HN-700, antigeluid

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 14:15
Ik weet niet of iemand de hn-700 van creative kent? Deze is gerust met anti-geluid.

Nu heb ik vanmiddag deze gekocht. Ik moet zeggen dat het echt grappig werkt. In de auto heb ik hem uit kunnen testen en op de snelweg(vrij lawaaiig) hoor je de motor amper. Achtergrond ruis drukt ie best lekker weg en andere geluiden dempt ie best goed en als je dan muziek aan doet hoor je al helemaal nix meer van. Geluid is ook best redelijk.

Alleen nu voelt het "raar" als je hem aan zet, je voelt het goed is al je geen ander geluid hebt opstaan. Je voelt dat er wat druk op je oren komt maar hoort geen geluid. Krijgen de oren niet op 1 of andere manier toch aardig wat decibel? is het eigenlijk wel goed voor de oren dat anti-geluid. Ik weet wel hoe het werkt, het hoort geluid op te heffen maar het voelt wat raar.

Andere mensen ervaring hiermee

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Je krijgt het omgekeerde geluid van de omgeving + het normale geluid van de omgeving te horen, maar dat heft elkaar op waardoor je dus niks hoort (weet niet of ik het zo goed uitleg, maar zo heb ik het altijd begrepen). Dus je krijgt inderdaad eigenlijk wel wat te horen, maar je ervaart het niet als geluid.

Zolang je niet naast een bron staat die geluid van 110+ dB veroorzaakt (en de muziek zelf niet te hard zet :P) lijkt het mij niet schadelijk voor je oren.

The devil is in the details.

Verwijderd

Tsjah als het geluid 2 x zo hard staat gaat het maar met 3dB vooruit... Dus jah... En hierbij heffen de geluidsgolven elkaar idd op, dus er wordt niks verdubbeld.

• CR35
ja ik snap antigeluid wel, maar in het begin geeft het echt raar gevoel zeker in lawaaige omgeving(edit had het onderweg in de auto uitgeprobeerd), normale geluid wordt zachter en bas\ruis geluid valt weg. Maar nu went het wel... ben pas net thuis kon nu pas uitproberen

[ Voor 10% gewijzigd door CR35 op 22-01-2006 01:34 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
CR35 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 01:33:
ja ik snap antigeluid wel, maar in het begin geeft het echt raar gevoel zeker in lawaaige omgeving(edit had het onderweg in de auto uitgeprobeerd), normale geluid wordt zachter en bas\ruis geluid valt weg. Maar nu went het wel... ben pas net thuis kon nu pas uitproberen
Ik legde alleen maar uit dat je inderdaad wel wat te horen krijgt, maar het niet als geluid waarneemt. Als je snapt hoe het werkt, waarom vraag je het dan? ;)

The devil is in the details.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

CR35 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 00:53:
Ik weet niet of iemand de hn-700 van creative kent? Deze is gerust met anti-geluid.

Nu heb ik vanmiddag deze gekocht. Ik moet zeggen dat het echt grappig werkt. In de auto heb ik hem uit kunnen testen en op de snelweg(vrij lawaaiig) hoor je de motor amper. Achtergrond ruis drukt ie best lekker weg en andere geluiden dempt ie best goed en als je dan muziek aan doet hoor je al helemaal nix meer van. Geluid is ook best redelijk.

Alleen nu voelt het "raar" als je hem aan zet, je voelt het goed is al je geen ander geluid hebt opstaan. Je voelt dat er wat druk op je oren komt maar hoort geen geluid. Krijgen de oren niet op 1 of andere manier toch aardig wat decibel? is het eigenlijk wel goed voor de oren dat anti-geluid. Ik weet wel hoe het werkt, het hoort geluid op te heffen maar het voelt wat raar.

Andere mensen ervaring hiermee
Wat niet goed is, is zo'n ding opzetten in de auto want je elimineert ook waarschuwingssignalen van medeweggebruikers, hulpdiensten (ambulance, politie en brandweer).

