Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vraagje over aansluiten lcd van mp3 op pc

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het geval betreft een NAPA PA11 MP3 speler. ik heb de speler uit elkaar gehaald en zou graag het LCDtje op mijn computer aan willen sluiten, hier heb ik een foto van de mp3 speler. Afbeeldingslocatie: http://www.mp3shop.nl/images/product/image.php?id=1640
zou iemand mij hiermee willen helpen. bij voorbaat dank O-)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:12
@ LCD Faq
Ik heb een LCD uit een oude GSM/rekenmachine/organiser/i-mode/ander- cool-apparaat-met-grafisch-LCD gehaald. Hoe sluit ik die aan?
Die kun je niet aansluiten. De controller (als die er al op zit) van die dingen is industrieel gemaakt en afgestemd op het doel. Het is custom-built. Je kunt die gewoon niet aansluiten.
Uitzondering hierop zijn de Nokia 3210, 3310, 3315, 3330, 3350, 3410, 5110, 5120, 5130, 5160, 6110, 6150 * / Nokia 5110, 5120, 5130, 5160, 8110, 6150 / Ericsson A2618, 2628 * en Ericsson A1018, T20, T28, T29 schermpjes. Deze schermpjes met ingebouwde Philips PCD8544 of PCF8548 controller hebben een SPI interface die op de parallel/serial poort aan te sluiten is. Bij YAMPP wordt deze bijv. middels een PIC aangestuurd en deze site laat een manier zien met een 74LCX245 voor de 3,3/5V level conversie.
PC software die met dergelijke SPI/I2C displaytjes werkt: parallelspi.zip, jalcds.i2c, I2C LCD Serial, I2C LCD Parallel en LCDHype (met de nodige PCD8544 of PCF8548 plugin).
Zie ook de GoT topics: hier en hier.
Pinouts van diverse (I2C) GSM LCD's kun je hier vinden.
Beeldschermpje lijkt wel op die vaakgebruikte, misschien dat het je lukt

succes

Verwijderd

Topicstarter
het is een 12x2 schermpje, de binnenkant bestaat uit 2 printplaatjes die op elkaar zijn gezet, en aangezien ik een (totale) newb ben met elektronica zomaar ergens aan solderen, (LEDs enzo gaan nog net :P ) zou ik graag willen weten of iemand me kan helpen.

• Fl4sh3r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10-2023
Je zou moeten proberen te achterhalen welke chip gebruikt wordt voor de aansturing. Dus zoek naar chips en tik de typenummers in op Google.

Mogelijk vind je op die manier een aansturingsbeschrijving.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Zoals in de FAQ staat zijn dit soort displays vaak custom jobs die niet aan te sturen zijn met de PC en als ze het wel zijn zul je er waarschijnlijk zelf software voor inelkaar moeten prutsen wil het werken. Mocht je er nog steeds aan willen, sloop het ding eens open en zoek op de datasheet van het aanstuur-IC. Als je die hebt en je komt er dan nog niet uit, maak dan een mooie nieuwe topicstart en we zullen kijken wat we kunnen doen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.