Toon posts:

[XP] Upgrade van Home naar Pro loopt vast*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

net als mijn andere probleem, zou het ook fijn zijn als deze opgelost kon worden :)

Ik heb een laptop waarop XP Home stond, besloten over te gaan naar Pro en een cd besteld. Nou besloot ik de upgrade te doen. Deze upgrade begint tijdens de setup opeens over een driver van de videocontroller. Deze kon ik hem nog bieden maar vervolgens begon hij op te merken dat er allerlei SP2 bestanden niet gekopieerd konden worden. Deze allemaal geannuleerd en telkens de setup maar gecontinueerd. Iets anders is ook niet mogelijk, want de setup afbreken lukt niet. Vervolgens bij of na het aanpassen van het register verschijnt er telkens een bad_pool_header, moet de pc gereboot worden, en kom je terecht in dezelfde setup en dus ook dezelfde bad_pool_header.

Hoe kan ik terug naar Home, of verder naar Pro, beide oplossingen prima.. als ik die windows maar weer in kan.

thanks,
Dip

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De oplossing: Je backup terugdraaien die je voorafgaand aan de upgrade hebt gemaakt

Aangezien je dit topic opent vermoed ik dat je dat vergeten bent, en zal je er ws een install overheen kunnen zetten. Wat je ook kan doen is een kale XP Pro installatie.

Welke errors krijg je dan precies met die bad_pool_header ? Ik zet nog even [XP] in de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• MarijnvdZaag
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-03 14:01
Mij lijkt een OS upgrade een perfecte gelegenheid voor een een frisse start op softwaregebied.

Ik zou backuppen op andere partities/schijven/media, de OS-partitie formatteren en daar XP pro op zetten.

(oja: het gebruik van vraagtekens zal je vragen verduidelijken)

[ Voor 17% gewijzigd door MarijnvdZaag op 23-01-2006 00:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank beiden voor de antwoorden, echter wordt mijn gewenste oplossing niet geboden. Ik wil erg graag DIE windows in, desnoods van buitenaf.

Als ik je goed begrijp kan ik de XP pro install over de nu kapotte windows gooien, en heb ik mijn oude instellingen (en vooral) mijn documenten weer?

• MarijnvdZaag
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-03 14:01
Heb je nog een harde schijf of partitie naast die schijf waar je data op staat? Je kan daar (tijdelijk) een windows op zetten, en met behulp van dat nieuw geinstalleerde OS je data backuppen bijvoorbeeld.

Andere mogelijkheid: zet je harde schijf met de data in een andere computer en backup vanaf die pc.

Oftewel: je hoeft de 'mislukt-geupdate' windows xp zelf niet te gebruiken om de data van die HD af te krijgen.

Heb je gebackupt, begin dan met formatteren van een schijf/partitie en zet daar in 1 keer xp pro op.