Toon posts:

airport disconnects

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik kijk vaak films via netwerk die staan op HD van andere pc. dat ging altijd goed, maar soms krijg ik schokken in video en audio....erg irritant. ik dacht eerst dat het aan pc lag....maar ik zie nu in mijn logs dit:

Jan 21 22:15:30 Toolman configd[35]: AppleTalk startup
Jan 21 22:15:36 Toolman configd[35]: AppleTalk startup complete
Jan 21 22:16:29 Toolman kernel[0]: AirPort: Link DOWN (AP deAuth 0)
Jan 21 22:16:29 Toolman configd[35]: AppleTalk shutdown
Jan 21 22:16:29 Toolman configd[35]: AppleTalk shutdown complete
Jan 21 22:16:29 Toolman kernel[0]: AirPort: Link Active: "SpeedTouchD7F229" - 009096cf55da - chan 1
Jan 21 22:16:29 Toolman configd[35]: AppleTalk startup
Jan 21 22:16:29 Toolman configd[35]: SecKeychainFindGenericPassword err= -25308 ( =0xffff9d24, secErrStr=User interaction is not allowed. ) (current= SpeedTouchD7F229)
Jan 21 22:16:35 Toolman configd[35]: AppleTalk startup complete
Jan 21 22:22:29 Toolman kernel[0]: AirPort: Link DOWN (AP deAuth 0)
Jan 21 22:22:29 Toolman configd[35]: AppleTalk shutdown
Jan 21 22:22:29 Toolman configd[35]: AppleTalk shutdown complete
Jan 21 22:22:29 Toolman kernel[0]: AirPort: Link Active: "SpeedTouchD7F229" - 009096cf55da - chan 1
Jan 21 22:22:29 Toolman configd[35]: SecKeychainFindGenericPassword err= -25308 ( =0xffff9d24, secErrStr=User interaction is not allowed. ) (current= SpeedTouchD7F229)
Jan 21 22:22:29 Toolman configd[35]: AppleTalk startup
Jan 21 22:22:35 Toolman configd[35]: AppleTalk startup complete
Jan 21 22:26:49 Toolman kernel[0]: disk1: ioctl(_IOW,'d',131,2) is unsupported.
Jan 21 22:27:16 Toolman kernel[0]: AirPort: Link DOWN (Client disAssoc 0)
Jan 21 22:27:16 Toolman configd[35]: AppleTalk shutdown
Jan 21 22:27:16 Toolman launchd: Server 0 in bootstrap 1103 uid 0: "/usr/sbin/lookupd"[225]: exited abnormally: Hangup

Ik zie errors en ook airport disconnects........boven is een stukje...disconnects komen meer voor....kan dit oorzaak zijn van het probleem ? lijkt me wel...maar hoe dit op te lossen ?

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Zo te zien schiet je link er de hele tijd uit, dat hoeft niet perse aan airport te liggen, het kan ook gewoon zijn dat je verbinding met je ISP wegvalt...
Kijken even in de log van je router of daar iets specifieks opvalt, daar kun je vaak aan zien of er nu ergens iets mis gaat tussen de communicatie van mac met router of ISP met router.
Als het aan je ISP ligt kun je er niet veel aan doen, hoogstens ff je modem van de stroom halen voor een paar minuten en dan weer aanzetten.
Ligt het aan de verbinding tussen je mac en je wlan-router dan zal je hopelijk iets wijzer kunnen worden uit je log en misschien ergens wat instellingen moeten aanpassen

Post anders ff om welke mac en welke router het gaat, misschien worden we daar ook wat wijzer uit
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 22:43:

Jan 21 22:16:29 Toolman configd[35]: SecKeychainFindGenericPassword err= -25308 ( =0xffff9d24, secErrStr=User interaction is not allowed. ) (current= SpeedTouchD7F229)
Der lijkt iets fout te gaan met je beveiligingssettings, GenericPassword err...

