MOV omzetten naar TS (HD formaat)

Pagina: 1
Acties:
  • 990 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:21

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Ik werk dus in een winkel en wij hebben daar een HD generator staan van LG. Nu draait daar een demo DVD in met *.ts files die het apparaat naar de HDD verplaatst en ze zo afspeelt op 6 HDTV's. Nu wil ik zelf ook zo'n dvd-tje maken :)

Dus ik naar de Apple site en daar wat Quicktime HD-trailers vandaag gehaald. Nu wil ik deze omzetten naar HD formaat (*.ts dus). Maar ik heb totaal geen idee hoe. Ik heb al op google zitten zoeken en ook op hier, maar wordt er niet echt wijzer van.
Er is denk ik ook nog niet echt iemand dit een HD generator (zo noemt LG dat ding) heeft. Misschien dat iemand hier toevallig ervaring heeft en mij kan vertellen hoe ik aan trailers in *.ts formaat op 1080p kan komen?

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
schop :)

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
uhmmm, is er echt niemand..... :(

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Kan ik het beter op geven of is er nog iemand die een antwoord op mijn vraag heeft?

• CTwiest
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-07 16:57
misschien raar idee maar zou nero 7 niet een .mov kunnen omzetten naar een .ts in hdtv kwaliteit ??

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:38
Kijk anders even op: http://www.hdtvinfo.nl

Misschien kunnen ze je daar helpen.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
www.dvdrhelp.com
www.doom9.org

staan vast tut's over hoe dit moet.

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 14:15
op de microsoft site stonden ook wat brute trailers

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

CR35 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:12:
op de microsoft site stonden ook wat brute trailers
offtopic:
Daar heeft de TS niets aan, bovendien zijn die afaik .wmv-files, niet .ts of .mov files zoals TS bedoelde. ;) Zulke reacties kun je dus in het vervolg achterwege laten.

Signature

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
CTwiest schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:08:
misschien raar idee maar zou nero 7 niet een .mov kunnen omzetten naar een .ts in hdtv kwaliteit ??
Heb ik al naar gekeken. Dit gaat echt niet lukken, ook andere programma's zoals Adobe Premiere kan dit formaat niet omzetten.
Polster schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:10:
Kijk anders even op: http://www.hdtvinfo.nl

Misschien kunnen ze je daar helpen.
Het even het topic daar ook gepost. Hoop dat iemand me daar kan helpen.
Bedankt voor de tip :>
Hier staat ook niet echt iets wat mijn probleem oplost... :'(

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
Je zult de mov eerst om moeten zetten naar (waarschijnlijk*) een MPEG2 bestand, net zoals bij een dvd, alleen dan met hogere resolutie en bitrate, het geluid zal dan AC3 moeten worden. Ik denk dat bv. TMPGenc o.i.d. dit moet kunnen. Vervolgens moet je het geheel in een Transport Stream duwen (.ts) i.p.v. een program stream zoals die vaak wordt gebruikt (.mpg/.vob... etc).

Ik heb even gezocht en het volgende programma zou het moeten kunnen (free trial):
http://www.elecard.com/pr...c/consumer/156/xmuxer-pro

Probeer het encoden even zelf uit te zoeken via bv. (het forum van) doom9.org, dit is iets heel algemeens! als het nu echt niet lukt kun je natuurlijk nog ff posten.

* TS (Transport Stream) kan meerdere soorten data bevatten, MPEG2, MPEG4-ASP, MPEG4-AVC en voor audio MP2, AC3, PCM, AAC etc..etc... MPEG2/AC3 is het meest gebruikte bij hdtv uitzendingen.

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
The Collector schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:11:
Je zult de mov eerst om moeten zetten naar (waarschijnlijk*) een MPEG2 bestand, net zoals bij een dvd, alleen dan met hogere resolutie en bitrate, het geluid zal dan AC3 moeten worden. Ik denk dat bv. TMPGenc o.i.d. dit moet kunnen. Vervolgens moet je het geheel in een Transport Stream duwen (.ts) i.p.v. een program stream zoals die vaak wordt gebruikt (.mpg/.vob... etc).

Ik heb even gezocht en het volgende programma zou het moeten kunnen (free trial):
http://www.elecard.com/pr...c/consumer/156/xmuxer-pro

Probeer het encoden even zelf uit te zoeken via bv. (het forum van) doom9.org, dit is iets heel algemeens! als het nu echt niet lukt kun je natuurlijk nog ff posten.

* TS (Transport Stream) kan meerdere soorten data bevatten, MPEG2, MPEG4-ASP, MPEG4-AVC en voor audio MP2, AC3, PCM, AAC etc..etc... MPEG2/AC3 is het meest gebruikte bij hdtv uitzendingen.
He! Thanks man! :>

Ik ga dit zeker even uitproberen!
Pagina: 1