Asus P2B wilt Bios niet updaten

Pagina: 1
Acties:

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 21:48
Ik wil mijn ASUS P2B update wegens een gevalletje met de hardeschijf die niet herkend word.

Maar hij geeft aan dat hij het flash memory of iets dergelijks niet herkend als ik wil gaan updaten. Is hier wat aan te doen? Screen hieronder te verduidelijking.

Afbeeldingslocatie: http://www.linkkabel.nl/bios_update.jpg

ik post dit aangezien me vorige topic werd dichtgegooid om begrijpelijke reden, mag dit topic ook niet, mijn excuses dan.

Hoi

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Deze foutmelding komt voor als het flashprogrammaatje de merk/type BIOS chip niet kent. Het flashen zal dan niet zonder risico's kunnen gebeuren. Ik raad je aan om diverse versies van het flashprogramma te opzoeken en uitproberen :)

edit:
Jouw BIOS zou ook write-protected kunnen zijn. Ga na of dit niet het geval is. Meestal is dat een BIOS-setting of een jumper-setting.

[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 22-01-2006 14:14 ]

• roelieboelie
Bedankt voor je snelle antwoord :) Ik heb een versie (geen idee welke :P ) van internet afgeplukt die mijn Flash Memory wel herkent en hij is nu aan het updaten. Super bedankt!

Hoi

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 18:19

EXX

EXtended eXchange

Zoals gezegd: dit BIOS ondersteund P-ATA schijven tot en met 120 GB. Verder zitten er nog wat microcode toevoegingen in voor Pentium III (E versie) en Celeron CPU's

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• roelieboelie
woej, na de bios update werkt mijn 80gb hardeschijf. Ik wil jullie beide bedanken voor de snelle antwoorden en goede hulp _/-\o_

Hoi