Kabels van computer verlengen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.267 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Mijn ouders zijn nu hun woonkamer aan het verbouwen, en hebben voorin de kamer een MDF (ik geloof 14mm) kastenwand gemaakt. Achterin de kamer moet een computerbureau komen.

Omdat ze de PC kast uit het zicht wil hebben, en geen extra kasten wil plaatsen, vroeg mijn moeder mij of het mogelijk is om de systeemkast in de kastenwand voorin de kamer te plaatsen, en dan met verlengkabels naar de monitor en toetsenbord / muis / webcam achterin de kamer te gaan.

De afstand die overbrugd moet worden is plm. 5 meter. Toetsenbord en muis is makkelijk: die maak je gewoon draadloos. Verlengstukken voor de monitor- en webcam (USB) kabels heb ik ook gevonden. al zijn de montor-verlengkabels maar 180cm. Daarvan zal ik er dus 3 in elkaar moeten steken.

Mijn vragen:
  • wat is het bereik van een draadloos toetsenbord / muis en gaat deze door een MDF plank?
  • hebben jullie ervaring met verlengde computerkabels? Treedt er veel, weinig of geen kwaliteitsverlies (bv. van het beeld) op? Hoe is dat eventueel op te lossen? Wie kent een winkel met verlengkabels van 4 a 5 meter?
  • kom jij nog op andere zaken waar je rekening mee moet houden als je systeemkast en de rest van je PC 5 meter uit elkaar wilt zetten?

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34426

Keyboard, muis en webcam zal allemaal geen probleem zijn. Maar als je je monitor kabel gaat verlengen krijg je wel bagger beeld. Hoe het met DVI en afstand zit durf ik zo niet te zeggen, maar lijkt me handig om eens te kijken of je het beeld digitaal over kunt sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Draadloos je muis en tobo verplaatsen kan wel, maar ik denk dat je dan toch redelijk vaak nieuwe batterijen zal moeten gebruiken. Een simpel ps/2 verlengkabeltje kost niet zoveel en kun je eventueel zelf maken op de gewenste lengte. Beeldscherm moet ook wel lukken lijkt me, koop iig _geen_ kabel van €10 per 3meter, want dat is troep. Je moet echt een dikke/stugge kabel hebben wil je goed signaal houden.

Hoe wil je het op gaan lossen met je cd/dvd-speler? Externe cd-rom/dvd-rom (u name it) op usb? met een verlengkabel een een usb 2.0 hub ertussen? Of elke keer naar de andere kant van de kamer lopen al wil je wat installeren/luisteren/spelen/.....?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

- Mijn draadloos toetsenbord gaat tot een meter of 3/4, je kunt er een houten plaat tussen houden maar dan wordt het bereik wel wat minder
- Ik denk dat er nog wel eens kwaliteitsverliesop je monitorkables kan optreden na 5 meter aan kabel. Dat is toch 1 van de signalen waar je geen storing op wilt

Waarom moet de systemkast persé uit het zicht, terwijl de 'rest' van de computer wel midden in de kamer staat? Klinkt nogal onlogisch en onhandig eigenlijk.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er zijn al heel wat van dit soort topics, met veel meer info....

Bijv:
PC-->Projector....Lange VGA kabel
60 Hz na verlenging vga kabel?
Verlengen

Zelf denk ik aan het volgende:
Koop een active USB 2.0 hub, sluit deze met een lange kabel aan naar je PC. Sluit muis, keyboard & webcam aan op de hub. Eventueel kan je nog een geluidskaart hieraan koppelen (kan misschien problemen geven met hoeveelheid data die je dan gaat overpompen via een kabel). Een dure VGA kabel erbij en dat zou moeten werken. Als je < 5 meter hebt kan je nog over een dure DVI kabel nadenken zodat je minder kwaliteitsverlies hebt. Maar ik heb het nog nooit zelf geprobeerd ivm de duure kosten (ik wilde wel ooit eens mijn PC in een andere kamer hebben, maar ik zat met mijn analoge geluidskaart & speakers; omdat ik die dan ook zou moeten verlengen was ik bang voor een te slecht geluid).

[ Voor 121% gewijzigd door TweakerNummer op 22-01-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 07:19
Ik heb nog wel een 5 meter lange VGA-verlengkabel voor je liggen... voor 10 euro is die van jou! Ik had er zelf 2 aan elkaar geknoopt (samen 10 meter lang) en het beeld vond ik destijds prima!

** spam **

Modbreak:Het is hier geen contact(advertentie)forum - een post met spam is er al eentje teveel, laat staan drie :X

[ Voor 44% gewijzigd door dion_b op 22-01-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_oetker
.

[ Voor 100% gewijzigd door Dr_oetker op 22-01-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_oetker
.

[ Voor 100% gewijzigd door Dr_oetker op 22-01-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

TS, beetje zelfwerkzaamheid verwachten we ook wel - zoals TweakerNummer aangeeft zijn er al zat topics over dit soort vraag geweest. Verder mag onze spammer zijn mail checken, dit is niet de eerste keer dat hij asociaal post en dan probeert terug te krabbelen door de boel weg te editten :X

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.