Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Digitaal mengpaneel van oude muis?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb nog een paar oude muizen (nog met een balletje) liggen en wil hier wat leuks mee gaan doen. Nou dacht ik aan het maken van een digitaal mengpaneel. Dit is op zich niet vernieuwend want ze zijn gewoon te koop: Klik. De oude muizen werken met een soort van lichtsluizen. Ik ben van plan een schuif (om het volume te regelen) aan te sluiten op de zwarte draaischijf van de "lichtsluis". Ik denk dat dit zowieso wel zou werken, maar om alleen maar je muis over het beeldscherm te laten bewegen is ook niet wat.
Daarom wil ik aan jullie vragen of deze "Lichtsluis" op één of andere manier op de seriële of paralelle poort aan te sluiten is zonder dat je pc hem herkend als muis. Ook zou ik graag van jullie willen horen of dit project uitvoerbaar is voor een beginneling. :?

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11 17:05
De lichtsluis zal waarschijnlijk een signaal geven als er licht doorkan en geen signaal als het licht is geblokkeerd. Als je dat met een PIC oid kunt omzetten naar iets wat de PC snapt (via de parallelle poort is heel makkelijk te communiceren met de PC) dan ben je er al :) Maar waarom niet gewoon de spullen in de muis gebruiken? Heb hier nog een oude seriële muis liggen met zo'n lichtsluizen erin, dat lijkt me handiger?

Verwijderd

Of je neemt gewoon een potmeter in schuifvorm? Voor een paar euro gewoon te verkrijgen in een misc electronicazaak. Met een PIC (of ander uC) met wat A/D converters, zoals de PIC18F1320 kun je dit ook gewoon omzetten naar een printerpoort signaal.