Toon posts:

download monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag...

Ik ben op zoek voor m'n werk, naar een soort download-monitor. Ik werk op een bedrijf van rond de 100 werknemers, en we willen weten hoeveel ze downloaden. Het maakt me niet uit wat.
Dit wil ik kunnen zien via IP of DNS-naam.

Is hier een programmaatje voor?
Ik heb al gezocht naar diverse programma's, maar kan niets nuttigs vinden. Wel van die programma's die dus het totale bijhouden, maar ik moet iets hebben dat controleerd welk IP, hoeveel download. Ik heb het over het interne ip-adres.

duidelijk??

Alvast bedankt,

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 12:38:
Goeiedag...

Ik ben op zoek voor m'n werk, naar een soort download-monitor. Ik werk op een bedrijf van rond de 100 werknemers, en we willen weten hoeveel ze downloaden. Het maakt me niet uit wat.
Dit wil ik kunnen zien via IP of DNS-naam.

Is hier een programmaatje voor?
Ik heb al gezocht naar diverse programma's, maar kan niets nuttigs vinden. Wel van die programma's die dus het totale bijhouden, maar ik moet iets hebben dat controleerd welk IP, hoeveel download. Ik heb het over het interne ip-adres.

duidelijk??

Alvast bedankt,
Hoe en of je dit kan bijhouden hangt van het netwerk af: de switches, de router, de firewall etc.
Wij weten niet welke apparaten daar hoe staan opgesteld, dus kunnen we je niet helpen zolang we dat niet weten.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
In de webconfig van bijvoorbeeld een Ciscoswitch kun je mooie statistieken uitlezen, en er zijn diverse programma's die dit bv aan gebruikersnaam kunnen koppelen of er grafiekjes van kunnen maken.

[ Voor 2% gewijzigd door DarthPlastic op 22-01-2006 12:41 . Reden: dan moet je dus wel cisco hebben hiervoor :X ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-02 10:48

McMiGHtY

- burp -

Je zou bijvoorbeeld ISA 2004 kunnen implementeren, en daar de logging goed van instellen zodat je daaruit weer mooie rapportages kunt maken.

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:07
duidelijk??
Neen, geheeft alleen maar wat je wilt, maar als je ons nu eens vertelt wat je nu precies hebt, hoe ga je oa het Internet op. Gebruikt je standaard een proxy server, NAT, of iets anders.

Verwijderd

Ik sluit me aan bij de replies hierboven. Je geeft totaal geen informatie over de situatie waarin je je bevindt - netwerktopologie, gebruikte apparatuur etc. - en geeft ons daarom niets om mee te werken. Bovendien doen we in PNS niet echt aan topics met 'zoek dit programma voor mij' - en al helemaal niet met zo'n magere informatievoorziening.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.