Toon posts:

Drive zonder jumpers rechtsreeks aangesloten gaat niet

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuwe case met een ingebouwde cd rom drive , uit deze cd rom drive komt een ide kabel met een connector.
als ik deze aansluit op men mobo wilt men bios niet booten aangezien de cd rom drive als slave wordt gezien zonder master.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze drive wel werkt?
Bestaan er convertors zodat ik deze bij kan aansluiten op men ide connector van men harde schijf?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:20

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je de jumpers op de cdrom speler zo gezet dat deze zich als master gaat gedragen? Je geeft erg weinig informatie waar we wat mee kunnen. Wat voor kabel heb je bijvoorbeeld gebruikt, wat voor moederbord, hoe staan de jumpers achter op de cdrom drive, hangt / hing er nog een ander device aan de kabel?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik snap geen zak van de topicstart. Maar ik denk dat je hiermee een heel eind verder komt:
OM FAQ / Beleid
Een paar basiscursussen
Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?
Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed

Mocht je uiteindelijk nog steeds niet uitkomen, neem dan éérst de Algemene gedragsregels (Netiquette) aandachtig door, voordat je een topic start :) Uit deze topicstart is werkelijk geen hout te snijden. De specs ontbreken volledig, de zinnen lopen nogal vreemd, etcetera.

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 21-01-2006 19:54 ]

Dit topic is gesloten.