[USB] Eigen USB splitter maken?

Pagina: 1
Acties:

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 22:49
Hallo,

Is het mogelijk om een eigen usb splitter te maken.. zou je dus 2 kabels kunnen open maken en de goede kanten aan elkaar kunnen verbinden en daar een usb stekker op vastzetten. En dat je het dan in je pc plugt en dat dan alle 2 de apparaten die je erop aansluit allebei gaan werken?
(of kan je dan niet allebei de apparaten tegelijk gebruiken)

Bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door Chrisz op 22-01-2006 12:12 ]

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Helaas werkt het zo simpel niet, je zal toch een beetje electronica er tussen moeten knopen om het werkende te krijgen. Anders zouden die USB hubjes ook helemaal leeg zijn :)

• Chrisz
Admiral Freebee schreef op zondag 22 januari 2006 @ 12:11:
Helaas werkt het zo simpel niet, je zal toch een beetje electronica er tussen moeten knopen om het werkende te krijgen. Anders zouden die USB hubjes ook helemaal leeg zijn :)
Dus ik zou zo'n splitter moeten kopen.. of als je ze aan elkaar knoopt.. kan dat eventueel wel? maar dat je ze dan niet allebei gebruikt ofzo?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als ze niet tegelijk zijn aangesloten kan het misschien nog werken ja.

• Chrisz
ok bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Xitro schreef op zondag 22 januari 2006 @ 12:13:
[...]

Dus ik zou zo'n splitter moeten kopen.. of als je ze aan elkaar knoopt.. kan dat eventueel wel? maar dat je ze dan niet allebei gebruikt ofzo?
Dat is geen USB splitter he, dat is een USB hub. Splitters bestaan simpelweg niet. Je kunt wel 2 kabels aan elkaar knopen, maar dit gaat niet werken. Misschien als je de apparaten niet tegelijkertijd gebruikt, maar wat heb je dan aan een splitter gezien je het ene apparaat er uit moet halen om die andere aan te sluiten.

enige uitzondering hierop zijn de USB gadgets die geen data trekken maar puur en alleen de stroom gebruiken, want dan pak je de +5V lijn en ground lijn mee (bijvoorbeeld een USB fan, USB lampje, USB kerstboom, dat soort dingen).
Pagina: 1