Toon posts:

Schermgroote sotwarematig instellen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beetje wazige titel, maar ik kon niks beters verzinnen.

Eerst even specs om het te verduidelijken

Grafische kaart: Aus Ti4200 TD
70cm CRT televisie van het merk Philips, 8-10 jaar oud, type onbekend.
Dit is het probleem:

Ik gebruik de pc waarom het gaat als media center icm met windows xp, vlc en winamp.

Het beeld is echter te groot voor mijn tv. De resolutie is: 800*600*16bit*60hz Wat bedoel ik hiermee,
het maakt niet uit wat ik instel in mijn computer, het "beeld is te groot" aan de rechterkant mis ik de klok, aan de linker kant het start menu voor de helft en aan de boven en onderkant een halve taak/programma balk. Weet iemand hoe ik in mijn nvidia/windows settings kan instellen dat het beeld krimpt. Er is wel een mogelijkheid om het beeld kleiner te maken, maar dan heb ik meteen 5-10 cm aan zwarte randen rond mijn beeld.

Edit: om het even te verduidelijken (hier denk ik net aan). Het is dus wat je in je OSD doet om je beeld aftestellen, mijn tv heeft geen OSD (tenminste niet waar ik dit in kan instellen). Een soort softwarematig OSD dus.
Edit 2: Door mijn briljante inval van het software OSD ben ik uitgekomen bij een programma dat powerstrip heet. Hierin kan ik veranderen wat ik wil, maar als ik het scherm probeer te verkleinen/vergroten breek je hele hel los. Zal wel met de s-video te maken hebben.

Wie o wie helpt mij uit de brand?, google, GoT enzo hielpen mij na lang zoeken niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 19:48 ]

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 09:32
Tv-tool eens proberen?

http://tvtool.info/index_e.htm

[ Voor 44% gewijzigd door HStyles op 21-01-2006 21:06 ]