Toon posts:

2 computers en maar 1 monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit momemt 2 computers staan thuis, maar ik heb maar 1 monitor. Nou zou ik graag de andere computer willen beheren zonder de hele tijd kabels te verwisselen.

Dus een manier om de server met een client volledig te beheren. Is pcanywhere bijvoorbeeld een goed idee ??

Ik draai op alletwee de computers win98

SPKY

Verwijderd

Waarom koop je geen schakelkastje ?

Mijn monitor kan 2 computers aan, je moet alleen 5 keer op de knopjes van het menu drukken.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

probeer vnc maar eens. het is gratis en speciaal hiervoor gemaakt. als je wilt kunt je zelfs gewoon vanuit je webbrowser de andere machine bedienen. het is bovendien in versies voor alle gangbare besturingssystemen te krijgen.

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:03
Ik heb pc anywhere en vnc allebij op een paar pc's in mijn netwerk draaien, en pc anywhere vindt ik toch wel de betere, minder scherm refresh problemen.

Nadeel van pc anywhere, als je het op een internet pc zet, je proxy of wat dan ook, dan kan je vanaf internet dat ding beheren, maar iedereen die in hetzelfde subnet zitten kunnen dan een pc anywhere network scan doen, en dan zien ze dat jou pctje ook een pc anywhere sessie host, dus ze kunnen dan proberen om bij je de boel te kraken, of er security holes in PCA zitten weet ik niet, zou het graag willen weten dan.

Maar als die tweede pc niet aan internet geknoopt is dan zou ik pcanywhere nemen.

Mischien vnc erbij voor de enkele keer dat de PCA host niet goed afsluit en dus niet meer actief is.

May the Force be with You instead of Bill

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

En als je beide niet fijn vindt kan je ook nog PC-Duo proberen, is ook zoiets...

If nothing is written below, I was the last to reply...

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
ik heb nog wel een oude 14" staan mag je voor 70 piek van me hebben..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, ik heb net vnc zitten proberen, en het gaat bagger traag. (Misschien komt dat door de trage pc, het is nl een pentium 133). Aan het netwerk kan het niet liggen want dat is een 100mbit netwerkje.

/me gaat nu even pcduo testen, en daarna PCA...

thx allemaal

• Jedi Lord
Ga ff dat pcduo proberen, zal het laten weten wat er beter werkte, mzzl

• Jedi Lord
Jammer, dat pcdou gaat zeiken als je er PCA op hebt, dus ik begin er niet aan.

Verder nog security holes in PCA VNC PCDUO, bekend? wil ik graag weten, dan kan ik voor mij zelf een betere keus maken.

Thnks

• Orbit
  • Laatst online: 30-07 10:26
PCAnywhere werkt perfect bij mij, ik heb al aan verschillende mensen gevraagd om te proberen binnen te geraken, en dat lukt hun niet. Dus ik dacht dat het met de security wel ok was

Verwijderd

Topicstarter
Heb je voor Pcanywhere trouwens nog een stevige computer nodig???
Kan ik het op een pentuim 133 draaien ??

• Orbit
  • Laatst online: 30-07 10:26
Geen flauw id, bij mij draait het op een Athlon 500 (win98SE)en een Dual PPRo 200 (win2kserver).

Gaat wel goed over een 100Mbit netwerk, maar het is zeker trager hoor, verwacht niet dat je op de ene pc (via PCA) de andere kan bedienen en dat dat evensnel gaat als er werkelijk op werken hé.

Ik zou zeggen, probeer het eens, als je wat zoekt vind je zeker en vast een "trial" versie op het net ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, natuurlijk is het trager om via het netwerk een andere pc te bedienen.

Op dit moment heb ik vnc aan het draaien, en daar zit ongeveer 3 seconden(!) delay tussen. Dat is gewoon erug traag.

• Jedi Lord
Nou op een p133, ik zou zeggen try and find out, post het wel ff ja.

Zelf draai ik het op twee machines allebei 200 mhz beestjes, een onder NT en de andere onder 95, werkt prima.

Delay van 3 sec, das nou precies waarom ik het niet gebruik, zie eerdere postings, screen refresh problemen, dus PCA gebruiken.

Een trial, of die er is weet niet, maar wel ff naar 9.2 upgraden hoor, allerlei foutjes eruit!!!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 12:38

amphora

Websites & Fotografie

Probeer Remote Administrator eens: http://www.famatech.com/ Ik gebruik 't over een 64k ISDN lijn en zelfs dat gaat goed.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Jedi Lord
Pca over internet gaat ook als een trein, zelfs dan kan ik maar weinig tot geen refesh probleemen vinden, loopt erg smooth, kan je van vnc binnen een lan al niet zeggen dus ga maar na wat dat via internet doet RUK dus :( PCA :)

• Xtrahairy
  • Laatst online: 27-11-2025
wat dacht je van netbus? niet zo uitgebreid maar wel lekker snel (en je kan het cdromlaatje openen en sluiten! wheeee!)

Verwijderd

Topicstarter
Dat Radmin (wat ik nu aan het testen ben) is ietsjes sneller dan vnc. De refresh van dat proggie ligt dus iets hoger(die kun je zelfs instellen), maar wat ik jammer vind is dat ik elke keer die IP van mijn andere pc op moet gaan zoeken. Beetje lastig vind ik.

Is er niet zo`n soort interface zoals vnc, zo een waar je de computernaam en password invoert en gelijk verbinging hebt ??

Deze week ga ik btw PCA even proberen... :)

• [MarZialE]
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Als je de Radmin viewer opent en je maakt verbinding, vink dan even "add to connection list" aan.
Nou als je de viewer opent staat er een icon met een IP. Erop dubbelklikken...Password...Klaar.

[MarZialE]

• maupie
  • Laatst online: 02-07 19:21
Timbuktu pro werk ook wel lekker en what about remote desktop, dat werkt ook wel aardig

BTW Een dakota schakel kastje is ook handig, alleen heppie wel wat performance verlies op je monitor

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Ik zou ook voor PC duo gaan. Gebruikt het op me werk op een P133 om alle pc's op het netwerk over te nemen en heb er echt nooit problemen mee. Roels wel :)

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

Verwijderd

Topicstarter
WOW,dat PCDOU is echt een fijn programma, dit is echt een blijvertje. Erg makkelijk te gebruiken en erg overzichtelijk. Een super handige optie is het zoeken van computers over het netwerk.

Thx

Verwijderd

Ik heb naar aanleiding van dit onderwerp Remote administrator uitgeprobeerd. Ik haat alleen die tektst unregistered copy. is er iemand die een serial hiervoor heeft.

Hoeft de serial toch niet hier te posten? zijn nog genoeg andere manieren om dat te doen, icq, email. dan gebeurt er hier toch niets verkeerd

Enne, koekum, koop jij ze dan?

Verwijderd

Een Serial??? dat mag hier niet!
Closen die handel. :(

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

De makers hebben zoveel serials dat ze ze zelfs verkopen :P

Een cliche is ooit origineel begonnen

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

KIP,
wat is dat voor Pavlov-reactie?
het woord serial wordt genoemd en je slaat direct op tilt.... :(
't is verder toch een gezellig en vruchtbaar gesprek...

btw. Remote Administrator is het enige programma dat ik ooit heb gekocht (op BeOS na dan)

Join TeamBVD!

Pagina: 1