Toon posts:

usb naar ethernet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een adsl modem die aangesloten is via usb op de pc
(speedtouch 330)

nu is mijn vraag of ik deze usb aansluiting om kan zetten naar ethernet zodat ik hem in een router kan pluggen.
of moet ik een nieuw modem halen :S
ik weet dat het andersom wel mogelijk is.

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-02 23:14
Je moet een nieuwe router halen! de USB poort op het modem is geen host! Klaar :)

[ Voor 33% gewijzigd door 0fbe op 22-01-2006 15:00 ]

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 13:54
Nee hoor, er zijn routers die usb-modems ondersteunen. Heb het zelf een keer geprobeerd en dat werkte best aardig. Al vind ik een ethernetmodem -> router of een adsl modemrouter een mooiere oplossing. Dit werkte niet echt vlekkeloos

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-12-2025
Absoluut een nieuw modem halen. Gaat een hoop knutselwerk worden en je schiet er weinig mee op. Dus doe jezelf een plezier met een nieuw apparaat ;)

Verwijderd

Topicstarter
haha oke dan,

ik heb versatel ook al gemaild of het modem niet om te ruilen is maar dat zullen ze wel niet doen he :P

bestaan er dus ook modem/router in een waar ik de zonnet instellingen in kan voeren?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kan ook een ander internet abonnement nemen. Krijg je weer een nieuw modem en aansluitkosten rekent toch bijna geen enkele isp meer. Een router is toch al gauw weer 70 euro.

[ Voor 16% gewijzigd door dr snuggles op 22-01-2006 15:15 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:11:
haha oke dan,

ik heb versatel ook al gemaild of het modem niet om te ruilen is maar dat zullen ze wel niet doen he :P

bestaan er dus ook modem/router in een waar ik de zonnet instellingen in kan voeren?
Ik vermoed dat je verbinding maakt via het kpn netwerk (gezien de speedtouch 330), dan zou ik gewoon een speedtouch 546 kopen, welke volledig ondersteund wordt en prima werkt en momenteel het standaard door kpn geleverde speedtouch modem is :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:17:
[...]

Ik vermoed dat je verbinding maakt via het kpn netwerk (gezien de speedtouch 330), dan zou ik gewoon een speedtouch 546 kopen, welke volledig ondersteund wordt en prima werkt en momenteel het standaard door kpn geleverde speedtouch modem is :).
ja dat ziet er beter uit maar is er dan ook nog een wifi uitvoering van :P

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:11:
haha oke dan,

Die zijn er zeker, ik heb een Dlink G604T in gebruik gehad met Zonnet family, dat ging probleemloos en ik had meteen wireless G (54Mb/s) erbij.
In de Versatel shop vind je modem/routers vanaf €49,- (van E-tech).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:23:
[...]

ja dat ziet er beter uit maar is er dan ook nog een wifi uitvoering van :P
Speedtouch 716G WL v5 ook standaard uitgeleverd, is ook nog een topic van hier op GoT
Wat voor provider heb je BTW? Sommige providers geven een gratis modem in ruil voor contract verlenging

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 15:25 ]

• Lekkere Loempia
JvS schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:17:
[...]

Ik ben het hiermee eens. De Speedtouch 546 is makkelijk in te stellen en werkt gewoon goed. Als jij een modem gratis van jou huidige of andere provider wilt hebben, moet jij eerst opzeggen en een nieuw abonnement aanvragen. Je zit dan wel enkele weken zonder breedbandaansluiting. Je moet ook letten op het contract, want dat kan meestal niet zomaar verbroken worden. Als jij de Speedtouch 546 wilt aanschaffen, kan je terecht in de pricewatch voor aanbieders en hun prijzen (Speedtouch 546 analoog). Heb jij een ISDN lijn, kijk dan hier.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lekkere Loempia schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:25:
Ik ben het hiermee eens. De Speedtouch 546 is makkelijk in te stellen en werkt gewoon goed. Als jij een modem gratis van jou huidige of andere provider wilt hebben, moet jij eerst opzeggen en een nieuw abonnement aanvragen. Je zit dan wel enkele weken zonder breedbandaansluiting.
Nee dat was vroegah zo. Toen de aarde nog plat was. Inmiddels kun je binnen een 15 minuten verhuizen.

• Lekkere Loempia
wwillem schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:32:
[...]

Nee dat was vroegah zo. Toen de aarde nog plat was. Inmiddels kun je binnen een 15 minuten verhuizen.
Ow ja, was ik ff vergeten. Ik bedoelde dat, als hij bij dezelfde provider wilt blijven. Je kan via een zogenaamde Telco Migratie dan inderdaad snel overgezet worden. Heb je bijna geen onderbreking. Zo'n migratie moet je wel bij de nieuwe provider regelen, de oude heeft daar niks mee te maken. Je moet alleen het abonnement tijdig bij de oude opzeggen. Telco Migratie is alleen van toepassing als jij van een bepaald ADSL netwerk naar een ander ADSL netwerk wordt overgezet. Dus bij overstap van ADSL naar kabel geldt dit niet. Daar moet je het eigenlijk helemaal zelf regelen en timen.
Pagina: 1