Toon posts:

Pc doet helemaal niks

Pagina: 1
Acties:
  • 856 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De pc van mijn schoonzus doet helemaal niets.
Moederbord is een NB72 Rev. B.
1. Heb de stroomkabel aangesloten en het lichtje op het MB brandt. Dus er is stroomtoevoer.
2. Ik heb de AAN/UIT-knop gecontroleerd, niets dat er op wijst dat het niet werkt
3. Heb de batterij uit het MB gehaald gedurende 1 minuut
4. Heb de CMOS gereset volgens de instructies in de pdf

Wat kan ik nu nog meer doen om de pc opnieuw te laten werken? Of wat kan er nog meer loos zijn?

Mvg

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 19:48:
Hallo,

1. Heb de stroomkabel aangesloten en het lichtje op het MB brandt. Dus er is stroomtoevoer.
2. Ik heb de AAN/UIT-knop gecontroleerd, niets dat er op wijst dat het niet werkt
3. Heb de batterij uit het MB gehaald gedurende 1 minuut
4. Heb de CMOS gereset volgens de instructies in de pdf

Wat kan ik nu nog meer doen om de pc opnieuw te laten werken? Of wat kan er nog meer loos zijn?

Mvg
is dat niets zoals in ECHT HELEMAAL NIETS of doen de fans het en draait de harde schijf?

Het is DIT moederbord?

want heb je de extra stroomstekker aangesloten?

en heeft je zus deze pc al lang of is dit moederbord heel nieuw?

Greyh0und

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je alleen geen beeld, of gaat de pc ook niet meer aan? Hoor je de bios piepjes nog?

Verwijderd

Zolang je niet weet wat de exacte oorzaak is, zijn er nog 1001 dingen die je zou kunnen proberen om het zaakie weer aan de praat te krijgen. Je prioriteit bestaat dus uit uit te vinden waar het defect zit, en dat kun je meestal alleen doen door onderdelen één voor één te verwisselen.

Verwijderd

Topicstarter
PC gaat niet aan. Dus stekker er in, op knopje drukken, maar er komt geen beweging in de voeding, fans, hd's, niets.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 16:43

BruT@LysT

Fear and Loathing

uhm, probeer nog even minstens een minuut de stekker uit je voeding te laten.
En check eventjes of de PC vervolgens opstart, of dat hij heel kortstondig (~1 seconde) in actie komt en weer uitvalt. Dit kan je goed zien aan ventilatoren die heel eventes beginnen te draaien. Dit zou duiden op kortsluiting.

Vervolgens zijn daar weer 100 oorzaken voor de bedenken, ik wacht af.

[EDIT]

Als hij totaal NIETS doet, is de voeding waarschijnlijk kapot gegaan, maak ik geregeld mee. probeer dan een andere.

[ Voor 15% gewijzigd door BruT@LysT op 21-01-2006 20:05 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:51
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 19:48:
Hallo,

Dan zal er iig 5V op je +5VSB komen te staan ja. Dit is geen garantie dat je voeding goed is helaas.
Hoe heb je deze knop gecontroleerd? Ook al eens de connector van het moederbord afgehaald en even zelf de 2 pinnetjes kortgesloten? Of alleen er naar gekeken? :P
Het kan aan vrij veel dingen liggen, maar als je het powerknopje al uitgesloten heb zou ik inzetten op voeding / moederbord. Bij problemen met de processor / geheugen / videokaart geeft de pc meestal toch nog wel een klein teken van leven (fans die gaan draaien oid). En toch kan het ook daar aan liggen. ;) Dus als je vervangende onderdelen hebt: Gewoon eens dingen omwisselen en proberen uit te sluiten. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Misschien zit de aansluiting van je AAN/UIT knop wel los ;)

Edit: K.. Iemand was me voor..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 20:04 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Misschien heb je een brakke voeding. Heb je je pc trouwens geaard? Een niet geaarde pc wil ook nog wel eens maf doen.

