[Advies] Goedkope Allround-PC

Pagina: 1
Acties:

• Iliares
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik ben van plan om volgende week een nieuwe pc te bestellen die eigenlijk alles fatsoenlijk moet kunnen doen.
Mijn budget is 900 euro en ik wil daar lieve rniet overheen gaan.

Mijn (voorlopige) configuratie:

Afbeeldingslocatie: http://img57.imageshack.us/img57/3131/screen019uj.th.jpg

Ik heb al een dvd-brander, een monitor en een externe hdd dus daarom ontbreken die op de lijst.

Ik ga nu heel even mijn keuze voor enkele onderdelen toelichten:

Processor: Beste prijs-kwaliteitverhouding op dit moment
Geheugen: Twinmoss is goedkoper maar die schijnt instabiel te zijn
Moederbord: een van de snelste 939 MB-en als ik het me goed kna herinneren
Videokaart: beste prijs-kwaliteitverhouding

Probleem: Ik kan een HIS x850XT voor 225 euro krijgen maar die heeft dus geen shader model 3. Zou ik nu beter voor de HIS gaan (die normaalgesproken 300+ euro is) of moet ik gewoon de 6800GS pakken die ook al snel genoeg is? Ik weet dat de x850XT veel sneller is maar zou ik veel missen met SM2.0?

Behuizing: Ziet er mooit uit en heeft een sterke voeding
HDD: Ik heb goede ervaringen met WD. Maxtor is uitgesloten omdat ik van meerdere mensen IRL heb gehoord dat ze heel vaak crashen.

Gebruik:

-Gamen, niet intensief maar soms Guild Wars, WC3:TFT, AOE3, Rome: Total War en ik ben nog van plan om Oblivion te halen.
-Surfen, muziek luisteren
- Downloaden
- School
- Video's bewerken (ik wil ermee beginnen :*) )

Is er nog iets mis met de configuratie? En welke VGA kan ik het beste pakken?

Alvast bedankt,

Iliares

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:19

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Misschien nog wat ram erbij. 512 of 1024 Je richt ja dan heel veel op de toekomst. 1024 is nu genoeg. Over een paar jaar niet meer. Voor de rest puik systeempje

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

er zijn naar mijn weten nog geen games die sm3.0 gebruiken

mja de keuze is aan jou... de x850xt is nu nog wel sneller dan de 6800GS

*edit die his is ook beter over te clocken door de betere koeling

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 17:15 ]

• Iliares
Ik ben van plan om deze pc voor minstens 3 jaar te gebruiken, is dat dan te doen met SM 2.0?

Dalijk kan ik geen enkel nieuw spel draaien omdat ik de verkeerde kaart heb en dat is ook niet zo handig.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

met een 6800 gs kan je nooit 3 jaar vooruit.
Dan zul je de snelste kaart moeten kopen die er nu is.
Echter een goedkopere oplossing is nu die 6800 gs kopen, en over 1 1/2 jaar weer een leuk middenmoot kaartje.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 22-01-2006 18:53 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk dat je met geen enkele videokaart het langer dan 3 jaar uithoudt. Het kan wel, maar dan moet je veel inleveren op grafisch gebied. Het beste is om tussentijds een upgrade te doen denk ik. Een 6800GS biedt veel waarde voor het bedrag dat je ervoor betaald, dus lijkt mij een prima videokaart.

Verwijderd

Een losse geluidskaart helpt ook zeker als je games wilt spelen.

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-01 09:19
Mischien een SATA (2) schijf nemen.
Ik weet niet of dat mobo dat ondersteunt.

• Iliares
Nee, deze ondersteunt alleen S-ata

Met 3 jaar bedoel ik niet altijd alles met high, maar gewoon dat die nog meekan.

Hetzelfde met mijn 3 jaar oude fx 5200 :9 Hij was eerst best snel maar nu heel traag maar nog goed genoeg voor Warcraft en Guild Wars, om maar 2 spellen te noemen.

En volgens mijn definitie van "meekunnen gaan"dan is een 6800gs zeker voldoende, maar wat kan ik nu beter nemen? de x850xt of de 6800gs?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Iliares schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:31:
Nee, deze ondersteunt alleen S-ata

Met 3 jaar bedoel ik niet altijd alles met high, maar gewoon dat die nog meekan.

Hetzelfde met mijn 3 jaar oude fx 5200 :9 Hij was eerst best snel maar nu heel traag maar nog goed genoeg voor Warcraft en Guild Wars, om maar 2 spellen te noemen.

En volgens mijn definitie van "meekunnen gaan"dan is een 6800gs zeker voldoende, maar wat kan ik nu beter nemen? de x850xt of de 6800gs?
S-ata dan ondersteund hij 2 ook :/

verder is een FX5200 nooit snel geweest :/

voor 225 euro is het denk ik de beste keuze om een X850XT te kopen, als hij veel duurder word is een 6800GS voor 190 euro betere deal

[ Voor 11% gewijzigd door GoldenSample op 22-01-2006 19:53 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Iliares
GoldenSample schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:51:
[...]

S-ata dan ondersteund hij 2 ook :/

verder is een FX5200 nooit snel geweest :/
Er is toch een verschil tussen s-ata en s-ata2?

tenminste, bij bijv. de asrock dual s-ata 2 staat bij de beschrijving duidelijk s-ata2 en bij de gigabyte staat er alleen maar s-ata...

--
Hij kon toen ik hem kocht AOM nog heel vloeiend laten lopen en dat noem ik snel _/-\o_ (hetzelfde voor nfs: underground)

Maarja, ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag of een SM2.0 kaart binnenkort nutteloss wordt of niet. :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Iliares op 22-01-2006 21:00 ]

• Iliares
Ik zie het al..een s-ata2 schijf kan op een s-ata aansluiting aangesloten worden maar dan werkt die wle op s-ata snelheid ipv s-ata2. Dan pak ik liever een s-ata schijf want die zijn goedkoper en ik ben toch niet van plan om van mobo te wisselen.

RAM vind ik nu voor nu wel genoeg. Later kan ik nog een dual channel kit erbij doen als het nodig is.
Pagina: 1