KT7a Raid - Zip benaderen = opnieuw opstarten

Pagina: 1
Acties:

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 20:32
Ik heb dit weekend mijn KT7a Raid bordje in melkaar gezet, maar nu als ik mijn interne zip benader dan reboot mijn bak gewoon spontaan. :(

Config:

HD ata/66 - IDE 1 master
Cdrom ata/33 - IDE 2 master
Plexwriter - IDE 3 master (Raid-controller)
ZIP100 - IDE 3 slave (Raid-controller)

Wat zou het kunnen zijn :? Ik heb die cdrom met die VIA / Abit drivers geinstalleerd, alleen niet die diskette met de Hot Rod 100 drivers, want die zijn toch het zelfde als op de cdrom?

Wie helpt mij uit de brand?

Alvast bedankt,

Wilko

UPDATE: Misschien makkelijk om erbij te zeggen dat het niet meteen gebeurd als ik de ZIP aanklik in verkenner, maar naar een paar seconden als je op de disk zelf aan het kijken bent.

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

ehm nou kan ik het aldoor verkeerd begrepen hebben, maar die RAID controller is toch ALLEEN voor RAID bedoeld of niet? :?

probeer die master op de RAID eens als slaves op de andere poort te zetten, misschien dat het dan wel werkt.

• wrcveen
Als je de RAID niet gebbruikt is het gewoon een extra IDE (ata100) controller.

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

oh ja? hmm weer wat geleerd :+ :)
whoops

(ik heb zelf een KT7 RAID)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:15
VIA drivers zijn niet voor de RAID controller. Dus de Highpoint drivers maar ff installeren. Verder vind ik het vreemd dat jij de ZIP op een ATA100 RAID controller hangt en je harddisk ergens anders op

• wrcveen
Op zondag 21 januari 2001 16:48 schreef _JGC_ het volgende:
VIA drivers zijn niet voor de RAID controller. Dus de Highpoint drivers maar ff installeren. Verder vind ik het vreemd dat jij de ZIP op een ATA100 RAID controller hangt en je harddisk ergens anders op
Ik maak geen gebruik van Raid, dan maakt het toch niet uit waar ik mijn harddisk opzet? Ik dacht dan maar op IDE 1. (leek mij het meest logisch)

Verder staat er wel bij apparaatbeheer een SCSI controller: "HPT370 UDMA/ata 100 raid controller" dat moet hem dan zijn, of toch nog die Hotrod installeren?

Wilko

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Er staat toch ergens in de handleiding van je mamaplank dat er geen IDE devices op je RAID controller mogen aangesloten behalve Hard Disks.

Ik zoek het wel ff op.

Nuff Said

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Gevonden, in de handleiding

HPT 370 IDE controller is designed to support high-speed and high performance mass storage devices.
Thus we suggest that you don't connect non-disk devices that use ATA/ATAPI interfaces, such as CD-ROM to HTP 370 IDE connector (IDE3 & IDE4)

Nuff Said

• wrcveen
Op zondag 21 januari 2001 17:23 schreef ElemenTAL het volgende:
Gevonden, in de handleiding

HPT 370 IDE controller is designed to support high-speed and high performance mass storage devices.
Thus we suggest that you don't connect non-disk devices that use ATA/ATAPI interfaces, such as CD-ROM to HTP 370 IDE connector (IDE3 & IDE4)
ThanX, ik heb het ook gevonden. Stond heel klein bij troubleshooting. Lekkere reclame dan van Abit, je kan dus dan alleen maar harddisks aan die controllers hangen :(

Dus helemaal niet "connect up to 8 IDE devices!!" Ja, ja alleen 4 harddisken en 4 atapi devices. :r

Wilko

• Poepel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

Poepel

MindBlower ®

in het bios floppy disk uitschakelen, werkte bij mij....

If there's Oldskool i'm there

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 21:01
Je kan wel IDE/APTAPI apparanten aan je IDE 3 en 4 hangen, echter Highpoint (die die controller gemaakt heeft) heeft echter gezegd dat het niet werkt, terwijl op http://www.highpoint-tech.com/370dcl.htm staat dat het wel werkt.

Misschien een driver/bios probleem van de ide3/4 chipset (de 370 van Highpoint)

• wrcveen
Op zondag 21 januari 2001 18:01 schreef easydisk het volgende:
Je kan wel IDE/APTAPI apparanten aan je IDE 3 en 4 hangen, echter Highpoint (die die controller gemaakt heeft) heeft echter gezegd dat het niet werkt, terwijl op http://www.highpoint-tech.com/370dcl.htm staat dat het wel werkt.

Misschien een driver/bios probleem van de ide3/4 chipset (de 370 van Highpoint)
Ja, raar. Op de site staat inderdaad dat hij alles ondersteund. En in de handleiding en praktijk niet. :?
Pagina: 1