Verwijderd

voeding of mobo dood, zou ik zeggen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkel aan de aan/uit knop goed gewrikkeld (en dus niet kortgesloten, ik ben geen electricien ;))

Pc heeft tijdlang niet in stopcontact gezeten, misschien dat batterij opnieuw opgeladen moet worden omdat mb niet onder stroom stond? Sorry, maar ben luidop aan het denken.

Persoonlijk vermoed ik ook dat de voeding stuk is, dat was althans mijn eerste gedacht. Aangezien ik zag dat het lichtje op het mb brandde, dacht ik dat er niets met voeding mis kan zijn, maar hier heb ik het blijkbaar verkeerd op.

mvg

• Xander
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 20:09:
Ik heb enkel aan de aan/uit knop goed gewrikkeld (en dus niet kortgesloten, ik ben geen electricien ;))
Als je wel een beetje handig bent: Aan je aan/uit schakelaar zitten twee draadjes die naar je moederbord lopen. Als je de twee pinnetjes waar dit kabeltje op zit gewoon even zelf verbind (schroevendraaiertje er tegenaan houden) zou je pc aan moeten gaan. Zo zou je kunnen uitsluiten of het aan je schakelaar ligt. Persoonlijk zou ik zelf nieteens aan het schakelaartje denken, maargoed, daar begon jij over. :P
Pc heeft tijdlang niet in stopcontact gezeten, misschien dat batterij opnieuw opgeladen moet worden omdat mb niet onder stroom stond? Sorry, maar ben luidop aan het denken.
Dat lijkt me niet. ;)
Persoonlijk vermoed ik ook dat de voeding stuk is, dat was althans mijn eerste gedacht. Aangezien ik zag dat het lichtje op het mb brandde, dacht ik dat er niets met voeding mis kan zijn, maar hier heb ik het blijkbaar verkeerd op.
Het zou idd goed de voeding kunnen zijn. Dus als je aan een andere voeding zou kunnen komen om te testen...

Verwijderd

mvg
Klinkt allemaal logisch, maar als je wil weten wat het is zul je toch onderdelen moeten gaan vervangen. Of misschien dat je met een multimeter ook nog een end komt, als je weet waar je moet meten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 20:18 ]

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 16:43

BruT@LysT

Fear and Loathing

mvg
De voeding kan weldegelijk stuk zijn, en als je batterij leeg zou zijn gaat je voeding heus nog wel aan als deze zou werken. Ik zie regelmatig pc's die bij computerboeren vandaan komen en waar goedkope behuizing met goedkope voedingenen zijn gebruikt. Zo'n twee jaar later stopt de voeding er ineens mee. Zeer vervelend lijkt me dat. Sommige voedingen zijn ook slecht beveiligt en kappen er al mee als er een lichte spanningspiek zou ontstaan. Als een pc niet geaard is, is de kans op uitval van goedkope voedingen ook een stuk hoger.
Ik zeg altijd, de powersupply is als het ware het hart van de pc, niet de CPU zoals velen denken. Bezuinig hier dus vooral NIET op en ga ook niet uit van 'meer WATT = beter', koop degelijkheid.

[ Voor 4% gewijzigd door BruT@LysT op 21-01-2006 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Morgen of eerstdaags ga ik een nieuwe voeding halen.
Iedereen bedankt voor de suggesties!

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 13:21

Vizorium-5

Framerate = Life

Misschien kun je proberen om even de 20 pins voeding van het moederbord los te trekken, en na +/- 5 min er weer in te stoppen. Heeft bij mij wel eens gewerkt.

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 10:21:
Morgen of eerstdaags ga ik een nieuwe voeding halen.
Iedereen bedankt voor de suggesties!
Je kunt niet even ergens een voeding 'lenen'? 't is jouw keuze, maar ik zou eerst even zeker willen weten dat hij het met een andere voeding wel doet voordat ik er geld in ging stoppen.

Pagina: 1