Ik ben van plan om volgende week een nieuwe pc te bestellen die eigenlijk alles fatsoenlijk moet kunnen doen.
Mijn budget is 900 euro en ik wil daar lieve rniet overheen gaan.
Mijn (voorlopige) configuratie:

Ik heb al een dvd-brander, een monitor en een externe hdd dus daarom ontbreken die op de lijst.
Ik ga nu heel even mijn keuze voor enkele onderdelen toelichten:
Processor: Beste prijs-kwaliteitverhouding op dit moment
Geheugen: Twinmoss is goedkoper maar die schijnt instabiel te zijn
Moederbord: een van de snelste 939 MB-en als ik het me goed kna herinneren
Videokaart: beste prijs-kwaliteitverhouding
Probleem: Ik kan een HIS x850XT voor 225 euro krijgen maar die heeft dus geen shader model 3. Zou ik nu beter voor de HIS gaan (die normaalgesproken 300+ euro is) of moet ik gewoon de 6800GS pakken die ook al snel genoeg is? Ik weet dat de x850XT veel sneller is maar zou ik veel missen met SM2.0?
Behuizing: Ziet er mooit uit en heeft een sterke voeding
HDD: Ik heb goede ervaringen met WD. Maxtor is uitgesloten omdat ik van meerdere mensen IRL heb gehoord dat ze heel vaak crashen.
Gebruik:
-Gamen, niet intensief maar soms Guild Wars, WC3:TFT, AOE3, Rome: Total War en ik ben nog van plan om Oblivion te halen.
-Surfen, muziek luisteren
- Downloaden
- School
- Video's bewerken (ik wil ermee beginnen
)
Is er nog iets mis met de configuratie? En welke VGA kan ik het beste pakken?
Alvast bedankt,
Iliares
Mijn budget is 900 euro en ik wil daar lieve rniet overheen gaan.
Mijn (voorlopige) configuratie:

Ik heb al een dvd-brander, een monitor en een externe hdd dus daarom ontbreken die op de lijst.
Ik ga nu heel even mijn keuze voor enkele onderdelen toelichten:
Processor: Beste prijs-kwaliteitverhouding op dit moment
Geheugen: Twinmoss is goedkoper maar die schijnt instabiel te zijn
Moederbord: een van de snelste 939 MB-en als ik het me goed kna herinneren
Videokaart: beste prijs-kwaliteitverhouding
Probleem: Ik kan een HIS x850XT voor 225 euro krijgen maar die heeft dus geen shader model 3. Zou ik nu beter voor de HIS gaan (die normaalgesproken 300+ euro is) of moet ik gewoon de 6800GS pakken die ook al snel genoeg is? Ik weet dat de x850XT veel sneller is maar zou ik veel missen met SM2.0?
Behuizing: Ziet er mooit uit en heeft een sterke voeding
HDD: Ik heb goede ervaringen met WD. Maxtor is uitgesloten omdat ik van meerdere mensen IRL heb gehoord dat ze heel vaak crashen.
Gebruik:
-Gamen, niet intensief maar soms Guild Wars, WC3:TFT, AOE3, Rome: Total War en ik ben nog van plan om Oblivion te halen.
-Surfen, muziek luisteren
- Downloaden
- School
- Video's bewerken (ik wil ermee beginnen
Is er nog iets mis met de configuratie? En welke VGA kan ik het beste pakken?
Alvast bedankt,
Iliares