[ Voor 28% gewijzigd door Daenney op 22-01-2006 00:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoi alvast dank...het ligt niet aan mn ISP, xs4all, altijd stabiel en OK.

ik heb een PB 12" op een speedtouch 580, gaat altijd goed....merk bij het internetten nooit iets.....alhoewel je bij browsen natuurlijk een korte down niet zo merkt als dat je een dvd streamt over je netwerk......maar op andere pcs gaat internet en downloads altijd perfect.....dus moet ergens bij ariport liggen...het rare is dat ik het eerst niet had, nu wel....gisterad bij een film niet en nu weer wel bij elke film die ik speel.

hoe zou ik settings kunnen checken en wat betekent die error ?

xtra info:

mac os x 10.4.4

al geprobeerd pc en PB restart....geen oplossing

als ik in log kijk zie ik gisteren geen disconnects....heel raar....maar verklaart wel waarom het nu mis gaat met films.

ik zie trouwens niet het airport icoontje veranderen....die blijft staan op 4/5 streepjes. de disconnects zijn dus vrij kort.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 09:33 ]

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
heb je de firmware van je airport al geupgrade? zowel op je router als op je mac?

• Daenney

Daenney

42

frim schreef op zondag 22 januari 2006 @ 10:25:
heb je de firmware van je airport al geupgrade? zowel op je router als op je mac?
Da's idd wel het eerste wat ik even zou doen. Heb een vriend van me die in een Apple Centre werkt in Enschede en die had ook een gelijkwaardig probleem met z'n wlan en die zei ook dat een firmware upgrade het probleem bij hem had opgelost dus ik zou idd eerst dat proberen en als het probleem zich blijft voortdoen gaan we eens verder kijken ;)

Nog een vraagje, hoe stream jij die dingen over het netwerk, samba share etc en welke media player gebruik je om die gestreamde DVD's te bekijken?

[ Voor 14% gewijzigd door Daenney op 22-01-2006 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daenney_s schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:41:
[...]

Da's idd wel het eerste wat ik even zou doen. Heb een vriend van me die in een Apple Centre werkt in Enschede en die had ook een gelijkwaardig probleem met z'n wlan en die zei ook dat een firmware upgrade het probleem bij hem had opgelost dus ik zou idd eerst dat proberen en als het probleem zich blijft voortdoen gaan we eens verder kijken ;)

Nog een vraagje, hoe stream jij die dingen over het netwerk, samba share etc en welke media player gebruik je om die gestreamde DVD's te bekijken?
bij mij geldt altijd: if it works dont fix it.....dus fw upgrade kan,maar zou niet moeten heoven. het werkte immers eerder wel OK :) ik wil graag weten hoe dat kan...miss toch issue met 10.4.4 ? maar goed....ik zal eens ff upgraden...wie weet :)

het is gewoon een HD die in windows geshared is, waarvan ik dan een iso/img mount (dubbelklik) en daarna speel met DVD player.

• Daenney

Daenney

42

samba share dus... daar zou opzich ook het probleem kunnen liggen maa dat lijkt me niet likely.
Wat ook nog zou kunnen is dat je mediaplayer niet genoeg cacht waardoor het ding gaat haperen tijdens je playback... kijk eens ff of je je cache settings kunt vergroten en of dat iets helpt

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 20:32
Wat je kan proberen is eens dichter op je router te gaan zitten, misschien is je signaal zwak waar je nu zit? Wat ik heb gedaan *met ongeveer het zelfde probleem* is op een andere Channel te gaan zitten met mn wlan. Ik ging van 2 naar 6, doet het nu vlekkenloos!

*airport extreme @ mac mini en een centrino bak, allebei fixed op een linksys wrt54gs v1.1

//edit:
@Daenney_s

Als je goed leest, staat er ook z'n log van airport en valt de hele tijd gewoon echt de verbinding weg, dat heeft niks met cachen van dvd player te maken!

