Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe begin ik aan casemodding?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog maar 2 weken geleden een nieuwe pc gekocht. Die zou ik nu graag wat modden...

Hoe begin ik aan zoiets.
Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?

Welke dingen heb je nodig om dingen uit je case te snijden enz enz..

Geef wat informatie aub...

Verwijderd

Een dremel/zaag/boormachine

Verder kun je door het lezen van verscheidende FAQ's en lopende topics in Casemodding veel ideen opdoen.

Voor de basis-info:
Frequently Asked Questions CM
Om het resultaat te laten zien:
[rml][ CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 12[/rml]
En bijvoorbeeld:
[rml][ CIP] AfterBurned[/rml]

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 23:35 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je moet beginnen met inspiratie en dat is iets dat je toch zelf moet hebben. Vervolgens ga je gewoon klooien en zie je wel wat er wel en niet lukt. Ga ervanuit dat je eerste case een mislukking wordt en het niet zo wordt als dat je zelf wilt, maar daar leer je van en zo ga je verder. En wat je eraan moet modden, tja, dat ligt natuurlijk helemaal aan jezelf :)

Verwijderd

Topicstarter
Dankje wel voor jullie reacties.

Tga meteen wat beginnen denken om een leuke casemod te maken ;)

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Kzou beginnen met sparen.. dure hobby :P
Tis eigenlijk nooit klaar namelijk..tenminste..dat is bij mij het geval.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-11 17:33

drooger

Falen is ook een kunst.

Altijd goed meten en controleren als het wel klopt. Je kan ook in 'de mislukkelingen' kijken hoe het niet moet, staan vaak leerzame dingen in.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Jado
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Jado

Californication

Als je een beetje wil opvallen heb je ook een idee nodig waar zowat niemand omheen kan...
Sparen heb ik het jaar voor ik eraan begon gedaan. :o
Greedschap heb je natuurlijk ook nodig :
-Dremel (zéér bekend onder de modders)
-decoupeerzaag (ook heel handig)
-boormachine (om popnageltjes uit te boren en om -hoe raad je hat al- gaten te boren)
-schuurpapier of schuurmachine (voor als je je kast van een nieuw kleurtje wil voorzien of zelfs polijsten)
-CNC machine is ook altijd wel handig :9
-Het gebruikelijke : werkbank,werkplaats,schroevendraaiers,...
Hopelijk kunnen we je case hier binnenkort bewonderen !

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

Verwijderd

Topicstarter
Geld is geen probleem ;)

Ik ga al werken dus van geld heb ik geen zorgen ;)
Ik heb ook al een leuk ideetje.

Ik maak een gat in men linkerzijkant van mijn computer case. (30 cm breed 7 cm hoog)
in dat gat zal ik een soort van plaatsje maken waar ik een getunde minni wagen in kan zetten.
Neon aan de bovenkant van de case waardoor men wagen mooi verlicht is.
En dan voor het gat een plexiglas.

Wat denken jullie hier van :P

Edit:

Hier een voorbeeld die ik net even heb getekend...

Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/6371/case9ej.th.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 10:59 ]

• Opdreef
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-11 15:16
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 10:41:
Geld is geen probleem ;)

Ik ga al werken dus van geld heb ik geen zorgen ;)
Ik heb ook al een leuk ideetje.

Ik maak een gat in men linkerzijkant van mijn computer case. (30 cm breed 7 cm hoog)
in dat gat zal ik een soort van plaatsje maken waar ik een getunde minni wagen in kan zetten.
Neon aan de bovenkant van de case waardoor men wagen mooi verlicht is.
En dan voor het gat een plexiglas.

Wat denken jullie hier van :P
Als je het mooi uitwerkt word et practig denk ik...

• Jado
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Jado

Californication

Toch moet je oppassen hoor, ik verschiet nog altijd van wat ik al heb uitgegeven.

Het idee heeft wel iets, maar zorg dan dat je het ook goed uitwerkt,
want dat is zowat het belangrijkste ;)
Ik wens je iig veel succes toe !

p.s. : post eens wat voor case je hebt, kunnen we ook meedenken.

