Toon posts:

hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een barebone systeem voor mijn vader in elkaar gezet. Dit is allemaal heel erg mooi, alleen de 1e keer dat je het systeem opstart start hij niet door? :? Hij start eigenlijk op tot het moment dat hij het windows xp schermpje moet laten zien, met dat balkje.

wie o wie weet wat dit kan zijn?

systeem specs:

msi megapc 180 deluxe
samsung spinpoint 250GB Pata
asus dvd-rw 16x ata 66.

(ik heb het idee dat het probleem is dat er een conflict is tussen de dvd flikker en de harddisk O-) ?)

hij is goed ingesteld op master/slave hdd: primairy master, dvd:secondary slave(stond eerst op master) in de bios kan ik alleen ultra dma aanzetten, en geen mode :? ?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
En wat krijg je dan? Een foutmelding? Een reboot? Probeer eens te booten zonder dvd speler.

Heb je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al ns doorgelezen?

[ Voor 33% gewijzigd door RoD op 21-01-2006 20:45 ]

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 20:43:
hij is goed ingesteld op master/slave hdd: primairy master, dvd:secondary slave(stond eerst op master) in de bios kan ik alleen ultra dma aanzetten, en geen mode :? ?
Neem aan dat je primary slave bedoelt?

Als je trouwens zelf denkt dat het een conflict tussen die twee is, heb je al eens getest of het probleem ook optreedt als je de dvd drive er uit haalt? En gaat het opstarten de tweede keer altijd wél goed?

public void ik()

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Begin hier: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

En ik vind het inderdaad ook vreemd dat je wél dingen verdenkt maar daar verder helemaal níks mee doet. Zo werkt het hier echt niet ;)

Dit topic is gesloten.