[XP] Loginscherm direct wachtwoord in kunnen tikken

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien een wat cryptische topictitel ;) Maar ik heb op een PC met meerdere gebruikers het 'nieuwe' XP loginscherm ingesteld (XP default, met die icoontjes waar je op kunt klikken). Nu moet je alleen na opstarten van de PC éérst met de muis op een username klikken, waarna een wachtwoordveld tevoorschijn komt en je het wachtwoord pas in kunt tikken. Het lijkt mij handiger dat dat wachtwoordveld direct in beeld komt (bijv. van de user die het laatst heeft ingelogd) en de focus heeft, waardoor je direct je ww kunt intikken.

Op mn 'hoofd-PC' gebruik ik altijd de klassieke loginbox, waarmee je direct je ww in kunt tikken, maar dat is hier geen optie.

Iemand een idee hoe ik bovenstaande kan bewerkstelligen?

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 22-01-2006 16:37 ]

Verwijderd

Wat ook werkt is 1x met pijltjestoets naar beneden drukken, dan komt ie ook op het ww gedeelte. (of meerdere keren bij meerdere accounts). Gaat stukken beter dan met die rotmuis steeds.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:47:
Wat ook werkt is 1x met pijltjestoets naar beneden drukken, dan komt ie ook op het ww gedeelte. (of meerdere keren bij meerdere accounts). Gaat stukken beter dan met die rotmuis steeds.
aha, dat is idd al een vooruitgang ;) :) Ik zat al te proberen met enter, spatie, tab, letters etc. maar dat wilde niet.

Maar als iemand nog een betere oplossing heeft hoor ik dat ook graag :)

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-03 08:35
Configuratiescherm > Gebruikersaccounts > De manier waarop de gebruikers zich aan- of afmelden wijzigen > Het welkomstvenster gebruiken afvinken > Opties toepassen

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:09
_Brake_ schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:10:
Configuratiescherm > Gebruikersaccounts > De manier waarop de gebruikers zich aan- of afmelden wijzigen > Het welkomstvenster gebruiken afvinken > Opties toepassen
Zoals TS aangeeft
Op mn 'hoofd-PC' gebruik ik altijd de klassieke loginbox, waarmee je direct je ww in kunt tikken, maar dat is hier geen optie.
is dat geen optie...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Bij de klassieke login moet je ook ctrl-alt-del tikken, tenzij je dat expliciet hebt uitgezet.
Verder is hier afaik niet echt een oplossing voor :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-03 08:35
rdfeij schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:14:
[...]

Zoals TS aangeeft
[...]
is dat geen optie...
Helemaal over heen gelezen :(

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Pagina: 1