[ Voor 21% gewijzigd door stevenP op 22-01-2006 17:08 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• Daenney

Daenney

42

stevenP schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:05:

@Daenney_s

Als je goed leest, staat er ook z'n log van airport en valt de hele tijd gewoon echt de verbinding weg, dat heeft niks met cachen van dvd player te maken!
Neej hehe, dat weet ik ook, lees mn vorige posts dan ook ff goed voordat je zoiets post maar als je genoeg cacht zou je iig kunnen voorkomen dat je er last van hebt, dat bedoelde ik ;-)

Dat er een probleem met die link is zie ik ook, 't is neit de eerste keer dat ik wlan problemen mag verhelpen
Channel swappen zou idd een optie kunnen zijn

[ Voor 9% gewijzigd door Daenney op 22-01-2006 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
het rare is dat het dus soms wel goed gaat....het heeft niks met bereik te maken. hij heeft altijd 4/5 streepjes. ook beneden (=verder weg) werkte het perfect....maar gisteren dus in de kamer ernaast opeens niet.....dus dat is uitgesloten. ook het cachen van dvdplayer kan je niet instellen....en ook dat kan het niet zijn, aangezien het soms wel goed werkt :)

ik heb nog even goed gekeken in log van 2 dagen terug....toen liep alles ok en ik zie idd de disconnects en errors daar niet voorkomen. het is iig duidelijk dat daar het probleem ligt.

ik ga het volgende proberen:

- fw upgrade
- channel fixed instellen (staat nu op auto dacht ik)

daarna post ik terug.

thanks tot zover iig.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 18:32 ]

• stevenP
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:27:
het rare is dat het dus soms wel goed gaat....het heeft niks met bereik te maken. hij heeft altijd 4/5 streepjes. ook beneden (=verder weg) werkte het perfect....maar gisteren dus in de kamer ernaast opeens niet.....dus dat is uitgesloten. ook het cachen van dvdplayer kan je niet instellen....en ook dat kan het niet zijn, aangezien het soms wel goed werkt :)

ik heb nog even goed gekeken in log van 2 dagen terug....toen liep alles ok en ik zie idd de disconnects en errors daar niet voorkomen. het is iig duidelijk dat daar het probleem ligt.

ik ga het volgende proberen:

- fw upgrade
- channel fixed instellen (staat nu op auto dacht ik)

daarna post ik terug.

thanks tot zover iig.
ehm, ik zou die firmware laten. Hiermee haal je alleen maar nieuwe problemen/bugs/veranderingen in huis. Ik zou eerst proberen het zo te fixen want het moet gewoon kunnen zo. Daarna kan je proberen je fw te upgraden, maar ik zou het even achter wegen laten ;)

@Daenney_s
haha nee hoor, ik bedoelde het ook niet negatief ofzo, het klonk gewoon een beetje raar B)

• Daenney

Daenney

42

stevenP schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:51:

@Daenney_s
haha nee hoor, ik bedoelde het ook niet negatief ofzo, het klonk gewoon een beetje raar B)
Ke dan, sorry voor mn reactie, ik begreep hem wat anders :P

Firmware kan weldegelijk problemen oplossen maar het lijkt idd dat de laatste firmware voor jou niet van toepassing zal zijn
Airport Extreme:
http://www.apple.com/supp...areupdate57formacosx.html
The AirPort Extreme Firmware Updater addresses reliability and resolves issues with AirTunes, AirPort compatibility, and issues with some third party Routers.

Fixes:

-Resolves issue with Audio dropout when playing to AirPort Express with AirTunes
-Resolves issue with Wireless Disabled mode for AirPort Express
-Resolves issue with AirPort Extreme LAN Performance
-Resolves issue when enabling AOL Parental Controls
-Resolves issue with vulnerability to Denial of Service Attacks (bonk)
-Resolves issue with wireless internet access through AirPort via some PPPoA DSL Routers
-Improved reliability when printing through AirPort base stations
-Improved support for RADIUS servers
-Improved support for Network Time Servers (NTP) for AirPort when using an IP addresses
Airport Express:
http://www.apple.com/supp...areupdate63formacosx.html
The AirPort Express Firmware Updater addresses reliability and resolves issues with AirTunes, AirPort compatibility, and issues with some third party Routers.

