Hoewel ik geen fan ben van Creative spul (als je namelijk geen gamer bent, zijn de drivers praktisch gezien bloatware), moet ik toch even zeggen dat er in dit topic een hoop onterechte uitlatingen over de X-Fi worden gedaan.
Om te beginnen: resampling is niet meer aan de orde want het kan uitgeschakeld worden (er is dus hardware-support voor 44kHz), en bovendien is de kwaliteit van de resampling nu zodanig dat je knap bent als je het hoort (zie metingen in review op digit-life.com). En de DACs zijn meer dan goed genoeg als je ze alleen gebruikt om naar speakers te streamen (want die speakers halen lang niet de kwaliteit van deze DACs). Als je een of ander analoog effectgeval hebt en dan weer door ADC gaat, dan... zijn ze waarschijnlijk ook goed genoeg als je het niet te vaak doet

wederom: zie metingen van digit-life.
@j.bouwmeester: je kan op zich inderdaad rechtstreeks naar de eindtrappen gaan vanaf je geluidskaart, maar de resultaten daarvan zouden kunnen tegenvallen - je verliest iig veel SNR als je het volume terugschroeft... Ik heb het een tijdje gedaan (omdat de volumeregeling van de voorversterker gaar was), en als ik rustig wilde luisteren had ik geloof ik praktisch tien bits over. Het beviel me trouwens wel goed, ruis viel mee en was zo goedaardig dat je het na een paar minuten niet meer hoorde...
edit: hmmm, ook nog even wat ontopic

- ik denk niet dat er een andere speler op de markt gaat opstaan die vergelijkbare gameprestaties zal bieden. Kijkend naar de kwaliteit van de X-Fi en de meerwaarde boven andere kaarten (met name wat gamen betreft, en voor een kleine groep mensen de real-time effects) vindt ik hem niet eens zo duur; twee tientjes verschil met een ding als de Terratec Aureon Space of M-Audio Revolution. Die kaarten hebben nu een hoop minder te bieden.
[
Voor 16% gewijzigd door
John_Glenn op 24-01-2006 03:04
]