Voeding: Tagan vs. Enermax vs. CoolerMaster

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Influxx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Enige tijd geleden is mijn 2 jaar oude Aopen 350 watter op mijn 2 jaar oude Abit IC7 v 1.1, P4 3,2 GHz, met 3 HDD's, 2 drive's en ATI Radeon 9800 Pro 128mb gaan "ratelen". Dit doet hij alleen maar wanneer hij "koud" is (gelukkig nog maar!). Ik heb de 120 mm fan proberen schoon te maken (stofzuiger, borsteltje etc.) but to no avail.

Aangezien ik dan toch een nieuwe voeding wil gaan kopen (ik vertouw de oude niet meer) wil ik een voeding hebben die nog goed draait i.c.m. mijn oude systeem en in de toekomst (dual core, SLi, vermogen etc.) nog steeds mee kan.

Na enig speurwerk, reviews doorlezen en "googelen" ben ik aan het twijfelen tussen de volgende kandidaten:

1. Enermax ELT500AWT Liberty 500W (ATX12V 2.2)
2. Cooler Master RS-550-ACLY Real Power, 550W (ATX v2.01) (wel de binnenkort te verschijnen SLi uitvoering!!)
3. Tagan TG530-U22, 530W (ATX, PCI-e).

Nu zijn voor mij de volgende zaken belangrijk.

1. Hij moet nog goed werken i.c.m. mijn oude systeem (Abit IC7 v1.1, P4 3,2 enz.). Ik las namelijk in een review dat bijvoorbeeld een bepaalde PSU van CoolerMaster niet goed werkte op een ouder Mobo.
2. De kwaliteit van de Fan zeker uitstekend moet zijn (en niet na 2 jaar gaan "ratelen").
3. De afwerking qua sleeves etc. moet goed zijn.
4. Hij moet zeker in de toekomst goed kunnen presteren met Sli, dual core, BTX, Nieuwe Mobo's, meerdere drive's (4), meerdere HDD's (3). Zodat ik hem over 3-4 jaar er niet uit hoef te gooien.

Kan iemand mijn keuze vergemakkelijken?

Mijn dank is bij voorbaat groot!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Jahoor, ik kan je keuze wel vergemakkelijken ;

Zoek dit topic maar eens door voor (user)reviews/ervaring/vragen : Welke voeding heb ik nodig? Deel 14

:)

Verwijderd

Influxx schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:15:
1. Enermax ELT500AWT Liberty 500W (ATX12V 2.2)
2. Cooler Master RS-550-ACLY Real Power, 550W (ATX v2.01) (wel de binnenkort te verschijnen SLi uitvoering!!)
3. Tagan TG530-U22, 530W (ATX, PCI-e).

Nu zijn voor mij de volgende zaken belangrijk.

1. Hij moet nog goed werken i.c.m. mijn oude systeem (Abit IC7 v1.1, P4 3,2 enz.). Ik las namelijk in een review dat bijvoorbeeld een bepaalde PSU van CoolerMaster niet goed werkte op een ouder Mobo.
2. De kwaliteit van de Fan zeker uitstekend moet zijn (en niet na 2 jaar gaan "ratelen").
3. De afwerking qua sleeves etc. moet goed zijn.
4. Hij moet zeker in de toekomst goed kunnen presteren met Sli, dual core, BTX, Nieuwe Mobo's, meerdere drive's (4), meerdere HDD's (3). Zodat ik hem over 3-4 jaar er niet uit hoef te gooien.

Kan iemand mijn keuze vergemakkelijken?

Mijn dank is bij voorbaat groot!
SLI: kijk al welke van de voedingen 2 (!!) SLI connectoren hebben
dual core: normaal geen probleem, dual cpu: kijk welke van de voedingen een 8pins cpu power heeft
BTX: kijk welke van de voedingen BTX compliant is
Nieuw mobo + uw oud mobo: 20+4pins mobo connector
meerdere drive's (4), meerdere HDD's (3): normaal bij alle 3 in orde

Ik zie er ook al een modulaire en een niet-modulaire tussenstaan: maak voor jezelf uit of je al dan niet modulair wilt.
Afwerking qua sleeves is te zien op fototjes op internet.
Kwaliteit van fan moet goed zijn: hmm ik denk niet dat daarover iemand direct iets specifiek gaat kunnen zeggen. Moeilijk voorspelbaar, maar ik denk niet dat er ssignificante verschillen gaan zijn tussen de 3 kandidaten op dit gebied. Desnoods vervang je de fan (indien hij na een aantal jaar begint te ratelen) zoals je overigens ook gewon met je huidige voeding kunt doen.