Fixes:

-Resolves issue with Audio dropout when playing to AirPort Express with AirTunes
-Resolves issue with Wireless Disabled mode for AirPort Express
-Resolves issue with AirPort Extreme LAN Performance
-Resolves issue when enabling AOL Parental Controls
-Resolves issue with vulnerability to Denial of Service Attacks (bonk)
-Resolves issue with wireless internet access through AirPort via some PPPoA DSL Routers
-Improved reliability when printing through AirPort base stations
-Improved support for RADIUS servers
-Improved support for Network Time Servers (NTP) for AirPort when using an IP addresses
Wat je ook ff kunt proberen is alles terug zetten naar de standaarf settings en vanaf daar weer ff alles configgen, dat kan ook wat oplossen

[ Voor 32% gewijzigd door Daenney op 23-01-2006 01:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
fw updaten kreeg ik totaal niet voor elkaar.....modem bleef maar hangen bij updaten, reageerde niet meer en andere onzin.....paar keer geprobeerd, met uiteindelijk leek het een niet werkend modem....maar na paar minuten uit weer aan en hij kwam weer tot leven met oude settings :)

ik heb nu channel aangepast. gisteren een film gekeken, 1x maar een schokje, maar ik kon dat niet terugvinden in log alszijnde airport shutdown....dus....was vast iets anders.

airport update zit toch standaard al in software update ? ik zie dat deze voor airport base stations is...dus niet voor airport in mijn PB :) airport update heb ik tijdje terug allang geinstalleerd.

ik probeer vandaag nog een filmpje, kijken hoe het gaat....als het toch niet goed gaat dan laat ik het horen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 12:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
vreemd...zit net film te kijken....gaat bijna een uur goed. nu opeeens weer haperingen! :( maar nu kijk in de log...en ik zie helemaal geen disconnects !

het is nu 18:49 en stotters waren paar minuten eerder....maar zie van die tijd helemaal niks in log....iemand een idee ?

ik heb net weer van channel gewisseld en heb net film af kunnen kijken......ik vind het wel heel raar allemaal. het leek aan disconnects te liggen....maar toch stiekum niet ?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 19:27 ]

• Daenney

Daenney

42

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:49:
vreemd...zit net film te kijken....gaat bijna een uur goed. nu opeeens weer haperingen! :( maar nu kijk in de log...en ik zie helemaal geen disconnects !

het is nu 18:49 en stotters waren paar minuten eerder....maar zie van die tijd helemaal niks in log....iemand een idee ?

ik heb net weer van channel gewisseld en heb net film af kunnen kijken......ik vind het wel heel raar allemaal. het leek aan disconnects te liggen....maar toch stiekum niet ?
Het kan ook simpelweg zijn dat je netwerk niet zoveel in een keer kan hebben. Als jij een film zit te streamen en mensen ondertussen nog gebruik maken van de internet verbinding of andere dingen op het netwerk op en neer zitten te gooien kun jij daar best last van ondervinden.
De simpelste manier om dat op te lossen is mplayer kapen, die cacht tenminste genoeg

Verwijderd

Topicstarter
Daenney_s schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:18:
[...]

Het kan ook simpelweg zijn dat je netwerk niet zoveel in een keer kan hebben. Als jij een film zit te streamen en mensen ondertussen nog gebruik maken van de internet verbinding of andere dingen op het netwerk op en neer zitten te gooien kun jij daar best last van ondervinden.
De simpelste manier om dat op te lossen is mplayer kapen, die cacht tenminste genoeg
dat is dus (helaas) niet zo....niemand deed iets op zowel internet als netwerk. ik heb eerder zelfs al films gekeken terwijl ik zat te downen op zelfde schijf...geen probleem. maar ja......het lijkt een mysterie te blijven....ik probeer het weleens met mplayer....ik hoop dat ze ondertussen eindelijk eens een nieuwe versie uitgebracht hebben. zag er niet zo stabiel uit allemaal, met hoge CPU belasting en buggy, audio delays bij DTS......ach er is altijd wel iets te klagen ;)

