PC bevriest bij veel netwerkverkeer

Pagina: 1
Acties:

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 14:31
Hallo,

Als ik van mijn pc over het intern netwerk naar een andere pc bestanden begin te kopieren, dan bevriest die pc volledig. Het is zelfs zo erg dat de muis niet meer beweegt, of nog maar nauwelijks. Ik heb al wat aan het zoeken geweest wat het zou kunnen zijn, maar ik kan geen reden vinden.

Er staat trouwens geen virusscanner of zo op die pc actief.

De pc :
- AMD 2500+
- 1 gb geheugen
- moederbord : asus a7v8x-x kt400
- seagate 120 gb hd
- win2003

Er is altijd wel ongeveer 1 gb geheugen in gebruik, en ik gebruik de netwerkaansluiting van het moederbord.

Zou het probleem opgelost kunnen worden met meer geheugen, of zou ik beter een apparte netwerkkaart kopen? Of heeft het een andere oorzaak?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
HEt zal waarschijnlijk aan je netwerkkaart(onboard) drivers liggen. Zoek updates, of een oudere versie. En anders, ja uitschakelen in bios, en een pci netwerkkaartje halen voor 7,50.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ToFast schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 18:44:
HEt zal waarschijnlijk aan je netwerkkaart(onboard) drivers liggen. Zoek updates, of een oudere versie. En anders, ja uitschakelen in bios, en een pci netwerkkaartje halen voor 7,50.
zon kaartje van 7.50 gaat je waarschijnlijk ook problemen geven :)

neem dan een intel pro 100/1000 of een 3com, dan heb je t enminste een fatsoenlijke nic

(probleem kan natuurlijk ook heel ergens anders in zitten, dma op je hdd bijvoorbeeld)

A wise man's life is based around fuck you

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Zwelgje schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 18:50:
[...]

zon kaartje van 7.50 gaat je waarschijnlijk ook problemen geven :)

neem dan een intel pro 100/1000 of een 3com, dan heb je t enminste een fatsoenlijke nic

(probleem kan natuurlijk ook heel ergens anders in zitten, dma op je hdd bijvoorbeeld)
Dat is natuurlijk onzin, ik ben het met je eens dat de intel pro en 3com beter zijn(cpu-load etc etc) maar zelfs die kunnen voor die ongein zorgen, dat maakt niks uit.

Een realtek of sms kaartje werkt MEESTAL net zo 'goed'

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ToFast schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 18:52:
[...]

Dat is natuurlijk onzin, ik ben het met je eens dat de intel pro en 3com beter zijn(cpu-load etc etc) maar zelfs die kunnen voor die ongein zorgen, dat maakt niks uit.

Een realtek of sms kaartje werkt MEESTAL net zo 'goed'
prima als jij het onzin vindt :)

* Zwelgje vindt het prima als iemand met droge ogen durft te beweren dat de wereld plat is, of dat de aarde het middelpunt van het heelal is, of desnoods dat een realtek nic net zo goed is als een intel, hij weet immers wel beter ;)

A wise man's life is based around fuck you

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 10:48

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zwelgje schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 20:03:
[...]

prima als jij het onzin vindt :)
Nofi, maar ik vind het eigenlijk ook wel een beetje onzin hoor. Als de TS problemen heeft met de onboard NIC, dan is in 9 van de 10 gevallen zijn probleem opgelost met een PCI netwerkkaartje. En of je er nu veel geld tegenaan gooit (Intel, 3Com, etc.) of €7,50, in beide gevallen is zijn probleem waarschijnlijk opgelost. Ik zie niet in waarom de TS nu speciaal voor die lagere CPU load (die toch al bijna onmerkbaar verschilt) een duurdere NIC zou moeten hebben. :?

De opmerking van je overigens, dat het probleem niet bij de NIC hoeft te zitten, maar bij bijvoorbeeld de DMA settings van de harde schijf vind ik dan wel weer relevant. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 14:31
Aan de DMA settings ligt het niet denk ik, die staat op Ultra DMA Mode 5.

Ik zal eens kijken of er nieuwe drivers beschikbaar zijn voor mijn moederbord. Maar ze waren allemaal correct geinstalleerd, en meestal geeft een nieuwe versie drivers geen verschil.
Pagina: 1