Toon posts:

[PC]Corsairs wil niet "in het spel"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik het spel Corsairs weer eens uit de kast gehaald. Spel is uitgekomen in 1999 en is een piraten RTS. Het spel speelde ik altijd op m'n Pentium 1 computer onder Win 95 en later 98.

Nu op mijn huidige PC: Athlon64 3000+, 1GB ram, X800XL 256MB videokaart en Win XP Home met SP2 wil hij niet (helemaal) werken. Dat wil zeggen hij wil het spel opstarten en kan in het menu komen. Maar als ik een spel wil starten komt hij met de bekende foutmelding "In corsairs.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak."

Ik heb al gezocht naar patches voor dit probleem. Er zijn er wel een aantal maar ze werken allemaal niet. In het begin lukte het zelfs niet te installeren maar dat heb ik dus met 1 van die patches opgelost. Ook heb ik hier op GoT al gezocht naar mensen met een soortgelijk probleem. Maar ik vond 1 persoon die ook een probleem had met dit spel. Maar dat probleem heb ik dus al opgelost en was dus een ander probleem.

Heeft er iemand nog andere ideeën? Anders moet ik misschien toch maar weer eens een systeempje in elkaar zetten op basis van Windows 98.

-Edit: ik ben vergeten te vermelden dat ik de FAQ's al heb doorgenomen.

-Edit 2: vergeten te zeggen dat ik ook al de compatibiliteitsmodus geprobeerd heb

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 16:33 . Reden: toevoeging ]

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 10:57
heb je al de compabiliteitsfunctie van windows XP geprobeerd? Je moet dan ff rechtermuisknop --> eigenschappen op het .exe bestandje klikken en dan compabiliteitsmodus aanvinken en dan ff windows 95 of 98 proberen, misschien dat ie het dan wel doet.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.