Mijn ouders zijn nu hun woonkamer aan het verbouwen, en hebben voorin de kamer een MDF (ik geloof 14mm) kastenwand gemaakt. Achterin de kamer moet een computerbureau komen.
Omdat ze de PC kast uit het zicht wil hebben, en geen extra kasten wil plaatsen, vroeg mijn moeder mij of het mogelijk is om de systeemkast in de kastenwand voorin de kamer te plaatsen, en dan met verlengkabels naar de monitor en toetsenbord / muis / webcam achterin de kamer te gaan.
De afstand die overbrugd moet worden is plm. 5 meter. Toetsenbord en muis is makkelijk: die maak je gewoon draadloos. Verlengstukken voor de monitor- en webcam (USB) kabels heb ik ook gevonden. al zijn de montor-verlengkabels maar 180cm. Daarvan zal ik er dus 3 in elkaar moeten steken.
Mijn vragen:
Omdat ze de PC kast uit het zicht wil hebben, en geen extra kasten wil plaatsen, vroeg mijn moeder mij of het mogelijk is om de systeemkast in de kastenwand voorin de kamer te plaatsen, en dan met verlengkabels naar de monitor en toetsenbord / muis / webcam achterin de kamer te gaan.
De afstand die overbrugd moet worden is plm. 5 meter. Toetsenbord en muis is makkelijk: die maak je gewoon draadloos. Verlengstukken voor de monitor- en webcam (USB) kabels heb ik ook gevonden. al zijn de montor-verlengkabels maar 180cm. Daarvan zal ik er dus 3 in elkaar moeten steken.
Mijn vragen:
- wat is het bereik van een draadloos toetsenbord / muis en gaat deze door een MDF plank?
- hebben jullie ervaring met verlengde computerkabels? Treedt er veel, weinig of geen kwaliteitsverlies (bv. van het beeld) op? Hoe is dat eventueel op te lossen? Wie kent een winkel met verlengkabels van 4 a 5 meter?
- kom jij nog op andere zaken waar je rekening mee moet houden als je systeemkast en de rest van je PC 5 meter uit elkaar wilt zetten?
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."