• stevenP
Het zou goed kunnen dat je dit probleem alleen na het eten hebt als de buren "het internet aanzetten" (jaha, er zijn nog steeds huizen waar het braaf uitgaat om 21:00 :+) en hierdoor storingen krijgt..
maargoed, welke channel had je eerst en gebruik je nu? ga voor de grap eens op 6, 9 of 12 zitten?

[ Voor 8% gewijzigd door stevenP op 23-01-2006 22:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
stevenP schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:52:
Het zou goed kunnen dat je dit probleem alleen na het eten hebt als de buren "het internet aanzetten" (jaha, er zijn nog steeds huizen waar het braaf uitgaat om 21:00 :+) en hierdoor storingen krijgt..
maargoed, welke channel had je eerst en gebruik je nu? ga voor de grap eens op 6, 9 of 12 zitten?
eerst via auto stond op 1, daarna op 6, gisteren tijdens films op 7 gezet....ik heb em af kunnen kijken, maar veel vertrouwen heb ik er niet in ....ik probeer nog wat meer films en laat het weten. trouwens de buren hebben altijd internet wireless aan staan, ik kan daar nl gewoon ook in ;)

• Daenney

Daenney

42

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:55:

eerst via auto stond op 1, daarna op 6, gisteren tijdens films op 7 gezet....ik heb em af kunnen kijken, maar veel vertrouwen heb ik er niet in ....ik probeer nog wat meer films en laat het weten. trouwens de buren hebben altijd internet wireless aan staan, ik kan daar nl gewoon ook in ;)
Kijk, dat is ook nog een optie, jullie signalen interferreren en dan is het idd zoeken naar een channel waar dit amper of niet het geval is...
Wat misschien ook iets zou kunnen oplossen, zorg ervoor dat je Airport alleen met jou thuisnetwerk automtatisch verbindt en niet ook met dat vand e buren want als hij dan 2 netwerken heeft kan het dus zijn dattie wil gaan switchen tussen de 2. Vanaf het moment dat het signaal van eht andere netwerk iets sterker wordt kapt hij de jouwe eruit en gaatie op je buren en weer terug... Dit probleem heeft windows iig en is vreselijk iritant, dus auto-connect alleen op je eigen entwerk en je netwerk op het werk ofzo maar niet dat van je buren, dat kan gaan storen

Verwijderd

Topicstarter
hmmm bij mij staat ie niet op auto. hij staat op preferred met als eerste item mijn netwerk. daarna pas die van buren. bovendien is mn eigen netwerk veel sterker als hun signaal. ik heb die van hun eruit gehaald zodat alleen eigen erin staat. vanavond maar weer eens kijken hoe het gaat en wat spelen met channels wisselen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 18:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok. nou heb weer wat getest. het blijft random terugkomen. buren channel is 11, heb nu 1, 6, 7 en 9 geprobeerd. maakt op zich niet uit.....het is wel zo dat als het gaat schokken en ik wissel naar een willekeurige ander channel, dat het dan goed lijkt te gaan. heel apart.

• Daenney

Daenney

42

Dat is idd erg apart...

En je logs vertonen ook geen nieuwe entries ofzo?

Probeer anders eens wat ik eerder suggereerde. Reset je hele netwerk, helemaal terug naar fabrieksstandaarden, stream dan eens een film, kijken of dat goed gaat. Gaat dat goed, verander je SSID en gooi er een eerste beveiligingslaag op, bijv. hidden SSID en MAC-filter. Gaat dat goed, voeg dan WEP-ecnryptie toe, gaat het dan weer goed, schakel dan over naar WPA-encryptie... etc, kijk of je op die manier kunt acherhalen waar het aan kan liggen
Pagina: 1