Toon posts:

Netwerk / internet probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek al een paar dagen naar een oplossing voor mijn probleem, dus als iemand de oplossing weet zou ik daar erg blij mee zijn. Voordat ik deze topic heb aangemaakt, heb ik gekeken naar andere topics, maar daarmee ben ik er niet uitgekomen.
Het probleem: Ik heb geen internet verbinding (meer), terwijl ik dat een week geleden nog wel had en een huisgenoot van mij nog wel gewoon verbinding heeft Ook mijn draadloze verbinding werkt gewoon nog.
Zodra ik DHCP het werk laat doen, krijg ik beperkte mogelijkheden van mijn internet en een "169' ip. Ik heb geprobeerd om de instellingen dan handmatig in te stellen. Hij is dan iniedergeval wel verbonden, maar de verbinding werkt dan nog niet. Het ip adres en gateway staan goed, maar als ik probeer in te loggen op msn dan geeft hij een fout bij de DNS. .Bij DNS heb ik verschillende dingen geprobeerd zoals het ip, en datgene wat aangegeven staat als ik mijn modem wil configureren.
Als ik de instellingen van .mijn huisgenoot overneem (met ander ip adres), dan is de gateway offline (melding via msn). Hij heeft het op automatisch staan en zijn ip adres en gateway verschillen, terwijl dat bij mij dus niet mogelijk is.
Extra informatie: Ik heb 20mb Versatel, de modem is al een keer gereset geweest en de netwerkkaart heb ik al een aantal keer verwijderd.

Ik hoop jullie hiermee voldoende informatie te hebben gegeven, als dat niet het geval is dan kan ik die altijd nog geven. Ik heb niet erg veel verstand van PC's, dus hoop op een "simpele" uitleg.
Misschien is er een eenvoudige oplossing, maar ik kom er iniedergeval niet op.

Bedankt!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:09
Aangezien hij in de oude situatie via dhcp een adres kreeg, zou ik het niet in eerste instantie zoeken in het geven van vaste ip-adressen. Jouw huisgenoot krijgt nog via dhcp een adress, dus de dhcp server is op, alleen jij ontvangt niets.

Het kan zijn dat er geen fysieke verbinding is tussen jouw pc en het modem.
Gaat van het modem een rechtstreekse kabel naar jouw pc?

Je kunt kijken of het lampje bij de netwerk kaart brand, meestal is het en groen lampje die naast de netwerk kabel zit. Voor de zekerhijd kun je alle kabels even los en weer vast doen.

Je kunt jouw netwerk kaart ook proberen in te stellen op 10Mb Half duplex, dit is vaak een "veilige" snelheid.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Je bent in je openingspost nog een aantal dingen vergeten. Zoals bijvoorbeeld:
- besturingssysteem
- modem, router model(len)
- WiFi adapter model(len)
- beveiliginginstellingen draadloos netwerk

Een aantal tips: probeer het eens als je firewall en anti-virus gedeinstalleerd zijn, draai eens een (aantal) anti-spyware programma('s), reset je winsocket.

Als dit niet werkt, zal je toch eerst met meer info moeten komen, zoals: pingen, WEP/WPA, MAC filtering.

-------------------------------

Edit: Start post nog eens gelezen. Begrijp ik nu goed, dat je draadloze verbinding wel goed werkt, maar bekabeld niet? Begin dan eens met het vervangen van de kabel of inderdaad de duplex instellingen aanpassen.

[ Voor 22% gewijzigd door Tropos op 22-01-2006 02:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
duplex instellingen heb ik al veranderd, maar dat werkte niet. Morgen zal ik de kabel even bekijken, maar lijkt me stug dat daar problemen mee zijn. Als iemand nog andere suggesties heeft hoor ik het graag, morgen zal ik laten weten of de kabel in orde is.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 03:17

Archimond

Lopende Helpdesk

start>uitvoeren, type in: CMD
dan krijg je een dos venster. type daarin: ping www.speedtest.nl
en ping de ip van de gateway en ping ook eens naar je huisgenoot IP.

Als je wel naar je huisgenoot en gateway kan pingen is er nog wel verbinding intern.
Als je ook kan pingen naar speedtest, dan betekent dat je de DNS waardes handmatig moet instellen en over moet nemen van de ADSL Modem.

Ik moet bij mijn brakke Sweex Router ook altijd de DNS instellingen overnemen van de provider anders werkt internet en msn niet, pingen wel.

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost. De kabels zaten niet goed. Iemand heeft er dus aangezeten, wat ik niet wist. Toch bedankt allemaal, ik heb er iniedergeval wel wat van geleerd. :*)
Pagina: 1