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img30.imageshack.us/img30/3342/achterkant8xb.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img30.imageshack.us/img30/4849/voorzicht4mw.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/547/linkeraanzicht9bj.th.jpg

Dit zit er allemaal in.
Siemens Computer:
AMD Sempron(tn) prossesor 3000+
1024 MB virtueel geheugen.
265 MB Videokaart (Geforce 6200)
160 GB Hardeshijf
Windows XP (home edition)
CD lezer
DVD lezer
CD brander + Nero software.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 11:50 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

Dat is wel een erg saaie kast.

Die onderste foto, met je kast van de zijkant, die 2 "balken", uitzagen (Dremel), mooi stukje plexi erachter, en dan 2x een CCFL erachter. Kleine mod, wel leerzaam.

Besef ook goed dat als je nog nooit met een dremel aan de slag gegaan bent, je het beter op een stukje proefmetaal kan proberen. Een Dremel werkt lang niet zo makkelijk als dat het eruit ziet.

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op zondag 22 januari 2006 @ 11:51:
en dan 2x een CCFL erachter. Kleine mod, wel leerzaam.
Wat bedoel je presies met die 2x CCFL erachter ??

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

2x CCFL is 2x Neon, CCFL staat voor Cold Cathode Fluorucence Lamp. Meer een pc neon dus ;) Werkt ook veel makkelijker omdat je die zo op een molex stekker kunt aansluiten, een gewone neon heeft een sigaretten aansteker waar je dus ook nog een molex aan moet zetten,

Revive the guild!

Verwijderd

Topicstarter
Aha zo ik begrijp het

Verwijderd

dit gaat echt nergens over 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Jawel dit gaat over hoe je begint aan een casemodding.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:37
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 12:24:
Jawel dit gaat over hoe je begint aan een casemodding.
fout.. Dit gaat erover hoe "men" je de beginselen van casemodding aanleert, terwijl die allemaal al in de faq's in de 1e of 2e post staan.. Vanaf dat moment gaat het al nergens meer over...

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-11 17:04
vanaf dat moment gaat het over hoe hij zijn case zou kunne modden ,

maar ik zou binnekort wel resultaten willen zien

trouwens tis een redelijk saaie pc naar mijn mening , das allemaal zo standaard ...

en hier is verschrikkelijk veel mee te doen , ik zou ook een fanduct in de zijkant aanraden , tot recht boven je processor , wordt die dan al helemaal niet meer warm (ik heb dezelfde processor en die wordt amper warm )

en vanachter zou een 120 mm fan met bijbehorend gat niet misstaan ...

maar dat is mijn mening maar , eigelijk zou je zelf moeten kijken wat je het mooiste vind en dan gaan plannen , je kan je werkvorderingen op de gevoelige plaat zetten ,en als die af zijn , en je mod is noemenswaardig , kan je deze met je eindresultaten hier posten ...

casemodding kost trouwens zo heel veel nu ook weer niet , alleen kost het heel erg veel tijd , zeker de planning en zo

[ Voor 39% gewijzigd door successor op 22-01-2006 12:39 ]

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Vergeet de figuurzaag niet. Figuurzaag en dremel zijn naar mijn idee de enige tools die lekker werken bij het casemodden.

Had een jaar of wat ook ooit eens een heel stuk over het beginnen met casemodden geschreven. Maar dat ben ik een beetje kwijt :(

Zal nog eens goed zoeken voor je.

edit: gevonden. Is wel behoorlijk lang geleden dus of er nog wat van klopt kan ik niet verzekeren. Was destijds ook maar een Noobje.

Beginnen
Er zijn 2 manieren om te beginnen met casemodden. Allereerst is daar klein beginnen en ten tweede is daar groots beginnen. De meeste beginnende casemodders beginnen vaak klein. Zij kopen een kast met raampje en gooien daar zo nu en dan weer een kant en klaar casemod product in. Wij zijn op dezelfde manier begonnen, wat als resultaat had dat we snel waren uitgekeken op de Radiation Case en Dragon Case. Dit is zonde van je tijd en geld, begin dus gewoon groots.

