Toon posts:

Router forwarden naar modem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag, ik zit via een sitecom xDSL router op een adsl modem op het internet.
Nu kan ik gewoon via de http://192.168.123.254/ mijn sitecom router benaderen.
Ik draai ook lokaal een webserver, nu wil ik dus wat poorten forwarden.

Als ik de poorten in mijn xDSL router pagina invoer, en de modem reboot.
Dan staan de poorten nog niet open van buiten af. Ik heb zo'n idee dat het openzetten anders moet gebeuren. Via de router naar de modem en dan pas open ofzo?

Ik heb al het e.e.a opgezocht maar helaas zonder resultaat.
Dus hoe kan ik nu het beste de poorten forwarden?

b.v.d

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Roelant heeft ooit een mooi stukje erover geschreven.

Uit je verhaal begrijp ik het volgende:
sitecom xDSL router -> webserver?
Je moet gewoon in je sitecom-router je poortforwarden naar je webserver.
Waarschijnlijk draait de grafische interface van je sitecom router draaien op poort 80. Probeer die eens te (laten) draaien 81 (oid). Dan moet het wel lukken.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:54

GVR

Jep, naast poort 80 forwarden naar het ip van de webserver moet je vaak ook de webinterface van de router op een andere poort zetten. Hou er rekening mee dat je je router dan ook alleen nog maar kan benaderen via die poort, bijvoorbeeld 192.168.1.1:6500

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-04 12:16
Hij moet met deze opstelling dubbel forwarden, zowel in zijn adsl modem, als in zijn router moet port 80 geforward worden.

modem forward poort 80 -> IP router
router forward poort 80 -> webserver

Een andere optie is je adsl modem als bridge instellen, hij wordt dan tranparant voor je netwerk, en je router krijgt direct je internet ip, dan hoef je alleen nog maar te forwarden in je router

edit:

Ik het persoonlijk niet zo erg vinden dat de webinterface in mijn modem niet meer vanaf internet bereikbaar is. Je kunt er altijd nog via je eigen netwerk bij.
Forward ook 3389 naar een pc met remote desktop, en je kunt via internet, via je eigen pc je router toch aanpassen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door rdfeij op 22-01-2006 17:26 . Reden: add-on ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens :)
Ik zal het nog even nader uitleggen, ben bang dat ik het verkeerd getikt hebt.

Situatie:
Server PC -> Router -> Modem -> Adsl kabel (duh)

Ik kan mijn sitecom router benaderen via:
http://192.168.123.254/

En mijn modem bereiken via:
http://10.0.0.138/

Vraag 1.
Als ik zo jullie reacties lees, moet ik nu eerst beide in hetzelfde segment gooien is het niet?

Vraag 2.
Kan ik ook een poort werkend open gooien, ZONDER iets in me modem hoeven aan te passen, dus alleen forwarden op de router?
(de reden dat de router erbij hangt, is dat ik op de modem nooit goed poorten kon forwarden omdat hij deze regelmatig verliest)

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-04 12:16
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:35:
Bedankt jongens :)
Ik zal het nog even nader uitleggen, ben bang dat ik het verkeerd getikt hebt.

Situatie:
Server PC -> Router -> Modem -> Adsl kabel (duh)

Ik kan mijn sitecom router benaderen via:
http://192.168.123.254/

En mijn modem bereiken via:
http://10.0.0.138/

Vraag 1.
Als ik zo jullie reacties lees, moet ik nu eerst beide in hetzelfde segment gooien is het niet?
edit:
Nee, dit is goed zo. Kijk eens of je modem de functie DMZ (De Militarized Zone) heeft.
Zo ja, stel deze in op IP: 192.168.123.254. Nu stuurt je modem ALLE poorten door naar je router, en hoef je alleen nog portforwardings in je router te maken.
Vraag 2.
Kan ik ook een poort werkend open gooien, ZONDER iets in me modem hoeven aan te passen, dus alleen forwarden op de router?
(de reden dat de router erbij hangt, is dat ik op de modem nooit goed poorten kon forwarden omdat hij deze regelmatig verliest)
edit:
Zie reactie bij vraag 1 ;)

Als je modem zijn port forwardings verliest ( bij een stroomstoring ) dan heb je toch echt vergeten om op SAVE te drukken. Het is niet normaal bij de meeste modems, dat zij hun configuratie verliezen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, je moet vanaf het modem wel forwarden naar het WAN adres van de router, niet het LAN adres. Dus ff in het menu van je router opzoeken wat dat is. En dan dus van de router naar het adres van je server.

[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 22-01-2006 17:47 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu met een groot probleem.
Ik heb mijn speedtouch 510 nu voorzien van nieuwe firmware.
Maar ik krijg hem nu totaal niet meer het internet op.
(router is even losgekoppeld, dus alleen de modem nu op de pc)

Ik zit dan in de config pagina van de modem.
Ik kies de setup wizard kies voor pppOa (ik heb planet), en dan voor de standaard aangeven waarde eronder. En dan mijn username and password.
Op finish en vervolgens kan hij maar geen verbinding maken met het internet.

Hij geeft dan aan user disconnected.
Hij krijgt wel een ip e.d.
Ook op andere manieren in de wizzard lukt het totaal niet.

Dit bericht tik ik nu vanaf onze buren, en wacht op een verlossend antwoord wat mijn verbinding weer activeert.

Wie helpt me?
b.v.d
Pagina: 1