Probleem random polygonen, nieuwe 7800GT

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nixsos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:00

Nixsos

Mac user

Topicstarter
Gisteren heb ik mijn nieuwe PC in elkaar gezet, maar nu ervaar ik problemen bij het spelen van spellen.
Tijdens Half Life 2, Day of Defeat Source en Flight Simulator 9 (dit zijn de enige spellen die ik tot nu toe getest heb), zie ik zwarte lijnen / polygonen knipperen of random door mijn scherm springen. Dit is erg irritant en ik zou graag een oplossing willen horen.

Ik heb zowelForceware 81.98 als de beta 82.12 geprobeerd. Is dit het bekende shimmering probleem? Ik las namelijk dat die problemen al lang opgelost waren, maar blijkbaar niet.

Ik weet niet of jullie er wat aan hebben, maar hier is mijn setup:
AMD Athlon 4000+
Asus A8N SLI Premium.
Twinmos 2 GB DDR
Leadtek PX7800 GT Extreme
Sound Blaster X-FI ExtremeMusic
2 * WD 320 GB (RAID 0)

Ik heb nog gekeken naar een update voor de bios van mijn grafischekaart, maar deze is alleen beschikbaar voor de 7800GTX. Dat staat op de site van Leadtek. Dat vind ik wel vreemd, waarom zouden ze die alleen voor de GTX uitbrengen en niet ook voor de GT? Ik heb de kaart trouwens niet overklokt.

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Heb je ook de drivers van leadtek geprobeerd?

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Op GOT als eens gezocht of Leadtek ge-e-maild ? Je winkel gecontacteerd, misschien dat zij een slechte reeks hebben gekregen of meerdere mensen problemen ondervinden ?
Eventueel kan je met een ander PCI-E kaartje eens proberen, en zien of de problemen blijven? (-> Uitsluiten van onderdelen waar het probleem kan zijn.)

De kans dat dit een alleenstaand geval is, is klein. Dus je zou er meer van moeten kunnen vinden op internet; waaruit blijkt dit? :-/

PS: Detail: In vervolg, je topictitel starten met de naam van het product, en nadien de 'uitleg'/probleembeschrijving aub :-)

[ Voor 111% gewijzigd door Mizitras op 21-01-2006 18:30 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:02
post eens een screen ;)
is wat duidelijker

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:25

Dark

who tweaked the light?

Nixsos schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 18:14:
... maar deze is alleen beschikbaar voor de 7800GTX. Dat staat op de site van Leadtek. Dat vind ik wel vreemd, waarom zouden ze die alleen voor de GTX uitbrengen en niet ook voor de GT? Ik heb de kaart trouwens niet overklokt.
Die bios verschilt enkel qua clockspeeds van het origineel, het is dus niet echt een update ofzow die je misloopt... de standaard gtx bios doet 430/1200 en die 'nieuwe' 450/1250... op de leadtek ftp staat overigens ook een pal versie.

• Nixsos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:00

Nixsos

Mac user

Topicstarter
Okay, ik heb een screenshot gemaakt van Day of Defeat Source.
Was nog vrij lastig om precies een frame tepakken te krijgen waarop het probleem te zien is.

Afbeeldingslocatie: http://www.UltimateImageHost.com/Uploads/Images/3793865625000DOD.JPG

Verder heb ik nog naar de temperatuur gekeken.
GPU Core is 39 graden, dus dat lijkt me het probleem niet.

Iemand een idee?

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Duidelijk defect, retour er mee.

Tenminste... lijkt me geen driver probleem ofzo, misschien eens kijken hoe de temp is als je flink aan het gamen bent geweest.... maar je hebt na mijn weten gewoon recht op een nieuw exemplaar

[ Voor 76% gewijzigd door -Thunder- op 23-01-2006 17:41 ]

Blij Met Wilco

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:56
Probeer hem allereerst in te ruilen voor een andere en als die het probleem ook heeft, dan weet ik het niet meer.
Pagina: 1