videokaartje kaputt

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

• CARLiCiOUS
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-07 13:48
een paar dagen geleden haalde ik mijn xfx 6800gt uit mn comp en brak er een condensator af :'(
toen ik hem er weer op gesoldeerd had deed ie het weer, al kreeg ik meer artifacts... (miss dat ie het al deels niet meer deed)
toen is ie later weer afgebroken, 1 pootje eraf, er weer op gesoldeerd, maar deze keer gaf ie geen beeld meer.
weer afgebroken, beide pootjes eraf, nu is ie er niet meer aan te krijgen.
op de condensator staat:
4 N
100
1 6A

geen flauw idee waar dit op slaat, waarschijnlijk is het 100 uF, maar hoeveel volt ? :S
hoe los ik dit probleem op ? ik bedoel.. dit valt niet onder de garantie, toch ?
en zou ie et weer doen als ik een vervangende condensator kan vinden die ik er goed op krijg ? (heb ik niet mijn kaart al ver***kt door hem te laten draaien zonder condensator?)

geef me alsjeblieft tips als je er verstand van hebt, ik zit echt in paniek.. dat ding heeft me veel geld gekost... :'(

ps. de kaart is geflasht naar een 6800u, met voltmod en geoc'ed, zou ik garantie krijgen als ik hem terugflash met een backup rom ?

alvast heel erg bedankt...

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

je zult wel garantie krijgen als je terugflashed alleen het is niet eerlijk he [/moraalridder, katklopkatklop]
Maar je hebt ook nog die condensator er 3x toe op gesoldeerd dus naar garantie kan je fluiten (hoe sloop je dat ding in godsnaam 3 keer na de eerste keer pas je toch wel op lijkt me? :? ) Maar goed, heb je hem wel netjes terug gesoldeerd?...

[ Voor 16% gewijzigd door GoldenSample op 22-01-2006 16:27 ]

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• CARLiCiOUS
dat ding zit er heel zwak op na hem gesoldeerd te hebben, je hoeft hem maar iets aan te stoten en hij ligt er al weer af.
krijg ik geen garantie zonder dat ding erop ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Omdat je gesoldeerd hebt krijg je al geen garantie meer.

Je had direct toen de condensator eraf viel ermee naar de winkel moeten gaan, dan had je nog een kansje gehad.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 18:07

Haan

dotnetter

• condensator afgebroken en paar keer teruggesoldeerd
• geflasht naar ultra
• voltmod

Ik denk niet dat je nog garantie hebt op die kaart..

In principe zou die kaart het weer moeten doen als je er een zelfde condensator weer goed op kan zetten.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• CARLiCiOUS
job schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:31:
Omdat je gesoldeerd hebt krijg je al geen garantie meer.

Je had direct toen de condensator eraf viel ermee naar de winkel moeten gaan, dan had je nog een kansje gehad.
hoe kunnen ze zien dat ik hem gesoldeerd heb dan ?

en als ik hem terugflash naar een 6800gt is de voltmod en oc ook weg, lijkt me waard om te proberen toch ?

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:00

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

CARLiCiOUS schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:34:
[...]

hoe kunnen ze zien dat ik hem gesoldeerd heb dan ?
Omdat ie er afflikkerd, als ze ernaar kijken, netals dat het bij jou al 3x gebeurde :Y)

Misschien even een vriend vragen die goed kan solderen.

[ Voor 76% gewijzigd door Lolhozer op 22-01-2006 16:37 ]

Waarom? Omdat het kan!!

• CARLiCiOUS
met de 2 pootjes afgebroken is het niet te doen om hem er weer aan te krijgen...

• Milenko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01-2024
hhhmm ik vind t n beetje gekloot, je weet dat als je gaat modden je garantie vervalt.
ook na t solderen zonder mod had je geen garantie meer gehad.
het is dus dubbelop. het is niet leuk om te horen maar toch...
ja kan t natuurlijk altijd proberen.
succes iig

Verwijderd

probeer anders 1 cm draadjes aan de resten van de pootjes te solderen en dan die draadjes op het pcb bakken :) kijken of dat werkt

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-08 23:14
Ja man, stap een electronicawinkel binnen, laat die condensator zien en vraag naar een nieuwe, laat hem desnoods daar opsolderen. Het is mogelijk dat je hem moet bestellen.

Garantie ben je kwijt want ik zie meestal wel het verschil wanneer er iets op gesoldeerd is wat er is afgevallen. Dus als je hem terugstuurt gaan ze dat wss wel zien.

Als er één ding is wat je nog wel kan solderen aan een vidkaart dan zijn het de condensators en de voedingstekkers. De rest is al moeilijker tot onmogelijk...
Hetgeen ik soms doe is een weerstand of iets dergelijks pakken, daar het pootje van afknippen en dit als verlengstukje gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door FragileM64 op 22-01-2006 17:17 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

zoiets had ik dus ook in gedachten

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als jij je kaart gemod hebt kan de fabrikant om overduidelijke redenen niet meer instaan voor evt defecten. Wees een vent en accepteer dat - het is de risico die iedereen die een mod uitvoert neemt. Probeer je desondanks de boel cosmetisch in orde te krijgen en alsnog een nieuwe kaart van de fabrikant te regelen, dan ben je bezig met fraude, puur en simpel.

Op GoT willen wij niets lezen over illegale activiteiten, dus ook niet over deze vorm van fraude. Ik zet deze topic dicht voordat ik weer een sloot Officiele Waarschuwingen moet uitdelen voor mensen die bovenstaande niet snappen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.