Verwijderd

zelf heb ik de enermax liberty 500w.
hij presteerd erg goed, is lekker stil en cool
de cables zijn echter iets minder mooi gemasht dan die van bijv. de acryanpower2 of de hipertype-r modular. de cables zijn ook erg lang. maar voor de rest is het een prima voeding en een grote aanrader

greetz m-tyn ;)

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:33:
[...]
Desnoods vervang je de fan (indien hij na een aantal jaar begint te ratelen) zoals je overigens ook gewon met je huidige voeding kunt doen.
Niet iedereen is zo zeker dat hij zijn voeding (waarop waarschuwingen staat om deze niet open te maken) uit elkaar te halen, draadjes open te knippen, nieuwe fan erin te zetten en draadjes aan elkaar te solderen/plakken.

Misschien voor de topic-starter een idee om een voeding te nemen waarbij de fan makkelijk te vervangen is (die zijn er vast wel). Je kan overigens ook nog kijken naar een voeding met een switch voor de fan-speed (geluidsreductie) / automatische RPM.

Verwijderd

TweakerNummer schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:40:
Misschien voor de topic-starter een idee om een voeding te nemen waarbij de fan makkelijk te vervangen is (die zijn er vast wel).
idd, tegenwoordig maken velen gebruik van een 2pins connector (gedegradeerde 3pins)
Je kan overigens ook nog kijken naar een voeding met een switch voor de fan-speed (geluidsreductie) / automatische RPM.
De enermaxen hebben dit.

• Influxx
Bartjuh schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:25:
Jahoor, ik kan je keuze wel vergemakkelijken ;

Zoek dit topic maar eens door voor (user)reviews/ervaring/vragen : Welke voeding heb ik nodig? Deel 14

:)
Had ik al gedaan :9 maar qua reviews en ervaringen is er niet gek veel te vinden. Het gaat er ook niet zo om welke voeding geschikt is (zoals in de link staat), want in feite zijn ze allen geschikt. Ik ben benieuwd naar ervaringen/dingen die ik nog niet wist.

• Influxx
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:33:
[...]

SLI: kijk al welke van de voedingen 2 (!!) SLI connectoren hebben
dual core: normaal geen probleem, dual cpu: kijk welke van de voedingen een 8pins cpu power heeft
BTX: kijk welke van de voedingen BTX compliant is
Nieuw mobo + uw oud mobo: 20+4pins mobo connector
meerdere drive's (4), meerdere HDD's (3): normaal bij alle 3 in orde

Ik zie er ook al een modulaire en een niet-modulaire tussenstaan: maak voor jezelf uit of je al dan niet modulair wilt.
Afwerking qua sleeves is te zien op fototjes op internet.
Kwaliteit van fan moet goed zijn: hmm ik denk niet dat daarover iemand direct iets specifiek gaat kunnen zeggen. Moeilijk voorspelbaar, maar ik denk niet dat er ssignificante verschillen gaan zijn tussen de 3 kandidaten op dit gebied. Desnoods vervang je de fan (indien hij na een aantal jaar begint te ratelen) zoals je overigens ook gewon met je huidige voeding kunt doen.
Alle voedingen hebben 2 PCIe voor SLi connectoren als het goed is.
8 pins hebben ze ook allen
BTX, weet ik zo niet alleen de Enermax maakt er melding van.
20+4 pins, allemaal aanwezig
Modulair, niet-modulair is voor mijn geen factor.

nog wat vragen.

1.Dus als ik het goed begrijp zijn alle voedingen (ivm 8 pin, 2 PCIe connectoren) evenveel geschikt voor de toekomst?

2. Welke aansluiting is specifiek voor BTX? Enermax maakt er melding van maar ik zie niet zo verschil in connectoren.

3. Maakt die ATX 2.** versie aanduiding ook nog veel verschil?

4. Qua betrouwbaarheid, kwaliteit zit er niet zo veel verschil in?

Mijn oude PSU losmaken en Fan vervangen ben ik inderdaad niet zo'n fan van.

• Influxx
Nog even vergeten:

Hoe zit het eigenlijk met die SATA connectoren? (ik heb nu gewoon een 4-pin molex in mijn SATA schijf)

Enermax maakt zelfs onderscheid in SATA en SATA II.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sowieso is de informatie die in deze topic gegeven wordt elders ook al te vinden, als je dan nog binnen 24u gaat schoppen (ipv sociaal te zijn en gewoon de edit-knop te gebruiken) vraag je om een slotje. Bij deze...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.