• CR35
December schreef op zondag 22 januari 2006 @ 01:36:
[...]

Ik legde alleen maar uit dat je inderdaad wel wat te horen krijgt, maar het niet als geluid waarneemt. Als je snapt hoe het werkt, waarom vraag je het dan? ;)
je uitleg hielp me wel het nog meer te begrijpen hoor :). Maar ik vind het nog steeds een raar ding gewoon :P. Enneh ik liet me neef gewoon ff rijden en probeerde hem uit. Moest direct door, iemand ophalen en daaom kon ik em nu pas "echt" uitproberen.

edit: en die reactie was niet op jou bedoeld. Maar op homer. Die legde het principe van antigeluid uit. Maar in ieder geval allebei bedankt voor de info.

[ Voor 14% gewijzigd door CR35 op 22-01-2006 02:04 ]

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:37
December schreef op zondag 22 januari 2006 @ 00:58:
Je krijgt het omgekeerde geluid van de omgeving + het normale geluid van de omgeving te horen, maar dat heft elkaar op waardoor je dus niks hoort (weet niet of ik het zo goed uitleg, maar zo heb ik het altijd begrepen). Dus je krijgt inderdaad eigenlijk wel wat te horen, maar je ervaart het niet als geluid.
Als het mekaar opheft krijg je dus niets te horen. Het zijn gewoon golven die mekaar opheffen waardoor je dus netto een rechte streep overhoudt. Daar kun je verder niets aan waarnemen en dus ook geen druk op je oren voelen.
Dat opheffen gebeurt echter alleen bij perfect antigeluid volledig. Is er een kleine afwijking qua timing dan kun je interferentie krijgen waardoor het geluid juist versterkt. Wat ik me voor kan stellen is dat hier ook de oorzaak ligt voor de druk die de TS waarneemt: Allicht laat de boel steekjes vallen in het sublaag waardoor juist dat versterkt wordt. Je zult dit nauwelijks kunnen horen, maar je zult wel de druk ervaren.

Regeren is vooruitschuiven

• CR35
ok bedankt, maar het is niet schadelijk ofzo?

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:37
CR35 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:24:
ok bedankt, maar het is niet schadelijk ofzo?
Mja, veelvuldig een koptelefoon dragen op hoge volumes is niet goed voor je gehoor. Ik denk dat je met deze koptelefoon de boel zachter zet omdat je geen (of in elk geval minder) omgevingsgeluid hoeft te overstemmen. Als je dat ook daadwerkelijk doet dan zal deze koptelefoon netto minder slecht voor je zijn dan een conventionele koptelefoon.
Of de druk die je ervaart daadwerkelijk versterkt sublaag is, en of dat schadelijk voor je zou zijn weet ik niet. Gezien het principe van antigeluid zou ik zeggen dat het maximaal het dubbele kan zijn van sublaag dat al in het omgevingsgeluid aanwezig is. Ik denk niet dat dat erg veel is en dus ook niet dat het erg schadelijk zal zijn. Maar goed als je het zeker wilt weten zou je het moeten nameten en/of bij creative moeten vragen hoe het precies zit :)

Regeren is vooruitschuiven

• CR35
Ok bedankt. Ik had er al idd over zitten na te denken het 1 en ander na te vragen bij creative. Ik ga dat morgen ook proberen, maar veel goeds hoorde ik nooit van de support lijn. en ik zet hem trouwens idd wel wat zachter en echt vaak heb ik geen koptelefoon op.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

ik heb dezelfde headphone. Het "noise canceling" gedeelte werkt erg goed. Maar, de geluidskwaliteit vind ik erg belabbered. Vooral het gebrek aan "hoog" valt erg op. Zelfs de cheap-ass dopjes van mijn PDA klinker beter.

Hebben jullie dezelfde ervaringen?

[ Voor 14% gewijzigd door j-w op 12-04-2006 17:59 ]

Pagina: 1