Toon posts:

Radeon 9800 PRO 256Mb Problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 556 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hej allemaal
ik heb een volgend probleem ik heb laatst een radeon 9800 pro 256mb gekocht en ik heb deze in mijn computer gezet, na het aansluiten en het verwijderen van de oude drivers en installeren van de nieuwe drivers begonnen de problemen.
Opeens viel het beeld uit maar de computer bleef doorgaan op mijn beeld zag ik de waarschuwing : No Signal going to sleep.
ik reboote de pc en hij deed het weer. even later kreeg ik precies hetzelfde,
nou ben ik terug gegaan naar de winkel van de videokaart en die zeiden.
Je moet naar de site van asrock gaan en daar vind je tools om je bios te flashen daartussen staat ook wel iets over je agp slot. nou ben ik op de site van asrock gaan kijken en ik kon niets vinden over het agp slot maar wel iets van ASRFlash.EXE, dus dat heb ik gedownload met het bestandje voor het juiste moederboard ( asrock p4vt8 viapt800 chipset).
maar nu wil ik dat starten uit windows en het wil niet.
weet iemand misschien een oplossing voor het volgende

Bios flashen
Het probleem van de videokaart die telkens uitvalt

Alvast erg bedankt

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom wil het niet? Wat gebeurd er dan precies? "Het wil niet" is niet erg duidelijk ;) Probeer je bios anders een te flashen met een bootable diskette.

Verwijderd

Topicstarter
de videokaart valt uit en dan moet ik opnieuw opstarten om weer beeld te krijgen

met het wil niet bedoel ik dat er een zwart dos venstertje komt en die ineens weg schiet maar soms kan je even wat text zien en daar staat error 18 iets met een chipset meer kan ik zo snel niet lezen :(

zou je me in stappen kunnen uitleggen hoe ik mijn bios moet flashen met een diskette ?

Nee er zit geen readme ofzow bij ik krijg het pakketje ASRFlash.exe en een nieuwere bios waarschijnlijk meer niet verder kanik op internet ook niets vinden om het te flashen ,.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 15:54 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wordt dat niet uitgelegd? Als het goed is moet er wel een soort readme oid bijzitten die je precies vertelt hoe je zon diskette maakt.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Een bios van een moederbord moet je onder DOS flashen en niet onder windows. Maak dus een bootflop aan.

Verwijderd

Topicstarter
Nee er zit geen readme ofzow bij ik krijg het pakketje ASRFlash.exe en een nieuwere bios waarschijnlijk meer niet verder kanik op internet ook niets vinden om het te flashen ,.

Verwijderd

Topicstarter
anton121 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:55:
Een bios van een moederbord moet je onder DOS flashen en niet onder windows. Maak dus een bootflop aan.
zou je me in stappen kunnen uitleggen hoe ik mijn bios moet flashen met een diskette ?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Misschien kan je ook winflash gebruiken. Ik gebruik het zelf wel.

Verwijderd

google?....

Vragen of iemand het even stap voor stap voor wilt kauwen lijkt me niet echt nodig. Op deze sites staat alle info die je nodig hebt. Kun je je er een beetje in verdiepen, anders weet je nog niet waar je mee bezig bent.

Edit: stap voor stap?
1. Create a bootable system floppy disk.
2. Download an updated ASRock BIOS file (WinZip format with .zip file extension) from the web site, unzip the BIOS file and save both ASRFLASH.EXE utility and BIOS file to the disk you created in step 1.
3. Boot from the disk you created in step 2.
4. At the "A:\" prompt, type ASRFLASH, hit space bar once, and type BIOS file name then press <Enter>. For example: A:\ASRFLASH K7S41GX2.00 <Enter> then you will see a message "Please wait for BIOS loading ROM".
5. After 30 seconds, you will see the message "Flash ROM Update Completed - Pass", then you have finished upgrading the BIOS.
6. After finishing upgrading the BIOS, please remove the floppy disk. Restart your system and press <F2> to enter the BIOS setup utility during boot up.
7. In Exit menu, please select "Load Default Settings" and press <Enter> to continue.
8. Select "Exit Saving Changes" and press <Enter> to exit the BIOS setup utility.
Now, system is booting up with new BIOS.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 16:13 ]

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:25

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Misschien je voltage van agp poort iets opvoeren en even kijken of je de moldex stekker
wel goed heb aangesloten. Probeer anders een zonder de splitter, dus rechtstreeks op een voedings aansluiting. Die splitters zijn niet altijd even lekker en dan valt je beeld weg.

