Toon posts:

Portfolio in PDF-formaat maken

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik binnenkort op zoek ga naar een stageplek, wil ik een persoonlijk
portfolio in elkaar zetten. In dit portfolio komt een verzameling van mijn werk bestaande
uit veel plaatjes en wat tekst. Het moet er natuurlijk allemaal erg gelikt uit zien
qua layout en dergelijke. Ik wil de portfolio digitaal opsturen naar mogelijke stageplekken,
dus ik moet opletten dat het toegankelijk is voor iedereen. Daarom wil
ik het in PDF-formaat opzetten, zodat men het in Acrobat Reader kan lezen.
Dit zorgt ervoor dat mijn portfolio op elke platform (PC vs. MAC) hetzelfde eruit ziet en te openen is.

Met welke software kan ik zo'n bestand opzetten? Er zijn tal van mogelijkheden zoals exporteren
vanuit Word of Illustrator, maar is dit wel de makkelijkste manier?

• hankleppe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=pdfprint&meta=

[ Voor 94% gewijzigd door hankleppe op 21-01-2006 21:13 ]

<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen

Verwijderd

Topicstarter
PDFprint?? Iets meer uitleg graag :?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Adobe Acrobat is een soort printer driver. Hij zet jouw bestandje, uit word of illustrator of wat dan ook, om naar een 'eigen formaat' via het printsysteem. Met Acrobat kun je dus in principe élk programma gebruiken dat je wilt, zolang het maar kan printen. :)

• hankleppe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 21:33:
PDFprint?? Iets meer uitleg graag :?
Enig zoekwerk zou ook niet gek zijn ;)
Je maakt een virtuele printer aan. Je print je *.doc, *.xls, *.whatever via de printer, selecteert de doelmap waar de PDF moet komen en klaar is lekkerkerker

<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen

Verwijderd

Vanuit Illustrator kan je sowieso alles opslaan in PDF. Ik heb zelf de afzonderlijke pagina's van mijn portfolio gemaakt in Illustrator, en daarna in InDesign er een boekje van gemaakt. InDesign exporteert ook naar PDF.

edit: volgens mij is werken in Illustrator/ InDesign het beste hiervoor, en als je met de programma's overweg kan ook het makkelijkst ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 22:49:
Vanuit Illustrator kan je sowieso alles opslaan in PDF. Ik heb zelf de afzonderlijke pagina's van mijn portfolio gemaakt in Illustrator, en daarna in InDesign er een boekje van gemaakt. InDesign exporteert ook naar PDF.

edit: volgens mij is werken in Illustrator/ InDesign het beste hiervoor, en als je met de programma's overweg kan ook het makkelijkst ;)
Okay dit lijkt me ook wel een handige manier. Met Indesign heb ik nog niet zoveel ervaring, maar dat moet wel lukken aangezien ik redelijk ervaren ben met PhotoShop en Illustrator.
Het hele concept van een 'printer driver' was mij onbekend, maar ik heb het nu door. Bedankt voor
de uitleg, ik ga even knutselen.

@Curly--> Ik wordt er soms zo moe van die "dat-kan-je-ook-even-Googlen-reacties".

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:14

rapture

Zelfs daar netwerken?

OpenOffice.org is een gratis opensource (betalende opensource bestaat ook) office-pakket dat ook "opslaan als PDF" fatsoenlijk ondersteund. Ik vind die printer-driver-achtige-pdf-tools niet alles, ze zetten graag een reclame-url onder je document.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:42:
@Curly--> Ik wordt er soms zo moe van die "dat-kan-je-ook-even-Googlen-reacties".
Tja, maar sommige mensen worden ook moe van vragen die je makkelijk met google kan vinden, en dan zijn dat nog altijd de mensen die jou helpen...

Modbreak:Hij heeft nog maar 1 topic geplaatst, dus van hem kun je nog niet moe worden. Verder kunnen dit soort reacties in een TR gedaan worden.

[ Voor 21% gewijzigd door André op 22-01-2006 22:30 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 05:25
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:42:
Wij van die lui die een kant en klaar antwoord binnen 5 minuten verwachten en het verdommen even moeite te doen en zelf te zoeken.

Modbreak:Hij heeft nog maar 1 topic geplaatst, dus van hem kun je nog niet moe worden. Verder kunnen dit soort reacties in een TR gedaan worden.

[ Voor 22% gewijzigd door André op 22-01-2006 22:30 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Je zoekt software die PDF exporteer mogelijkheden heeft:
Webdesign & Graphics > Software Algemeen

Ik zelf raad pdfprint aan, dan kun je met elk gewenst programma printen naar PDF.

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:33

Valor

yummie spam

Ik maak gebruik van CutePDF

helmaal gratis en voor niets.

http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp

Succes er mee
Pagina: 1