Dual-Monitor probleem

Pagina: 1
Acties:

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 12:05
Hoi,

Ik heb een probleem met Dual Monitor en Video-In.

Wat ik dus wil bereiken: Ik capture via mijn Video-In uitgang de signalen van mijn Xbox. Dat gaat goed. Nu heb ik op mijn videokaart een TFT en een CRT monitor aangesloten, als Dual-monitor systeem. Mijn idee was dus dat ik op de CRT de Xbox laat draaien (met een capture programma dus), en op de TFT mijn andere werk doe (games etc.). Het capturen gaat goed, ik krijg ook beeld, maar op de CRT ziet het er beter uit. Daarom wil ik het capturen naar mijn CRT verplaatsen. Ik heb nu dual monitor, ik kan vensters slepen naar de andere monitor, en dat gaat goed.

Mijn probleem is als volgt:

Zodra ik mijn Capture-programma naar de 2e monitor probeer te slepen, lukt dat niet! Het beeld van mijn Xbox wil perse op mijn TFT blijven, en niet doorgesleept worden naar mijn CRT. Andere vensters kan ik daarentegen wel naar de CRT monitor slepen.

Hoe krijg ik het nou voor mekaar dat ik op de CRT mijn capture-programma kan laten zien, en op de TFT mijn gewone dingen kan doen, zoals gamen en internetten enzo?

Als capturing programma gebruik ik trouwens ATI Multimedia Center en Asus Digital VCR. Beide hetzelfde probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Boxman op 22-01-2006 15:23 ]

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

komt omdat je videokaart enkel overlay op je primaire scherm ondersteund. In je display-settings kan je je CRT het primaire beeld laten geven, en je TFT het secundaire. Je startbalk etc kan prima op je secundaire zitten, daar hangt het dus niet van af. Als je CRT primair is, kan je op je CRT xboxen, maar niet op je TFT.
Er bestaan schermkaarten die overlay op beide schermen ondersteunen, zoals mijn Matroxkaartje :-)
Succes!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 12:05
Krisis1 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:25:
komt omdat je videokaart enkel overlay op je primaire scherm ondersteund. In je display-settings kan je je CRT het primaire beeld laten geven, en je TFT het secundaire. Je startbalk etc kan prima op je secundaire zitten, daar hangt het dus niet van af. Als je CRT primair is, kan je op je CRT xboxen, maar niet op je TFT.
Er bestaan schermkaarten die overlay op beide schermen ondersteunen, zoals mijn Matroxkaartje :-)
Succes!
Kan ik dan nog wel op mijn TFT gamen of moet ik dat dan de hele tijd gaan omwisselen?

EDIT// Nope, helaas, games gaan dan OOK via de CRT. En dat moet ik nou juist niet hebben, want mijn TFT is vele malen beter. Is er geen manier om de capturing op de andere monitor te krijgen terwijl de TFT als primary staat?

[ Voor 16% gewijzigd door Boxman op 22-01-2006 17:42 ]

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

ik vrees er voor...
Heb je nergens in de drivers van je videokaart een mogelijkheid om programmaspecifiek te werken? Ik kan bvb instellen om bepaalde programma's automatisch op een bepaald scherm te laten zien.
Ik gok dat daar ook wel tooltjes voor zijn. Vraag blijft dan of je kan gamen op een monitor zonder overlay.
Zoniet zit er niks anders op dan een scriptje te maken wat eerst je primary<>secondary wisselt, dan je game laat lopen, en na je game terug wisselt? Moet kunnen lijkt me.