DVD-RW op een niet compatible dvd speler

Pagina: 1
Acties:

• scrapinggoat
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08-2023
Ik heb dus een dvd-speler die geen dvd-rw afspeelt.
Zou het ook mogelijk zijn om de dvd speler compatible te maken?
Niet door middel van nieuwere firmware want die is er niet.

Dus door bijvoorbeeld de gebrande dvd laten denken dat het gewoon een DVD-R is.. oid

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sommige spelers herkennen een DVD+RW als je het booktype wijzigt in ROM. Of dat kan, hangt van je brander af. Voor een DVD-RW geldt dit voor zover ik weet niet.
Voor mijn Samsung speler moest ik juist het omgekeerde doen: al mijn DVD+RW's weer veranderen van DVD-ROM naar het originele booktype.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 15:34

Ray

gaat hem om het plus of min type probleem of puur omdat het een RW is? RW zou kunnen omdat de reflectiewaarde vaak wat minder is en de laser hem daarom gewoon niet kan "pakken" gaat het om plus / min zaken dan heb je wellicht wat aan de post hierboven :)

• scrapinggoat
Nee het gaat puur omdat het een RW is, maar ik zal me eens verdiepen in dat booktype.

Bedankt :)

Ok, heb m'n brander met een gemodifceerde firmware geflashed en nu kan ik de booktype veranderen.
Alleen ik kom er niet helemaal uit.
Bij optie DVD+RW staar zelfs de optie om de booktype te veranderen naar DVD+R, betekent dit dat hij in herkend gaat worden als een DVD-R, maar nog wel herschrijfbaar is?

En is het riskant om met zulke opties te gaan aanklooien?

[ Voor 66% gewijzigd door scrapinggoat op 22-01-2006 18:02 ]

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 01:42

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Wat is riskant? Al flash je weer de orginele firmware erin is hij weer normaal, als het goed is.

Je moet hem naar DVD-ROM boektypen. Dus niet naar DVD-R

Speedtouch freak

• scrapinggoat
Geprobeerd, geen succes :(

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 15:34

Ray

dan zal het dus waarschijnlijk met de reflectiewaarde te maken hebben. Er zijn ook veel cd spelers (standalone) die wel cdr maar geen rw lezen. Dat heeft niets te maken met het bookmark maar puur met de laser techniek
Pagina: 1