Cardreader (Intern naar extern)

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 22:49
Hallo,

Ik heb een interne cardreader in mijn computer zitten.
Nu is het probleem dat er iets mis is met me moederbord (waarschijnlijk is het interne usb gebeuren opgeblazen ofzo), maar als ik die cardreader aansluit dan ontploft me voeding.

Dus mijn vraag is; Is het mogelijk om dat interne aansluitingkje over te zetten naar een externe USB plug ofzo, zodat ik hem gewoon op een usb poort kan aansluiten.

Heel erg bedankt!

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Even zoeken met termen als USB en pinout lijkt me je een heel eind te brengen als je zelf van een intern+een extern een combi kabeltje wil maken. Maar voor zover ik weet zijn er geen kant en klare oplossingen voor.

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• Chrisz
Fart schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 20:32:
Even zoeken met termen als USB en pinout lijkt me je een heel eind te brengen als je zelf van een intern+een extern een combi kabeltje wil maken. Maar voor zover ik weet zijn er geen kant en klare oplossingen voor.
Haha, dat verwachte ik ook niet hoor dat je die zo in de winkel kon kopen..
Maar het gaat dus gewoon lukken als je een usb stekkertje stript en die daarop aan soldeerd?

Nog bedankt voor je reactie.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Xitro schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 20:34:
[...]

Haha, dat verwachte ik ook niet hoor dat je die zo in de winkel kon kopen..
Maar het gaat dus gewoon lukken als je een usb stekkertje stript en die daarop aan soldeerd?

Nog bedankt voor je reactie.
Ja, als je de pinout maar aanhoudt. USB is USB, er zit verder niets aan electronica tussen van interne header naar USB poorten, dus andersom ook niet :)

• Chrisz
Nog 1 vraag.. als ik dat usb plugje strip hoe weet ik welke kabel nou welke is dan? of moet ik dat doormeten..

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03-2025
doormeten/datasheet (lekker kort antwoord ;) ).

Learn to forget...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Xitro schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 23:20:
Nog 1 vraag.. als ik dat usb plugje strip hoe weet ik welke kabel nou welke is dan? of moet ik dat doormeten..
Multimeter pakken, pinout en datasheets erbij pakken en je kunt het zo bepalen (op zich is het redelijk simpel, zwart is aarde, rood is +5V, groen en wit zijn voor de data. iirc is groen data+ en wit data-, maar dat moet je dan even opzoeken).

• Chrisz
Ok heel erg bedankt, ik ga morgen naar de winkel even krimpkousjes en een usb verlengkabeltje halen. En ga het dan daarmee proberen!

Heel erg bedankt!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik haak hier even op in aangezien ik hetzelfde wil doen en het ook weer overdreven is om voor het hopelijk ene antwoord dat ik krijg een heel nieuw topic te openen....... :P

Mijn cardreader heeft/behoeft 2 USB aansluitingen aangezien er ook nog een extra USB poort bij zit. Daardoor heeft is eigenlijk 9 pinnetjes; USB behoeft er in principe maar 4 (aarde, 5volt, data+, data-), dus totaal zijn dat met 2xUSB 8 aders, echter de reader en stekker voor op het moederbord heeft 9 pinnetjes; er zit een extra aarde (zwart, iets dikker) bij.

Moet ik deze nou ook aansluiten als ik er gewoon 2 USB stekkers aan wil maken? Of kan ik deze (gemeenscahepplijke?) aarde/gnd gewoon weglaten/niet aansluiten?

EDIT: als je naar dit schema kijkt (= moederbord header) lijkt het niet per se nodig te zijn, bij mij is volgens het schema pin 10 dus wel gebruikt een ook een aarde/gnd.......
Zal wel de mantel/omhulsel van de/een USB stekker zijn, maar aarde=aarde toch?

[ Voor 18% gewijzigd door kaajee op 23-10-2007 11:16 ]

Pagina: 1