Toon posts:

CD-R wordt niet volledig herkend door computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Na het formateren en het opnieuw partitioneren van mijn harde schijf ziet mijn computer niet meer de volledige capaciteit van mijn beschrijfbare cd's, wat hij ziet is 96,6 mb. Ik heb de C, D en cd-rom station is E. Ik heb Partition Magic 8.0 geinstalleerd, maar 'k neem aan dat het daar niet aan kan liggen. Zou iemand mij met dit probleem kunnen helpen ?

Pat

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-02 11:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Misschien is het verstandig te vermelden welke brander je gebruikt en welke software je gebruikt om je CDs te branden. Lege CD's hebben hier namelijk een capaciteit van 0,0MB totdat ik er iets op ga branden. En in Nero CD info wordt wel keurig gezegd "Empty Disc 700MB". ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Welk OS?
Multisession gebrand?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik windows XP Pro sp2. De brander die ik heb is een NEC ND-3500 DL. De software die ik gebruik is o.a. het branden via de media player van windows en Disc Master 2 van WinDVD. Op het moment dat ik de bestanden klaarzet om te branden, en hij gaat bezig, dan komt ie tot nummer 4.

In de verkenner ziet hij dus als ik op eigenschappen klik "gebruikt 0 bytes, beschikbaar 101.316.608 bytes (96,6) bytes.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels Nero geinstalleerd, en als ik wil kiezen voor een Recorder (Choose Recorder) staat de Nec er niet tussen. Hij ziet bij Device 'Image Recorder"en bij Adapter "Virtual Device"

Neem me het niet kwalijk als dit ik dit alles te onduidelijk uitleg.