Groots beginnnen
Het probleem met groots beginnen is dat je nog maar weinig of geen ervaring hebt met casemodden. Dus voordat je groots kan beginnen moet je eerst wel wat ervaren hebben opgedaan. Dit kan door klein te beginnen op een oud systeem (van je kleine broertje en laat hem alles betalen.) Als je geen klein broertje hebt kan je alsnog goedkoop op een oud systeem beginnen door de casemodspullen die je daarvoor nodig hebt later weer te recycelen voor je eigen grootse mod. Begin wel goed op dit oude systeem. Zaag zelf een raampje, spuit de kap en steek er wat neonbalken in. Een goed voorbeeld van zo'n systeem is de 24 uurs mod. Als je eenmaal een beetje hebt geoefend op een oud systeem, kan je aan je eigen systeem beginnen. Zorg er echter wel voor dat je een pc in en uit elkaar kan halen en weet hoe je al die casemodzooi aan moet sluiten. Leer ook goed te solderen en eventueel te zagen met een decoupeerzaag, slijptol, ijzerzaag en figuurzaag. Kortom zorg ervoor dat je nog een beetje extra oefend voordat je met je eigen kast gaat beginnen.

Het design
Nu is het tijd voor je eigen mod die je meteen groots wilt gaan aanpakken. Begin niet met een te goedkope kast, want dan zal uiteindeljk je casemod alsnog gaan vervelen. Meer over kasten kun je hier lezen. Allereerst moet er een design komen. Je kan pas gaan designen als je je kast ook echt in je handen hebt, anders kan je op vele problemen stuiten als je je kast binnen hebt. Kijk eens rond op internet voor design ideeen, maar bedenk ook je eigen dingen, houdt dus je kast uniek. Bedenk verschillende mogelijke designs en kies later het beste uit. Bedenk goed of jouw idee wel goed haalbaar is voor jouw skils. Bedenk van te voren welke kleuren je wilt gaan gebruiken. Kortom, houdt het uniek maar niet te pimpy.
Voorbeeltje: Het is makkelijker om een design te maken als je een voorbeeldje hebt. Onderstaande pic's is hier een voorbeeld van. Allereerst hebben wij een vette motor uitgezocht en daaromheen een design voor de zijkant van een kast gemaakt. Eerst zonder kleur en later met kleur om een duidelijker beeld te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/842/rc518op.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/898/designvbblank6bi.gif

Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/7250/designvbkleur9vz.gif

Kleuren
Kies qua kleur voor je lampen e.d. niet te veel verschillende kleuren. Houdt het op 1 of hooguit 2 kleuren. Pas ook op met de verf die je op je kast wilt gaan spuiten. Maak er geen kermis atractie van, houdt je casemod subtiel en netjes.

Eind
Als je uiteindeljk je hele casemod af hebt is het natuurlijk de bedoeling om hem ergens op internet te posten. Dit kan bij ons in het gastenboek (niet te veel foto's) of op andere site's zoals op Tweakers of Casejunkies. Het is makkelijk om je eigen webspace te fixen voor je foto's of gebruik te maken van picture host site's zoals ImageShack(TM).

Je ziet maar of je er wat aan hebt.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 12:49 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

proller schreef op zondag 22 januari 2006 @ 11:51:
Dat is wel een erg saaie kast.

Die onderste foto, met je kast van de zijkant, die 2 "balken", uitzagen (Dremel), mooi stukje plexi erachter, en dan 2x een CCFL erachter. Kleine mod, wel leerzaam.

Besef ook goed dat als je nog nooit met een dremel aan de slag gegaan bent, je het beter op een stukje proefmetaal kan proberen. Een Dremel werkt lang niet zo makkelijk als dat het eruit ziet.
inderdaad, kijk wat lelijk is en begin daar aan.

zo kan je bijvoorbeeld het front voorzichtig loshalen en die kuiltjes uitboren en daar een neon fan achter zeten (om maar wat te noemen)

Verwijderd

Topicstarter
Ja hollaw tis niet meer nodig
er kwam net rook uit mijn pc :P

Kga em effe binnendragen in de winkel ;)

Verwijderd

:P wat heb je gedaan dan?

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:48

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:31:
Kga em effe binnendragen in de winkel ;)
Op een zondag?

[ Voor 17% gewijzigd door Dentheman op 22-01-2006 13:53 ]

Zie ondertitel

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 23:16

Arnold-D

Nad - Feel The Power

ging je gat zagen met je pc aan en de plaat nog op de pc? >:)

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-11 17:33

drooger

Falen is ook een kunst.

De belangrijkste tip: Nooit gaan zagen in een kast waar moederbord e.d. nog inzitten. ;)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit topic gaat veel te veel offtopic om nog van enig nut voor den beginnende casemodder te wezen. Check de faq en de voorbeelden hier op het forum, zou ik zeggen :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.