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

mag ik vragen welk merk voeding en wattage je hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb een 350 watt tsunomi en ik heb de kabel al rechtstreeks gedaan dus daar aan kan het niet liggen denk ik ook het agp voltage staat op high ,.ik ga nu proberen mn bios the flashen met diskette met winflash mislukt het :(

Eindelijk nieuw bios erin :P maar nu moet ik afwachten tot het weer gebeurd daarvoor gaan we ff een lekker potje Counterstrike Sourcen dus ik laat het jullie nog weten nog erg bedankt he :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 16:31 ]

Verwijderd

zet ook fast read en writes uit :) helpt ook nog wel eens

Verwijderd

Topicstarter
Helaas helaas het werkte niet nog steeds valt de kaart uit dit vind ik zo klote :( is er nog iemand met een idee ?

Verwijderd

Topicstarter
En waar kan ik fast read en write uitzetteN ?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:31
Rechtermuisknop op het bureaublad en dan eigenschappen -> Instellingen -> Geavanceerd, daar staat een submenu waarmee je dit kan uitzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Nu ben ik helemaal de weg kwijt
ik heb een nieuwe voeding gekocht van 400 watt,
en een zalman koeler een vu-700 cu
maar nog is het hetzelfde probleem :( ik weet echt niet wat het is
maar zou mn moederbord het niet aan kunnen ?.
ik heb een Asrock p4vt8 moederbord met een 2,4 intel celeron D processor

Maar ik zit te denken aan een nieuw moederbord en processor
een Gigabyte K8VT800 754
en een Sempron 3400+ 64bit socket 754

Zou t niet zo zijn dat ati beter op Amd draait want Een collega van me heeft dezelfde kaart maar hij heeft een amd en daarop doet hij het perfect en nooit geen problemen gehad ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 11:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand met een optie of een oplossing :9

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:45

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Snap sowieso niet dat je je laat overhalen om zelf het bios te flashen, de kaart is duidelijk niet in orde, en toen je in de winkel was had je em op de toonbank moeten leggen, samen met de aankoopbon....

Zodra men problemen met hardware heeft, bv door overclocken of iets dergelijks en men herkend dit bij reparatie, kan je garantie vervallen, hieronder valt natuurlijk ook standaard of modded bioses flashen. Ik zou hem netjes terugbrengen en er hun probleem van maken.. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door SAiN ONeZ op 31-01-2006 11:38 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar t zou toch Stom zijn als hij net nieuw is al kapot te zijn :(
dus ze verkopen me een kapotte kaart dat zou ook niet logisch zijn ,.

Tsjah overclocken heb ik niet gedaan maar de bios van de videokaart heb ik niet geflashd maar die van mn moederbord

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 11:42 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 11:39:
Ja maar t zou toch Stom zijn als hij net nieuw is al kapot te zijn :(
dus ze verkopen me een kapotte kaart dat zou ook niet logisch zijn ,.

Tsjah overclocken heb ik niet gedaan maar de bios van de videokaart heb ik niet geflashd maar die van mn moederbord
Tuurlijk kan een nieuw produkt defect blijken, dit wordt ook wel vaak een DOA genoemd. Of-te-wel dood bij aankomst (in het Nederlands). Ik weet niet of jij al die Zalman fan op de kaart hebt gezet (niet doen voordat het probleem is verholpen), want als dat wel hebt gedaan is je garantie vervallen.

Wat voor kaart heb je hiervoor overigens gehad. Was dit misschien een op Nvidia gebaseerde kaart? Installeer Windows eens opnieuw. Kijk ook of je fast writes in je BIOS uit hebt staan, tevens moet je fast writes uitschakelen tijdens het installeren van de drivers. Mocht dit alles niet helpen pak dan de kaart en aankoop bon en ga de kaart omruilen voor een ander.

edit: Je moet het BIOS van je VGA kaart ook niet flashen, als dat nodig mocht zijn moet je dat door de winkel laten doen, anders ben je wederom je garantie kwijt.

