[XP]Firefox 1.5 opent geen .asp

Pagina: 1
Acties:

• Pino!
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-01-2018
Op een pagina als funda.nl krijg ik bij het aanklikken van .asp links de optie "opslaan op schijf". Ik kan de link niet openen in het browservenster. Deze opties zijn grijs.Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ketel/Clipboard.jpg
Het bestandstype is gekoppeld aan Dreamweaver maar ook als ik het via Mapopties koppel aan FF gebeurt er hetzelfde.
Verscheidene malen FF opnieuw geinstalleerd. Search op GOT geeft geen resultaat. Dezelfde versie van FF loopt prima op andere PC/laptop.
Heel irritant.. ideeën?

De komst van surround biedt de opnamestaf een ongekend arsenaal aan manipulatiemogelijkheden waar dan ook dankbaar gebruik van wordt gemaakt en waarmee het venster op de concertzaal vakkundig wordt gesloten. We luisteren verder via de brievenbus...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Volgens mij heb je het niet over een OS, maar over een browserprogrammatje.
Windows Operating Systems > Software Algemeen.
Werkt het wel goed in Internet Explorer?mimetypes in die browser al aangepast? Want .asp is gewoon een webpage, die zou gewoon met Internet Explorer moeten openen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

sanfranjake schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:19:
Werkt het wel goed in Internet Explorer?mimetypes in die browser al aangepast? Want .asp is gewoon een webpage, die zou gewoon met Internet Explorer moeten openen :)
Volgens mij ligt het probleem niet aan de client; maar aan de server ;) De server hoort de webpage immers met het juiste content-type te versturen, maar doet dit blijkbaar niet? Welke URL hoort er bij de pagina die je probeert te openen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb net wat rondgesurft op funda en de pagina's worden gewoon met een text/html content-type geserveerd (wel fout gezien de XHTML DTD, maar anderszijds maar goed ook gezien de hoeveelheid validatie-errors :P )

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dan vraag ik mij heel erg hard af wat de browser van de TS doet besluiten om bepaalde pagina's te willen downloaden in plaats van openen? Het lijkt me sterk dat een windows contenttype->applicatie koppeling firefox zou doen besluiten een file te downloaden in plaats van te openen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Pino!
sanfranjake schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:19:
Ja IE doet het wel goed; iedere link op funda.nl doet het niet goedmet FF.
Ik had dit trouwens in OS geplaatst omdat ik denk dat dit nix met FF heeft te maken.
voorbeeld:
http://www.funda.nl/koop/...erdam&refining=N&straal=1

Vreemd trouwens dat bv een andere .asp site... http://www.breekpunt.nl/artikelen.asp wel werkt

[ Voor 23% gewijzigd door Pino! op 22-01-2006 16:02 ]

De komst van surround biedt de opnamestaf een ongekend arsenaal aan manipulatiemogelijkheden waar dan ook dankbaar gebruik van wordt gemaakt en waarmee het venster op de concertzaal vakkundig wordt gesloten. We luisteren verder via de brievenbus...

• Pino!
Nou het is opgelost; heb nu ook alle informatie uit c:\documents and settings\ ....\Mozilla
verwijderd en FF opnieuw geinstalleerd.
Alles werkt nu prima; jammer dat we er nooit meer achter komen waarom het mis ging.
Bedankt voor het meedenken!!

Pagina: 1