypt en het is weg , laat maar

[ Voor 85% gewijzigd door henksnap op 27-01-2006 12:35 ]

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:26:
Dat heeft helemaal niks met elkaar te maken.
SayWhatAgain! schreef op zondag 22 januari 2006 @ 20:39:
Bij 230V zouden er wel rookwolkjes uitkomen denk ik.
Hoezo komt er nou weer rook uit? 230V is gewoon normaal..

Verder is 300W zeker genoeg, heb van de week ook nog zo een systeem gemaakt met hetzelfde moederbord en iets beter cpu. Ik had in het begin ook wat problemen met ding aan de praat te krijgen. Starte ook steeds opnieuw op en toetsenbord werkte niet :X

Ik heb alles eraf gedaan en alleen met moederbord, cpu, mem en videokaart laten werken en daarna alles 1 voor 1 aangesloten en wonderbaarljik werkt alles toch als een trein.

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Woohooo schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 12:53:
[...]

Dat heeft helemaal niks met elkaar te maken.

[...]

Hoezo komt er nou weer rook uit? 230V is gewoon normaal..
Hij zou de voltages van de lijnen geven. 230V op je CPU of HD is scht teveel van het goede. Daar doelde ik op :+
Verder is 300W zeker genoeg, heb van de week ook nog zo een systeem gemaakt met hetzelfde moederbord en iets beter cpu. Ik had in het begin ook wat problemen met ding aan de praat te krijgen. Starte ook steeds opnieuw op en toetsenbord werkte niet :X
Een goede 300W wel, een van een brak merk niet denk ik. Nou ja, zelf heb ik liever overschot dan dat het kiele-kiele werkt.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Ik had soort gelijke problemen met mijn 2e PC. Dat is een Asus A7N-serie mobo en ik had er Kingston geheugen (PC3200) en een A64 3200 (754) voor gekocht. Eerst kon ik het systeem niet booten als ik de Nvidia IDE driver installeerde. Toen ik besloot om dat te skippen en Windows installeerde leek het ok te gaan, maar het systeem crashte op verschillende punten (niet noodzakelijk wanneer aan het gamen (indien videokaart verdacht).

Ik probeerde een andere powersupply, maar dat hielp niet. Het systeem was niet zwaar beladen (GF4200, 1 hdd, 1 dvd-rom, geen andere kaarten en 2 dimms), dus de 2 300W PSUs moesten meer dan genoeg zijn. Toen maar het geheugen testen. Dit liep tegen fouten aan. Toen dus 1 dimm tegelijk testen en beiden hadden fouten. Dus ik terug naar de winkel, want ik dacht dat of het mobo of de proc kapot was. Ik had het geheugen niet mee naar binnen genomen, maar wel bij me in de auto. De verkoper vroeg of ik Kingston geheugen had, want dat wilde niet met dit Asus boord werken. Dus toen heb ik Crucial geheugen geprobeerd, en dat werkte perfect.

M.a.w. test het geheugen, en probeer ander (merk) geheugen ook eens.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Pagina: 1