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 31-01-2006 11:54 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ja hiervoor is er een nvidia kaart ingeweest ,. dus een reinstall zou kunnen helpen ?
dan doe ik dat vanmiddag eerst en helaas zit die zalman er al op want volgens een programma zou de kaart 84 graden worden onder het gamen :(

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 11:53:
Ja hiervoor is er een nvidia kaart ingeweest ,. dus een reinstall zou kunnen helpen ?
dan doe ik dat vanmiddag eerst en helaas zit die zalman er al op want volgens een programma zou de kaart 84 graden worden onder het gamen :(
Van welk merk is jouw 9800 Pro als ik vragen mag? Ik heb namelijk een 9800 Pro 128MB en die heeft geen temperatuur sensor. Ik meende dat de 9800 Pro kaarten deze ook nog niet hadden.

En als de ATI kaart 84 graden zou worden hoe warm wordt de rest van je systeem dan? Als de rest acceptabele temperaturen heeft lijkt mij dat de kaart gewoon niet in orde is, mogelijk een verkeerd geplaatste fan/heatsink.

[ Voor 25% gewijzigd door _Dune_ op 31-01-2006 12:03 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Peak Radeon 9800 PRO 256Mb maar er zit een r360 chip in ( zelfde als een 9800 XT )
en er zit geen temp sensor op maar een Programma genaamt Systemfan zegt dat maar hij voelt niet super warm aan de rest van de temperaturen zitten rond de 23 graden en komen nooit boven de 30 uit dus dat zit wel snor :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 12:00 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:45

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

het feit dat je al dagen bezig bent met een oplossing zoeken, lijkt me een herinstall van 2 uur, met updaten erbij de snelste oplossing, houdt t probleem dan aan, dan zou ik em terugbrengen en garantie eisen.

Het zou een r360 core pcb kunnen zijn, waardoor er wel een tempchip opzit, dit is te herkennen doordat er dan rechts van de koeler wat diagonale chippies zitten, tov de ramchips, dan zit er ook een 9800xt r360 core op ipv de r350 (pro) versie, en valt deze natuurlijk mooi naar xt te flashen ... :*) :+ maar daar beginnen we wel een topic over, als je goed functionerende kaart hebt.. :> ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik weet cker dat er een r360 op heb die zalman moest erop dus dat heb ik toen ff gecheckt nou >:) :p maar ik vind 2 uur voor een reinstall veel of ben ik gek als het maar half uurtje duurt bij mij ? :?

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik ben wel twee uur zoet met een installatie van Windows XP, maar dan heb ik ook alle ander programma's opnieuw geinstalleerd. Alleen voor Windows XP vind ik een half uur overigens wel krap. :)

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 31-01-2006 12:25 ]

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 09:28
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:52:
de videokaart valt uit en dan moet ik opnieuw opstarten om weer beeld te krijgen

met het wil niet bedoel ik dat er een zwart dos venstertje komt en die ineens weg schiet maar soms kan je even wat text zien en daar staat error 18 iets met een chipset meer kan ik zo snel niet lezen :(

Start=>uitvoeren=>cmd=>typ het pad in vd folder en dan de naam vd exe die je wilt opstarten.
Je kan ook met bvb "cd Program files" naar de juiste dir navigeren en dan rechtstreeks de exe aanroepen.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

corpseflayer schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:36:
[...]

Start=>uitvoeren=>cmd=>typ het pad in vd folder en dan de naam vd exe die je wilt opstarten.
Je kan ook met bvb "cd Program files" naar de juiste dir navigeren en dan rechtstreeks de exe aanroepen.
Ja, dit kan inderdaad, maar NIET om een BIOS te flashen. Dit zul toch vanaf een bootdiskette moeten doen of een Windows programma die dit kan. In iedergeval absoluut niet zoals jij hier nu aangeeft. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het is al verholpen door een dikke 550 watt voeding te plaatsen nu is alles perfect werkend geen gezeur met die videokaart meer :) lang leve de voeding :) toch nog iedereen bedankt voor je hulp
Pagina: 1