Ik ben 18 jaar en ben bezig met het eerste jaar van een 4 jarige MBO opleiding fotografie. Voor mijn gevoel is wat ik daar krijg niet genoeg. Ik wil zelf ook iets doen buiten school. Een soort van eigen project. Waar ik aan zat te denken is een kleine fotostudio.
Ik heb de mogelijkheid kwa ruimte om een fotostudio'tje te bouwen. Dat zou mij erg leuk lijken, een eigen fotostudio met mijn eigen spulletjes. Ook omdat het op school altijd druk is in de fotostudio. Wat helemaal mooi zou zijn is dat ik de kosten eruit zou kunnen halen door af en toe tegen een kleine vergoeding een reeks portret foto's te maken (erbij gezegt dat ik een fotograaf in opleiding ben).
Mijn camera is trouwens een Nikon d70s
Ik zat al een beetje te zoeken op internet en daar zag ik dit te staan:
Falcon Eyes flitsset SS150B
NU tijdelijk met 2 gratis instellampen t.w.v. 13,00 euro
Door het lichte gewicht en de zeer compacte afmeting van de flitskop is deze set ideaal voor studio of op locatie te gebruiken.
Specificaties
Richtgetal 32
Traploos instelbaar 1/8 tot full
Ingebouwde slave
150 Ws
Instellamp 60Watt
Test knop
180x107x107mm
Softbox zit in een meegeleverde etui.
Wordt geleverd;
2x flitser SS150B
2x statief 2.30 meter
1x softbox 45x45cm incl. opberg etui
1x paraplu 60cm wit
4x Kleuren filters
Incl. Synchrokabel

Dat lijkt me wel wat, alleen is het ook krachtig genoeg om mijn wensen te vervullen? Wat voor extra kosten komen erbij? Ik zal toch doeken enzo moeten hebben? En zit er bij dit setje een generator of zit dat in de lamp gebouwd?
Kan iemand mij zeggen of dit rendabel is en of het te verwezelijke is? En of mensen uberhaupt geintreseert zijn in portret foto's voor weinig geld gemaakt door een eerste jaars student fotografie?
Ik heb de mogelijkheid kwa ruimte om een fotostudio'tje te bouwen. Dat zou mij erg leuk lijken, een eigen fotostudio met mijn eigen spulletjes. Ook omdat het op school altijd druk is in de fotostudio. Wat helemaal mooi zou zijn is dat ik de kosten eruit zou kunnen halen door af en toe tegen een kleine vergoeding een reeks portret foto's te maken (erbij gezegt dat ik een fotograaf in opleiding ben).
Mijn camera is trouwens een Nikon d70s
Ik zat al een beetje te zoeken op internet en daar zag ik dit te staan:
Falcon Eyes flitsset SS150B
NU tijdelijk met 2 gratis instellampen t.w.v. 13,00 euro
Door het lichte gewicht en de zeer compacte afmeting van de flitskop is deze set ideaal voor studio of op locatie te gebruiken.
Specificaties
Richtgetal 32
Traploos instelbaar 1/8 tot full
Ingebouwde slave
150 Ws
Instellamp 60Watt
Test knop
180x107x107mm
Softbox zit in een meegeleverde etui.
Wordt geleverd;
2x flitser SS150B
2x statief 2.30 meter
1x softbox 45x45cm incl. opberg etui
1x paraplu 60cm wit
4x Kleuren filters
Incl. Synchrokabel

Dat lijkt me wel wat, alleen is het ook krachtig genoeg om mijn wensen te vervullen? Wat voor extra kosten komen erbij? Ik zal toch doeken enzo moeten hebben? En zit er bij dit setje een generator of zit dat in de lamp gebouwd?
Kan iemand mij zeggen of dit rendabel is en of het te verwezelijke is? En of mensen uberhaupt geintreseert zijn in portret foto's voor weinig geld gemaakt door een eerste jaars student fotografie?